• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • L Maria

Åh jag ska tänka extra mycket på dig nu då, skickar lite positiv energi också och håller alla tummar!

• Jojjo77
    L Maria skrev 2014-03-27 22:20:29 följande:
    Åh jag ska tänka extra mycket på dig nu då, skickar lite positiv energi också och håller alla tummar!
    Hjärta
  • Polarlantis

Ojoj så spännande! Förstår att det inte är lätt att varken inte tänka på det hela eller att försöka vara positiv. Så mycket pepp till dig, tänker på dig! KRAM!!!

• Jojjo77
    Polarlantis skrev 2014-03-30 13:21:18 följande:
    Ojoj så spännande! Förstår att det inte är lätt att varken inte tänka på det hela eller att försöka vara positiv. Så mycket pepp till dig, tänker på dig! KRAM!!!
    Hjärta
  • Kattflickan

Spännande Jojjo! Hoppas att din donator får en massa ägg som befruktas fint för att sen gro hos dig! Tänk, du kan vara gravid om 6 veckor!!! Kram!

• Aruba
    Jojjo77 skrev 2014-03-24 16:19:47 följande:
    Hej alla! Vad söta ni är som tänker på mig, det värmer

Det går sakta med säkert framåt. Nästa vecka så börjar jag med nedgregleringshormoner, för att om en dryg månad vara redo för att (förhoppningsvis) ta emot ett befruktat ägg. Försöker att ta det lugnt och inte tänka för mycket på det alls. Mina tankar skenar lätt iväg och jag behöver kanske inte ens skriva att tankarna är av negativa slag...

Det är med spänning och med skräck man nu börjar närma sig det vi väntat på sååå länge. Jaja, naiviteten är för länge sen bortblåst, men hoppas på det bästa gör jag, trots allt.

Kram alla fina Hjärta
    Vad spännande - ska hålla alla tummar!!! Hjärta
  • Jojjo77
    Kattflickan skrev 2014-03-30 22:17:45 följande:
    Spännande Jojjo! Hoppas att din donator får en massa ägg som befruktas fint för att sen gro hos dig! Tänk, du kan vara gravid om 6 veckor!!! Kram!
    Åååååå vilken härlig tanke det där blev! Kram!
  • Jojjo77
    Aruba skrev 2014-04-01 20:32:01 följande:
    Vad spännande - ska hålla alla tummar!!! Hjärta
    Tack!
  • Jojjo77

Nu är jag igång med hormonbehandling. Mår bra än så länge och hoppas att det fortsätter så. Nu har startskottet gått och känslorna är "all over the place" som prins Daniel sa...

• Irmeline
    Jojjo77 skrev 2014-04-03 07:56:57 följande:
    Nu är jag igång med hormonbehandling. Mår bra än så länge och hoppas att det fortsätter så. Nu har startskottet gått och känslorna är "all over the place" som prins Daniel sa...
    Håller tummarna att allt går bra Glad
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet