Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ernlia03 skrev 2010-11-27 22:17:15 följande:
    Tack för era styrkekramar, de värmer verkligen. Har inte orkat engagera mig så mycket i er andra så tyvärr blir det ännu ett egoinlägg... Rynkar på näsan

Har gråtit och gråtit, men de senaste timmarna har faktiskt varit helt ok. Umgåtts med familj (som alla vet om vad som hänt), men inte ältat det utan försökt tänka på annat. Det är dock lite svårt när man vet att det ligger något dött i mig... Är så besviken på min kropp, känner mig lurad helt enkelt. Jag menar, i nästan fem veckor har jag gått omkring och trott att jag var gravid och följt varje veckas utveckling. "Nu är den si och så stor och har utvecklat det och det". Ska inte säga att det skulle ha varit lättare om den kom ut redan i vecka 6 när den faktiskt dog, men jag tror det. Nu hade man ändå börjat skapa lite drömmar och planer. Jag tror iofs inte ens att det hann vara ett levande embryo, läkaren kallade det ofostrig graviditet.

Helst skulle jag bara ha tagit bort det direkt, men tydligen görs det skrapningar bara på tisdagar och torsdagar här. Han ville inte ge mig tabletter eftersom det oftast ändå innebar skrapning när man hunnit så långt som jag (v 11) utan att det kommit ut innan. Han ville ändå säkerställa att allt kom ut direkt eftersom vi har resan inplanerad på torsdagen.

Är lite orolig för skrapningen och att bli sövd, och att det ska bli några komplikationer direkt efter eller visa sig senare. Maken tänker iaf ta ledigt för att vara med och det känns som en otrolig lättnad. Han kan ju inte göra så mycket mer än att "bara" vara med, men det räcker ju långt.

Känner att jag bara vill få det bortgjort och komma igång med att försöka igen. Samtidigt som jag är livrädd att liknande ska hända igen.

En liiiiten tröst i sammanhanget är den som alla som fått missfall brukar få höra, "ni vet ju att ni kan bli gravida iaf". Och visst är det så, men det är ju heller ingen garanti att det blir något igen.

Absolut en erfarenhet jag kunde ha klarat mig utan, men det går ju inte gräva ner sig heller. Vill man ha barn får man kämpa en hel del verkar det som! Betydligt mer än jag nånsin hade kunnat föreställa mig! Det är ju en hel vetenskap, ett under att det föds friska barn hela tiden känns det som.

Nu måste ni se till att starta en positiv trend med en massa plus i tråden tills det är dags för mig att komma tillbaka!! 
    Du ska gråta du ska vara arg du ska vara ledsen INGET är konstigt och man får älta! Ja man är arg på sin kropp på att man hoppats och längtat. Man är beviken för man börjar att planera för en ny människa man är ledsen för det barn man trodde skulle få men nu blivit "lurad" på ! Ut med allt du bara orkar....
    Och sen när du känner dig bättre och känner dig ledsen igen så är det ok... iaf för mig har det gått i cykler...

Har du varit sövd förut? Jag har varit det men vet folk som tycker det är läskigt! Skrapningen var fantastisk bra för min del man vaknar upp allt är borta och inte en massa blödningar med klumpar.... Man vet att det är klart!  Det ska vara väldigt ovanligt med komplikationer som infektioner efteråt iaf enligt läkaren som opererade mig!!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Gris78 skrev 2010-11-27 21:54:37 följande:
    hehehe - ja tolkar det som att det inte verkar finnas då. Man har mensvärk innan mensen kommer och lite i början av mensen.  Jag bör ha mens vilken dag som helst men jag har ingen mensvärk, inte ont i svanken och ingen nämnvärd ömhet i brösten heller. 

Lite lätt värk kring äggisarna och lite bruna flytningar. Illmående då och då.  Kan  man anta att de bruna flytningarna är en hint om kommande mens eller??
    Hmm jag brukar inte ha så mycket känningar innan mens om man menar ont.... har som en meskänsla kanske i tio minuter dagen eller dagarna innan mens... då vet jag att den är på g... humöret innan mens går dock inte att ta miste på ....
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Petade lite i listan hoppas det var ok.... kram

Solig {#emotions_dlg.flower} BIM-lista, vi som längtar.. {#emotions_dlg.flower} Baby

NalleNOVEMBERNalle
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

Tomte DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    1 -- essalady  ÄL 16 nov (4:e försöket)
    2 -- emmafemma  ÄL ~ 16-18 nov (andra försöket)
    4 -- SannaK ÄL ca 20 nov (flera försök, 1 MA)
    6 - Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    6 - änglabitch ÄL 21 nov (2:a försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    7 -- AnnJan ev ÄL 23 nov (1:a föesöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    ~10 -- MariaF79  ÄL 26 nov (försök nr 3)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16-- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16-- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17-18 Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
    23 Jojjo55 ÄL-- 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    26--Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket) 

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Fru Km missade dig..men nu är det fixat!

Solig {#emotions_dlg.flower} BIM-lista, vi som längtar.. {#emotions_dlg.flower} Baby

NalleNOVEMBERNalle
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

Tomte DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    1 -- essalady  ÄL 16 nov (4:e försöket)
    2 -- emmafemma  ÄL ~ 16-18 nov (andra försöket)
    4 -- SannaK ÄL ca 20 nov (flera försök, 1 MA)
    6 - Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    6 - änglabitch ÄL 21 nov (2:a försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    7 -- AnnJan ev ÄL 23 nov (1:a föesöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    ~10 -- MariaF79  ÄL 26 nov (försök nr 3)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16-- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16-- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16-- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17-18 Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
    23 Jojjo55 ÄL-- 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    26--Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket) 

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Hej tråden, spännande att läsa och kul att ni nya har hittat hit!

Daniela och gris- ny står hoppet till er plussa plussa plussa! åhh nu kan det väll bli er tur!!!!

Gris- så fin bild =) man blir så glad av att se den! Hahha känner igen hur du känner dig angående yngre vänner och bekanta....ibland undrar man när man blev så vuxen och "klok" ;) Inte brukar du ha bruna flytningar innan?

Emmafemma- men skit... var det altså likadant förra månaden? Men hoppet är inte ute förrän kärringen är här....

Annjan- Med risk att verka redigt alkoholliberal (vi har haft diskussionen tidigare ;) ) SÅ DRICK GUMMAN!!! =) Så klart ska man sluta med alkohol när man plussat, men det tar ett tag innan embryot och kroppen delar blod men innan BIM.....passa på ! Hmm säger hon som inte får dricka vin på ....*suck*..länge! 

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Men tråden...jösses så mycket som skrivsMEN var är alla fina pluss, nu får det vara slut med allt mensande!!!

Ernlia- Bra att skrapningen är över! Du det här med dubbla budskap det är bara att vänja sig och det gäller inte enbart att BM säger olika, läkarna gör det också!  Jag blir så trött.......... ja smått förbannad! Men man får gå efter vad man själv tror i mångt och mycket....och ha en stor portion tålamod och fråga igen OCH säga till dem va de andra sagt...

Ceke och essalady- Jag säger som till Ernlia ovan ALLA säger olika. Har läst att en kort fas kan göra att hormonerhalterna inte blir tillräckliga för att ägget ska fästa i tid.... Min akupuntör har också haft den åsikten... men sen vet jaginte (och hoppas verkligen inte ) att den är för kort för dig! Jag har för mig att MD77 fick hormoner just för att hon hade kort fas kommer dock inte ihåg hur lång/kort hon hade. men har för mig att det var betydligt kortare.... kolla vad de sa till henne?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Sanna - Uch trist!  =(

Daniela- Vet hur det är jag hade BF några dagar ifrån svägerskan...nu har de en fin dotter.... =( gör ont även om man försöker vara glad för deras skull.....men man blir ständigt påmind om sin egen olycka... =(  

Bullen - Jo det rullar på ska på nytt VUL nästa vecka!!! är allt ok då ska jag försöka fatta att jag är gravid... Var på julfest med mannensjobb och "körde" oj va gliringar jag/vi fick =/ de kvinliga kollegorna var värst!!! Vill inte berätta förrän nästa VUL och då det är en en tjänst ute som mannen är sugen på så "mörkar vi graviditeten" så länge det går......
     Ingen finkänslighet från kollegorna och en av dem frågade mannen Är du säker på J att anledningen till att M inte dricker är att du har sett till att hon har något i magen och så klappade hon mig på magen..... Mannen som är kass på att ljuga försökte skoja till det men vet inte om han lyckades något vidare.....=(  men att folk inte kan låta bli att lägga näsan i blöt!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Irmeline skrev 2010-12-06 09:59:17 följande:
    Negativt imorse igen.. Rynkar på näsan
    Kanske är skenis iallafall.

Molvärken har börjat minska också.
    Skit!
    jag har aldrig plussat innan BIM ;) så jag fortsätter att hålla tummarna för dig!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Men bllläääää varför blir det inga plus????  =/
    Tråkigt med kärringen röd eller känningar att hon är på gång! Gråter

Vet inte om mitt inlägg kanske inte kommer så himla lämpligt men hoppas att det är ok. Har nämligen varit på vul idag är i v 14+1 och fått konstaterat att det finns en bebis där inne. Har altså passerat de värsta veckorna och har nu bestämt mig att jag ska våga hoppas på att det verkligen blir en bebis för oss denna gång! Inga mer mf! Kämpa på nu tjejer snart är ni alla där! Fast vägen dit är banne mig inte så himla kul iaf inte hela tiden..... ge inte upp brudar! Det kommer att bli väldigt efterlängtade och bra omhändertagna bebisar i denna tråd, när de nu kommer! kram på er

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    lillamillan skrev 2010-12-08 23:04:54 följande:
    Funderar lite på att ta bort mig från listan. Har i dag fått domen som säger IVF med microinj om vi ska kunna få barn. Livet suger just nu, va ju inte vad vi ville höra. Är uppsatta på IVF-väntelista men funderar på att gå privat för att minska på väntan. Får fundera lite till innan jag tar bort mig.

Lycka till alla ni andra.
    Lilla millan- stanna gärna kvar om du orkar du passar ju fortfarande in i vår tråd och i listan  IVF eller inte ;)  Hur länge ska ni behöva vänta, har ni fått reda på några ungefärliga tider?

Japp jag är också ett av kontrollfreaken! Man har i hela sitt liv fått det man velat om man bara kämpat lite och med barnverkstaden så har man plötsligt inte ett skit att säga till om! Frusterande! Efter mitt första mf blev det helt klart i min hjärna.... Vi SKA ha barn......på något sätt!

ni har pratat om längd på mensen min akupunktör hävdar bestämt att det är bra att ha riklig mens (längden vet jag inte) på liknande grunder som Iremlie skrivit tidigare!

Bullen - sexa på !!!!!!!

Sanna- ja visst är det skönt med denna tråd och med alla härliga brudar som "är som en själv" ;) är så glad för er goa människor!!!!

Pingla - jobbigt när mannen inte helt förstår men det är nog svårt för dem.... tror inte att de känner av "den biologiska klockan" så som vi gör! Snart är ni också där ska du se!!!

aliceolivia- Har också vänner som helt plötsligt inte går ut och som "tappat" som par dvs att allt kretsar runt barnet! Nu var det kanske inte just sex du tänkte på men jag har köpt några bra böcker om graviditet och sex enligt boken så är det så att par som fortsätter att sexa på undergraviditeten behåller ett bättre sex och samliv under småbarnsåren.... De skrev så bra att man inte ska glömma att anledningen till att man blev mamma var att man först var älskarinna.....
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet