Inlägg från: Mumwannabe79 |Visa alla inlägg
  • Mumwannabe79

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Lavinia skrev 2012-12-02 14:57:03 följande:
    Idag fick vi ett mail från IVF-kliniken att de frusit en blastocyst av de två övriga äggen som blev befruktade Skrattande. Någon som vet hur stor chansen är att en sådan klarar upptiningen?

Mum: Hur misstänker man att man har brist på D-vitamin då? Testade du förra vintern eller märkte du det på något sätt?

Båda våra två blastocyster som varit frysta klarade upptiningen, den ena är nu bebis i magen.

Jag hade depression med ångest, magbesvär och ofta värk i ländryggen. Min husläkare tog prov på vitamin D (provet heter 25-OH-D). Här finns det mycket info: http://www.kostdoktorn.se/d-vitamin/ Det finns även studier som tyder på att D-vitamin har betydelse för fertiliteten.
  • Mumwannabe79
    Smiley skrev 2012-12-09 23:38:52 följande:
    Mumwannabe: har du kikat över i gravidtråden än?! Så förstås, stooort grattis till bebislyckan :) Äntligen blev det en graviditet!! Blev det på "första försöket" men med frysta embryon?

Nej jag har inte tänkt på att det finns en gravidtråd, hoppar över dit Glad
  • Mumwannabe79
    Benone skrev 2013-01-15 19:08:36 följande:
    Hej, vad roligt att hitta den här tråden! Skrattande

Jag har länge drömt om att få egna barn, har varit /är fostermamma, barnflicka, extraförälder & moster.
    Mitt problem är att jag har svår endometrios och vet att jag måste ta till IVF trots viss procentuell chans att lyckas, vilket i sig känns som ett mirakel om det skulle gå...Gråter

Jag är ny på alla förkortningar och vad allt innebär, vet knappt inget om ivf, bara att det skrämmer mig...
    Vad kan man göra själv för att öka sina chanser till ett mirakel, några tips? Glad 
    Hej!
    Jag har också endometrios, är gravid nu tack vare IVF. Det finns en speciell tråd för tjejer med endometrios som försöker bli gravida genom IVF: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51036674.html
    En del blir hjälpta av omläggning av kosten, akupunktur m.m.   
  • Mumwannabe79
    Benone skrev 2013-01-15 21:23:49 följande:
    hej! åh tack för tipset! den ska jag genast kika på Skrattande
    är du gravid efter första ivf-försöket? grattis, vad roligt!! Skrattande
    har du ändrat ngt? kost? akupunktur? 
    testat ngt annat? 
    Tack! Kolla min presentation så får du veta lite mer Glad Förutom det som står där åt jag Bio-Pycnogenol och hade börjat försöka lägga om kosten. Finns massor av läsning om endometrios på internet på engelska.
  • Mumwannabe79
    Benone skrev 2013-01-16 01:20:49 följande:
    tack! det ska jag göra Glad
    vad är Bio-Pygnogenol för ngt och vad är det bra för?
    varför just omega 3? 

jag har hört om rosenrot också, vet du ngt om det?
    ska forska mer i endo-kost, har ätit delvis endo-kost förr... 
    Tyvärr minns jag inte vart jag läst om allt. Googla på "pycnogenol endometriosis", det finns iaf en studie som visat att Pycnogenol kan minska endometriossymtom.
    Omega 3 är bl.a. inflammationsdämpande och endometrios är en inflammatorisk sjukdom.

I den här boken finns mycket tips, det är en läkare i västerländsk medicin som skrivit om kinesisk medicin: http://www.bokus.com/bok/9780316159210/the-infertility-cure/  

Rosenrot säger en del att man inte ska ta när man har endometrios då det ökar på östrogenet i kroppen. 

Om du läser gamla inlägg i denna tråd får du nog en del tips: www.familjeliv.se/Forum-7-127/m49910552.html   
  • Mumwannabe79
    Lavinia skrev 2013-01-22 20:58:57 följande:
    Hej!
    Orkar inte skriva så mycket. Det känns så trivialt allt här och samtidigt vet jag vad som är mitt livshopp och den är 3.2 cm nu. Undrar bara om någon kan lägga in gravidlänken?

Beklagar sorgen Rynkar på näsan Kan tänka mig att det är en liten tröst iallafall att en del av din man växer i dig.
    Här är länken till gravidtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html
  • Mumwannabe79
    Smiley: Hör med Akademiska. I Falun kostar FET 10 000 kr. Vi har ett embryo i frysen, just nu känns det inte som vi kommer hämta det. Känner att jag nog inte orkar med fler graviditeter Rynkar på näsan (fler barn kommer jag säkert vilja ha, men..)
    Ska du inte uppdatera bloggen? Glad
  • Mumwannabe79
    Smiley skrev 2013-01-31 23:25:08 följande:
    Mum: Oj, det kostar så mycket alltså! Får kolla med UAS. Jag hade hoppats på typ gratis :) Eller kostnad för läkarbesök. Sjukt egentligen att jag måste betala för Mina egna embryon.

Jag tänker på bloggen varje dag och jag önskar att jag hade tiden att få gå och sätta mig vid datorn. Vi har bara en stationär så det blir lite mer meck. När C sover blir det oftast vila eller någon form av städning. Skulle verkligen vara skönt med en lap top. Det är typ prioritet 10 på "behöver-listan"
    Men jag lovar att jag ska berätta lite där snart! I dag har C sovit 30 min på 12 timmar, så ingen fritid idag :)
    Ja visst är det märkligt när man tänker efter att man måste betala för att få tillbaka ett av sina embryon. Men Landstinget betalar väl inte när man har fått ett barn och klinikerna måste ha pengar för att gå runt.

Förstår att du inte har tid att blogga, snart har väl inte jag heller nån tid att sitta vid datorn. Skrattande 37 dagar till BF.
  • Mumwannabe79

Tack för gratulationerna! Glad 

Anwen:
    Jag mådde också piss av att vara gravid, men som alla säger, det var värt det nu när underverket är född.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet