calabalic skrev 2014-10-11 17:45:41 följande:
OJ vilken nostalgi att hitta den här tråden igen! Jag hängde här nästan ett år för fyra år sen, har bytt konto sen dess men då hette jag Essalady. Jag känner igen flera av er andra här. :) Hur har det gått för er?
När jag skrev mitt första inlägg i den här tråden skulle vi precis göra vårt andra försök att få barn. När jag lämnade tråden hade vi försökt drygt ett år utan tillstymmelse till plus. Sen dess har jag hunnit med att ha en väldigt svajig relation som sen ordnat upp sig, jag har blivit utbränd på jobbet och är nästan återställd, vi har gjort utredning som inte visade några fel utan vi fick titeln "oförklarligt barnlösa".
Vi har gjort 4 väldigt påfrestande och jobbiga IVF-försök varav de två första ledde till kemiska graviditeter (supertidigt missfall), det tredje blev ingenting, och nu - efter det fjärde ivf-försöket och efter drygt 4 års försök så är jag äntligen gravid! Är bara i vecka 5 och jätterädd för missfall, men såhär långt har vi aldrig kommit förut.
Känns jättekonstigt att läsa igenom sina egna inlägg från det första året av försök. Tänk om jag hade vetat då hur lång och plågsam resan skulle bli. Nu får vi se hur det går, men har man riktig tur så har vi uppnått drömmen i juni, nästan 5 år efter att resan startade.
Håller med om att man varit med om en resa utöver det vanliga och många upplevelser hade jag önskat att man aldrig gått igenom. Det var inte BARA att bli gravid.
Jag hoppas så att den lille/a vill stanna hos er nu! Varma tankar och lycka till! <3