Inlägg från: Frk Svår |Visa alla inlägg
  • Frk Svår

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Grattis Ansi30!!!!

• Frk Svår
    Jojjo77 skrev 2011-04-18 10:50:50 följande:
    Nu är jag förbannad! Fick sagt till mig att jag skulle ringa fertilitetsenheten när jag fick min mens, gjorde nu det, ingen svarar så jag mailar. Då får jag svar tillbaka att det är fullt de dagar som skulle vara lämpliga för mig att komma så jag får vänta till nästa mens!!! Vaaa!!!!!???? Hur f....n ska jag veta att jag någonsin får en tid om jag ska ringa först när mensen behagar komma? Såhär kan det ju bli varje gång, att jag och X antal kvinnor börjar blöda samma dag och slåss om ett fåtal platser!!! Idioter!!!! Står i samma mail att jag ska höra av mig om några dagar för att se om det blivit ett återbud. Borde det inte finnas en reservlista så att de hör av sig om en tid??? Usch vad den här dagen, som började bra, blev åt helvete skitdålig!!!! Bläääää!!!! Till saken hör också att man ska göra denna undersökning dag 8-13 i cykeln och de har endast föreslagit dag 10 och 11, varpå jag skickade svar att varför funkar inte dag 12-13? Om det står dag 8-13 så ska väl alla dagar var lika bra, annars ska de väl skriva dag 8-11. Gaaaahhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!
    Sådär kände jag också när jag ringde och skulle ha tid för UL och det inte fanns några lediga tider. Jag sa att jag var desperat och tog vilken tid som helst, återbud, vad som helst. De skulle ev försöka klämma in ytterligare några tider så jag hade en himla tur när de ringde i slutet av veckan och sa att jag fick en tid på tisdag. Annars vet jag inte vad jag hade gjort...
  • Frk Svår
    SmoochiePoo skrev 2011-04-18 16:47:24 följande:
    Har inte läst allt som har pågått men det är en utredning du försöker få tid för? (precis börjat med allt vad barngörande innebär).
    Hade en fråga där, det sägs ju att man ska försöka i 1 år innan man ska komma in för utredning, men om man är över 30 och har ett X bakom sig, ska man verkligen vänta 1 år? Man blir ju liksom inte yngre!!

Och jag tycker att du ska överdriva och fula dig lite, säkert andra som gör det och kommer före i kön! Hur länge har ni försökt?
    Det är ju ingen som kontrollerar att du försökt i exakt 12 månader utan det är ju bara ditt eget samvete som sätter gränser. Ditt och sambons/makens då för det underlättar ju om han säger samma sak
  • Frk Svår
    Finlandssvenska skrev 2011-04-19 11:04:25 följande:

Hej på er!
    Följer också med en unge i minuten och har kommit fram till en sak då jag kollar på programmet.... Och det är att om jag någonsin blir gravid och ska föda så ska jag definitivt inte ha nån epiduralbedövning... Måste finnas andra alternativ som inte är en så jäkla stor spruta som ska in i ryggraden.... Ryser bara jag tänker på det... Ok jag har nålskräck men tar hellre smärta än den sprutan...

Då är vi två! Spelar ingen roll hur bedövad man är och hur ont man har, ingen kör in en sån nål i ryggen på mig! Har dessutom fått se nålen på nära håll och den är grov!
    Sterila kvaddlar är även ganska uteslutet efter att väninnan berättade om den enorma smärtan hon fick av dem när hon skulle föda barn. Förstår inte alls logiken i att spruta in koksalt för att få igång kroppens eget smärtlindringssystem. Som om det inte skulle komma igång av smärtan man har när man föder barn då eller?!?
  • Frk Svår
    Irmeline skrev 2011-04-19 13:19:43 följande:
    Ha ha.. hoppas ni slipper ivf då, för den nålen (som de plockar ägg med) är INTE att leka med.
    Jag har tittat lite närmnare på sådana nålar i ett projekt på jobbet. Efter det blev jag lite rädd.
    Men allt för bebis..
    Jag försöker att inte tänka på nålen som används vid IVF... brrrrr
  • Frk Svår

Stort grattis till alla som plussat!!

Ego: Här tempas för fullt bara för att få lite koll. Längtar nästan tills mensen kommer för när den är över så börjas det med Pergo vid mensen därefter (i juni någon gång).

• Frk Svår

Jag har slutat med kudde under rumpan, men en handduk under rumpan och ligga kvar i sängen en bra stund efteråt är det som gäller hemma

• Frk Svår

Det gäller ju att inte vara borta från FL många dagar i rad för då har man ju femtioelva sidor att läsa ikapp!

Uppdaterar listan lite. Mensen kom exakt på dagen "rätt" men den här gången har jag faktiskt längtat. Nästa mens börjar jag med Pergo så nu vill jag bara att tiden ska gå så det kan bli början av juni någon gång. Dessutom fick jag reda på att lillbrorsan ska bli pappa igen, hans första är drygt 1,5 år gammal. Det är många runtomkring mig nu som ska ha barn men jag är glad över att jag inte är arg och bitter den här gången. Förra gången vi försökte var jag hatisk mot alla stormagade personer jag mötte. Nu känns det bara härligt, jag vet att min tur kommer. Och förhoppningsvis kommer lillbrorsans knodd få en liten kusin som inte är många månader yngre

Solig BIM Vi som längtar... Baby

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    23 -- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    30 -- fridanilsson ÄL 16 April (Första försöket efter missfall)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}

8 -- Kia78 ÄL 25 April (13:e försöket)
    10 -- Fröken Ellen. ÄL 26:e april. (12:e försöket, 1:a med Pergo)
    11 ca - Prodigy79 (10:e mån utan prev-medel)
    11 -- Irmelie ÄL 27 april (Första försöket med pergo)
    12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
    13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    13 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5
    14 -- Jojjo55, ÄL 30 april (7 försöket)
    15-- DubbelA, äl 3 maj (försök nr 8)
    15 -- Skette, äl 1 maj (försök nr 6)
    16 -- Sophy80, äl typ 2 maj (försök 4 efter uppehåll, 11 pergoförsök totalt)
    16 - Zalia, ÄL 4 maj (försök nr 8)
    20 --Jezza80 ÄL 6 maj (försök nr 4)
    24 -- Astrogirl ÄL 10 maj (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)
    24 ca -- Marsflickan ÄL 10 maj ( försök nr 1 )
    24 ca-- Råttentottan ÄL 9 maj ca (9:e försöket)
    27-- Finlandssvenskan ÄL 8 maj(7:e försöket)
    30-- Saftochbulle ÄL 16 maj (10:e försöket efter två MF)

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}

1 -- Millan75 ÄL ca 17 maj (3:e försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    2-- Kaprifolen1979 ÄL ca 19 maj (försök nr 5)
    5 -- Frk Svår ÄL ca 21-26 maj

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
    Kiyona BF 8 jan 2012 enl FL (2:a försöket)
  • Frk Svår

Ni FertilityFriend:are har väl inte missat den nya appen btw??

• Frk Svår

Den nya appen finns på Android Market för oss som har Android Heter FertilityFriend rätt och slätt. Har inte använt den så jättelänge men tycker att den fungerar bra. Just nu kör jag dubbelt med den och Menstrual Calender

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet