• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Aruba
    Jojjo77 skrev 2014-05-31 13:39:15 följande:
    Tack alla. Ljusrosa flytningar igår. Livrädd. Inget idag. Hoppet fick sig en törn. Det var så här vårt missfall startade sist...

Ring vården. I ditt case tycker jag att du ska oroa dig så lite som möjligt. Det är säkert ok men det lugnar att prata med proffsen ???? Kram på dig
  • Polarlantis

Grattis i kubik jojjo!!! Hoppas så det ska gå vägen denna gången och att det inte är ngt fuffens på gång! Mycket pepp och stor kram!!!!

• Irmeline

Hur mår du jojjo? Hoppas du inte får några mer suspekta flytningar/blödningar. Är ju tyvärr vanligt att få sådana. Jag fick en jätteblödning en morgon i v15 och trodde det var helkört, men det berodde på något ofarligt.

Annars kanske illamåendet är på intågande? ;)

• Jojjo77

Tack alla! Fick en liten släng av flytningar igår också, idag inget. Mår väldigt illa på morgonen och på kvällen. Illamåendet började i helgen. Ser det som något positivt. 

• Tedax
    Jojjo77 skrev 2014-06-04 19:26:08 följande:
    Tack alla! Fick en liten släng av flytningar igår också, idag inget. Mår väldigt illa på morgonen och på kvällen. Illamåendet började i helgen. Ser det som något positivt. 
    Förstår om flytningar/blödningar gör dig orolig, men många har ju det under sina graviditeter, speciellt i början och det går hur bra som helst! Glad

Illamående är bra... Flört
  • Jojjo77

Det är också vanligare med blödningar i början av ÄD har jag fått veta. Kliniken säger bara att jag ska avvakta till VUL om en dryg vecka. Jag har inte ont och det är ju inte färskt blod. Illamående och ömma bröst och svullen mage, ser det som något gott. Tar en timme i taget och hoppas på det bästa. 

• Irmeline
    Jojjo77 skrev 2014-06-04 19:32:47 följande:
    Det är också vanligare med blödningar i början av ÄD har jag fått veta. Kliniken säger bara att jag ska avvakta till VUL om en dryg vecka. Jag har inte ont och det är ju inte färskt blod. Illamående och ömma bröst och svullen mage, ser det som något gott. Tar en timme i taget och hoppas på det bästa. 
    Låter ju väldigt positivt! Glad
    Håller tummarna för VULet!
  • Kattflickan

Håller tummarna Jojjo! Har också hört att blödningar är vanligare vid ÄD pga medicinerna! Hoppas verkligen att ni får se ett hjärta slå i nästa vecka! Illamåendet är ett bra tecken, men bli inte rädd om det upphör några dagar, det är vanligt att det kommer och går. Kram!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet