• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Jojjo77

Hej alla!

Länge sen jag hade en avstämning. Mår okej, eller ja, upp och ner som sig bör :-P

Över halva tiden har gått och jag växer så det knakar. Det sägs att vi väntar en liten tös och hon verkar må bra, hon sprattlar och lever rövare mest hela tiden. Trodde väl aldrig att JAG skulle få vara med om detta! Är så tacksam och lycklig för varje dag jag får små buffar. Fullkomligt älskar min stora mage, men skulle klara mig utan ryggont, flås och trötthet, hahaha!

Kram på er!

• Irmeline
    Jojjo77 skrev 2014-09-28 18:56:17 följande:

Hej alla!

Länge sen jag hade en avstämning. Mår okej, eller ja, upp och ner som sig bör :-P

Över halva tiden har gått och jag växer så det knakar. Det sägs att vi väntar en liten tös och hon verkar må bra, hon sprattlar och lever rövare mest hela tiden. Trodde väl aldrig att JAG skulle få vara med om detta! Är så tacksam och lycklig för varje dag jag får små buffar. Fullkomligt älskar min stora mage, men skulle klara mig utan ryggont, flås och trötthet, hahaha!

Kram på er!

Underbart! Solig Vad glad jag blir att det tuffar på för er.
    När är du beräknad?

Själv går jag runt höggravid med BF på torsdag!
  • Smiley

Vilken härlig läsning Jojjo! Önskar ett stort lycka till

Irmelie: Vad kul att läsa att ni ska ha barn igen. Vet ni vad det blir, eller är det en överraskning?

Och här sitter man då med två små barn, en dotter på 22 månader och en son på 7 månader. Vad tusan hände ;) Efter så många år av kämpande har jag nu min familj.

Tack tjejer för att ni har funnit där (eller här) när det varit tufft och att man inte varit ensam när det har känts tungt. All kärlek till er! ??

• NICU

Jojjo vad glad jag blir!!! UNDERBART!!!

Har inte varit här inne på läääääääääääänge men blir jätteglad att läsa här inne!!! Hjärta

• Irmeline
    Smiley skrev 2014-09-29 09:12:39 följande:

Vilken härlig läsning Jojjo! Önskar ett stort lycka till smile1.gif

Irmelie: Vad kul att läsa att ni ska ha barn igen. Vet ni vad det blir, eller är det en överraskning?

Och här sitter man då med två små barn, en dotter på 22 månader och en son på 7 månader. Vad tusan hände ;) Efter så många år av kämpande har jag nu min familj.

Tack tjejer för att ni har funnit där (eller här) när det varit tufft och att man inte varit ensam när det har känts tungt. All kärlek till er! ??

Ja visst är det underbart att det löste sig till sist! :) vi väntar nog en tjej till, gått över nästan en vecka nu, igångsättning om 8 dagar om inget inträffar innan.
  • calabalic

OJ vilken nostalgi att hitta den här tråden igen! Jag hängde här nästan ett år för fyra år sen, har bytt konto sen dess men då hette jag Essalady. Jag känner igen flera av er andra här. :) Hur har det gått för er?

När jag skrev mitt första inlägg i den här tråden skulle vi precis göra vårt andra försök att få barn. När jag lämnade tråden hade vi försökt drygt ett år utan tillstymmelse till plus. Sen dess har jag hunnit med att ha en väldigt svajig relation som sen ordnat upp sig, jag har blivit utbränd på jobbet och är nästan återställd, vi har gjort utredning som inte visade några fel utan vi fick titeln "oförklarligt barnlösa".

Vi har gjort 4 väldigt påfrestande och jobbiga IVF-försök varav de två första ledde till kemiska graviditeter (supertidigt missfall), det tredje blev ingenting, och nu - efter det fjärde ivf-försöket och efter drygt 4 års försök så är jag äntligen gravid! Är bara i vecka 5 och jätterädd för missfall, men såhär långt har vi aldrig kommit förut.

Känns jättekonstigt att läsa igenom sina egna inlägg från det första året av försök. Tänk om jag hade vetat då hur lång och plågsam resan skulle bli. Nu får vi se hur det går, men har man riktig tur så har vi uppnått drömmen i juni, nästan 5 år efter att resan startade.

• Jojjo77
    calabalic skrev 2014-10-11 17:45:41 följande:

OJ vilken nostalgi att hitta den här tråden igen! Jag hängde här nästan ett år för fyra år sen, har bytt konto sen dess men då hette jag Essalady. Jag känner igen flera av er andra här. :) Hur har det gått för er?

När jag skrev mitt första inlägg i den här tråden skulle vi precis göra vårt andra försök att få barn. När jag lämnade tråden hade vi försökt drygt ett år utan tillstymmelse till plus. Sen dess har jag hunnit med att ha en väldigt svajig relation som sen ordnat upp sig, jag har blivit utbränd på jobbet och är nästan återställd, vi har gjort utredning som inte visade några fel utan vi fick titeln "oförklarligt barnlösa".

Vi har gjort 4 väldigt påfrestande och jobbiga IVF-försök varav de två första ledde till kemiska graviditeter (supertidigt missfall), det tredje blev ingenting, och nu - efter det fjärde ivf-försöket och efter drygt 4 års försök så är jag äntligen gravid! Är bara i vecka 5 och jätterädd för missfall, men såhär långt har vi aldrig kommit förut.

Känns jättekonstigt att läsa igenom sina egna inlägg från det första året av försök. Tänk om jag hade vetat då hur lång och plågsam resan skulle bli. Nu får vi se hur det går, men har man riktig tur så har vi uppnått drömmen i juni, nästan 5 år efter att resan startade.

Håller med om att man varit med om en resa utöver det vanliga och många upplevelser hade jag önskat att man aldrig gått igenom. Det var inte BARA att bli gravid. 

Jag hoppas så att den lille/a vill stanna hos er nu! Varma tankar och lycka till! <3  
  • Jojjo77
    Irmeline skrev 2014-10-08 10:56:01 följande:
    Ja visst är det underbart att det löste sig till sist! :) vi väntar nog en tjej till, gått över nästan en vecka nu, igångsättning om 8 dagar om inget inträffar innan.
    Har det kommit nån liten?
  • Saftmedbulle
    KittK skrev 2014-09-28 18:39:03 följande:

Tack för alla svar och grattis till Jojjo77!! {#emotions_dlg.flower}

Sen jag skrev mitt inlägg har jag vecka för vecka landat i att ja, jag vill ha barn. Min inte-sugen-på-barn-man droppar också de konstigaste kommentarerna.

Vid husvisning: "Det är ju några extra sovrum, så det kan ju vara bra om familjen växer!".....
    I cykelaffären vid den minsta sparkcykel jag nånsin sett: "Den här var väl söt?!"...

Om en vecka ska jag hälsa på två av mina bästa vänner som båda fått varsin liten kille med bara en veckas mellanrum. Det är märkligt..det här suget i magen som vissa talar om har börjat komma. Det handlar inte om avundsjuka, det är en inre längtan som jag inte känt förut. Läskigt men jäkligt kraftfullt på samma gång.

Fortsättning följer..

Flört

Låter spännande! Håll oss uppdaterade!
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2014-09-28 18:56:17 följande:

Hej alla!

Kram på er!

Men det skulle du!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet