• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • DubbelAA

Åh det är bara bra med mig! Förkyld som attans men det är ju sommar och då kan jag inte klaga vad härligt med plus för er!!! Nu jäklar håller vi tummarna för er!!!

• Irmeline

Jaaaaa!! Äntligen :) Vad glad jag blir :D

Stort grattis jojjo!

Nu är det äntligen ER tur! :)

• Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2014-05-24 14:50:04 följande:
    Tack! Jag känner mig helt avtrubbad. Fattar ingenting. Heeelt overkligt! Nu hoppas jag att vi får gå hela vägen den här gången! Kram

Det hoppas vi allihop! Massor av grattis och tumhållning! Underbar nyhet!
  • Jojjo77

Tack snälla ni. Jag hoppas att det går vägen denna gång, svårt att känna sig helt glad, vågar inte riktigt. Livrädd för ett till missfall. Är väldigt svullen om magen p g a alla hormoner, så det ser ut som jag är i 3 månaden men det är bara vecka 3, så känns svårt att dölja... Vill inte riktigt låta alla vet ngt än. Antar att oron bara blir värre och värre, även om ett barn sen kommer  

• Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2014-05-27 19:03:46 följande:
    Tack snälla ni. Jag hoppas att det går vägen denna gång, svårt att känna sig helt glad, vågar inte riktigt. Livrädd för ett till missfall. Är väldigt svullen om magen p g a alla hormoner, så det ser ut som jag är i 3 månaden men det är bara vecka 3, så känns svårt att dölja... Vill inte riktigt låta alla vet ngt än. Antar att oron bara blir värre och värre, även om ett barn sen kommer smile5.gif  

Förstår din oro...blir lätt så när man har fått kämpa - man tar inget för givet lixom. Jag var rädd för missfall hela min graviditet, inte direkt något att göra åt det utom att försöka ha is i magen och försöka släppa kontrollen (har man något val?). Pepp igen!
  • Aruba
    Jojjo77 skrev 2014-05-24 14:50:04 följande:
    Tack! Jag känner mig helt avtrubbad. Fattar ingenting. Heeelt overkligt! Nu hoppas jag att vi får gå hela vägen den här gången! Kram
    Supergrattis!! Gud, så kul!!!  Äntligen!
  • Jojjo77

Tack alla. Ljusrosa flytningar igår. Livrädd. Inget idag. Hoppet fick sig en törn. Det var så här vårt missfall startade sist...

• ernlia03
    Jojjo77 skrev 2014-05-23 22:28:53 följande:
    Plussat!!!!
    Grattis, grattis! Så härliga nyheter!

Hoppas det ljusrosa bara är en helt normal känslig slemhinna eller nåt annat ofarligt. Men usch för den där oron!
  • Saftmedbulle

Jojjo: Ja... oron är överjävlig... Pepp och massor av tumhållning! Vi måste tro att det går vägen...det bara måste. Kram

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet