• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Pingla35

Ernilla- får tårar i ögonen när jag läser om det senaste timmarna i ditt liv. Jag kan inte förstå, vill kanske inte förstå men ohh, vad jag vill ge dig en styrkekram. Resan som skulle vara något kul och positivt! 
    Jävligt lätt för mig att säga, men lev i nuet och ta vara på resan och njut!

Känns svårt att vara ego efter ditt inlägg.

Här hemma går det väl så där med att försöka hålla vikten och flåset uppe men skyller på en tillfällig svacka.
    Nåja, har en man som är sugen på både mys och barn. Skrattande Man ska inte få allt.

• Kattflickan

Jättetråkigt Ernilia! Ha inte dåligt samvete. Du vet ju att du ville ha barnet men du har ju varit deppad, tyvärr kan en graviditet göra det mot oss kvinnor.  Ta hand om dig!

Så sorgligt med många missfall i tråden! 

Jag fick ju minus idag på stickan. Tant röd är dock inte här än! Men imorgon är BIM och jag testade idag, så jag får räkna med att det inte blir nåt.

Jag tittar nog inte in mer i helgen, har besök av min syster!

Millan 

• SannaK

NOVEMBER
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    27 -- Millan75 ÄL ca 11 nov (försök nr 1 )
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

Tomte DECEMBER  TomteX-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    1 -- essalady  ÄL 16 nov (4:e försöket)
    2 -- emmafemma  ÄL ~ 16-18 nov (andra försöket)
    4 -- SannaK ÄL ca 20 nov (flera försök, 1 MA)
    6 - Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    6 - änglabitch ÄL 21 nov (2:a försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    ~10 -- MariaF79  ÄL 26 nov (försök nr 3)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16-- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16-- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17-18 Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
    23 Jojjo55 ÄL-- 9 dec (2:a försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
  • Sanna77

Ernlia03, jag vet inte vad man ska säga. Stor kram till dig! Det är ju sjukt nedslående att även om man blir gravid så är man ändå inte säker om det går hela vägen!!! November var verkligen inte vår månad, jag hoppas att det bara blir bättre från och med nu. Vi är ju så många i tråden nu så statistiskt sätt måste ju plusen börja rasa in : ) Jag har just avslutat min ÄL och denna gång gjorde vi en jättesattsning. Vi har följt alla vettiga råd vi kunna hittat. Mannen har tom duschat svalare än vanligt ; ) håller just nu alla tummar och tår!!! Ang debatten om ÄL test så har jag "loggat" alla symptom senaste gångerna och det är ett klart mönster inför ÄL så det här var sista gången som jag använder stickor. Känns skönt på ett sätt och plånboken pustar ut eftersom jag trilskas med att bara köra dyra CB test : )

• ceke
    Sanna77 skrev 2010-11-26 23:14:40 följande:
    Ernlia03, jag vet inte vad man ska säga. Stor kram till dig! Det är ju sjukt nedslående att även om man blir gravid så är man ändå inte säker om det går hela vägen!!! November var verkligen inte vår månad, jag hoppas att det bara blir bättre från och med nu. Vi är ju så många i tråden nu så statistiskt sätt måste ju plusen börja rasa in : ) Jag har just avslutat min ÄL och denna gång gjorde vi en jättesattsning. Vi har följt alla vettiga råd vi kunna hittat. Mannen har tom duschat svalare än vanligt ; ) håller just nu alla tummar och tår!!! Ang debatten om ÄL test så har jag "loggat" alla symptom senaste gångerna och det är ett klart mönster inför ÄL så det här var sista gången som jag använder stickor. Känns skönt på ett sätt och plånboken pustar ut eftersom jag trilskas med att bara köra dyra CB test : )
    Det där med att logga ÄLkänningar lät ju inte dumt.. kanske ska sno idén om det!

Den här månaden är konstig.. tycker jag känner av äggstockarna hela tin.. men ÄL borde inte va förrän mitt i veckan.. men eftersom jag gjorde VUL i onsdags så vet jag ju att det inte borde va nåt galet på dem heller! Om det nu inte håller på att bildas någon ny sån där funktionell cysta vill säga.. men det är väl först efter ÄL om jag inte förstått det fel i sådana fall.

Jaja, får hoppas på det bästa. Ärligt... kan det inte va så att man känner av att äggblåsorna växer också? Eller? Eller så är det ännu en psykisk grej som kroppen har för sig.. bara för att jag såg på VUL att det va fem eller sex äggblåsor som håller på och växer till sig i högra äggstocken.. Suck för kvinnokroppen!!!

Hittade förresten ännu en sida som jag tyckte va rätt informativ... http://www.fertility.se/concern/Maximise_Your_Fertility/index.jsp

Godnatt på er alla! Snart är vi på väg in i en ny månad och nu jäklar tjejer, nu kör vi mot våra efterlängtade plus, eller hur?!?!?!
  • CajsaK
    Gris78- har så himla oregelbunden mens...:S hade sista mensen slutet av september...men jag hoppas nu på ett + :) tack för ditt svar! ska testa stickor om de inte blir nåt denna gång :)
  • Kaprifolen

Godmorgon tjejer!

Fatta att vi fått 50 cm snö sen igår och då bor vi ändå i de södra delarna av landet! Och det är inte ens december än....synd att man inte har ÄL för det är verkligen upplagt för mys när man känner sig insnöad, men öva kan man ju göra Lite tråkigt dock eftersom vi egentligen skulle åkt till vänner i helgen. Hur är det med er är ni insnöade

• Rosavit
    ernlia03 skrev 2010-11-26 13:50:01 följande:
    Det var inga goda nyheter. Fostret hade dött i vecka 6 redan... Gråter Ska in på skrapning på tisdag. Fick inga tabletter eftersom det ändå bara var 50 % chans att få ut allt då och vi har en resa till London inplanerad till torsdagen. Då ville han säkerställa att allt kom ut direkt. Vi som skulle berätta för svärföräldrarna på resan...

Fruktansvärt ledsen, dåligt samvete för att jag inte mått bättre och längtat mer efter pyret, känner mig otroligt lurad. Allt bara faller. Jag var ju i vecka 11, inte alls länge till jag "klarat mig"... 
    En jättekram till dig. Vad ledsen jag blir :(
    Ha inte dåligt samvete. Ta hand om dig!
  • Gris78
    CajsaK - Oj snacka om oregelbunden, hoppas att stickorna hjälper. Förstår verkligen om du tycker att det är svårt att få någon koll på kroppen då. Jag tycker det är svårt själv och jag har ändå en rätt kort och regelbunden cykel.

Irmelie - det blev av mig såg jag. Jag menade att nu när han fått nytt jobb utan beredskap där han är i tjänst dygnet r syftningsfel unt , kommer att må mycket bättre och vara piggare mm.  Med tanke på detta så finns det stora chanser att det blir mer mys för min del. Högre lön än väntat är ju bara ett plus i kanten... 

Kaprifolen - här är man inte insnöad.....ännu. Det snöar inte heller. Hur mycket söder ut bor du? 
    Sthlm som jag bor är det "norrland" för dig eller? :) 

Måste vara lite ego,  börjar jag känna mig lite utanför och vill att tiden ska gå lite fortare.  Har ingen mensvärk ännu, känner av lite värk ibland kring äggisarna. De händer att det strålar ut i vänstra höften tom, mensen är inte här ännu.... 
    Hade lite ljusrosa på pappret inatt och imorse mer ljustbrunt. Mens är väl på g kanske så att jag kan få vara med i gänget och sikta på december istället. :)  Känns som att mensen är här mest hela tiden,  lite bubbli känns då och då...

Hur många känner ni alt hört som har mens utan någon som helst mensvärk/menssymtom??  Vanligt eller?? 
  • Saftmedbulle
    Polarlantis skrev 2010-11-26 18:21:21 följande:
    Så nu är kartan slut...får se om snubben får fnattis om vi ska börja försöka...hihi...
    Önskar dig massor av lycka till!

Ernlia03: Hemskt ledsen för din skull! Kramar om dig lite extra... Det är inte roligt. Inte ett dugg, men det finns hopp längre fram - försök se om du kan hitta det...

Håller tummarna för BIM-arna, nån skulle visst testa idag eller hur var det?

Gris78: Du blir ju värsta flytningsexperten. Bra!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet