Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ceke skrev 2010-12-28 19:41:08 följande:
    Oj, kul att se din kurva, Mallanis! Vilken högtempare du är! Jag är en kall jäkel jämfört mig dig
    Hhha I´m a hot bitch ;) kan kanske tillägga att jag tempade vaginalt *s* ...
    Min temp varierade så "mycket" när jag tempade oralt (inte sova med öppen mun/ inte somna med tempen i gapet ja på 30 sek ;) mm) så jag började tempa vaginalt och slapp dippar och toppar!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    L Maria skrev 2010-12-28 20:18:24 följande:
    Mallanis - haha, man försöker och försöker och när "inget stämmer" - DÅ! Hoppas ändå att det tar sig när allt stämmer också...
    Men i alla fall - ff räknar med att man kan ha äl samma dag som positivt test trots att man kanske mer väntar sig 24-48 timmar efter, enligt texten i testinstruktionerna. Bra ju, med tanke på vad Minnie skrev om ältester och oss gamlingar!
    Absolut sant att vi "Heta gamlingar" kan få utslag på äl-testen för sent så det gäller att sexa i tid!!! När eggwhiten kommer!  
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    ceke skrev 2010-12-28 20:22:29 följande:
    Hmmm, ja det tål att tänkas på... får se efter den här cykeln om jag ska fortsätta med muntemp eller gå över till vagtemp...

Åhhh va jag vill att min älskling ska bli frisk nu!!!! Vill ha sex ju!!! Gjorde Ältest nyligen och det ger inte fullt utslag, men nästan så... suck! hoppas på att den avvaktar tll på tors åtminstone, så kanske vi hinner med imorrn i a f!

Gris: tycker det luktar lite gravid om dig ändå! Och Polarlantis, dig formligen tokdoftar dig ett stort fett plus om!!!
    Han kanske är bättre redan i morgon bitti? ;) så ni får till det i tid!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Essalady och Lavendia- Ja vad man får och inte som gravid....jag följer SLV´s rekomendationer vad äller mat och alkohol, droger så klart. Sen måste man faktiskt låta det "sunda förnuftet"råda.
    Vill man tro allt som sägs (utan underbygda fakta) och bli rädd för allt? Jag är naturvetare och vill veta VARFÖR man inte ska göra si eller så....köper inte försiktighetsprincipen med allt ;)  Min läkare jag träffade nu under denna graviditet är SÅÅ bra och sa OM allt är bra med bebis så "klarar" man inte av att drabbas av missfall och berättade om hur kvinnor förr i tiden försökte få bort sina foster (extrem utmattning, bada kallt, bada varmt, otäcka saker upp i livmodern för att skada bebis etc etc...)  när de inte ville vara gravida. Så summa sumarum sa hon Är allt rätt med bebis så är det extremt svårt att "framkalla" missfall, det är INTE som i Dallas att man faller av hästen och får missfall hux flux. Så vad massage kan vara för fara? Mer än att man får endorfiner och goa hormoner som både mamma och bebis MÅR BRA AV!?  Så så klart kan man fortsätta att bada i jaccucin, basta och bada badtunna etc ;) men man ska lyssna på sin kropp! Det var inte på något sätt ditt fel Lavendia att det blev missfall, någonting var inte helt rätt med den bara....

Min mamma rökte också med mig på den tiden visste man ju inte att det var skadligt för bebis! Vi är ju en hel tråd med brudar som blev till under denna tid och vi är ju mer eller mindre perfekta allihop eller hur ;)

Håller tummarna nu för resten av BIM-arna!!!!!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Jojjo77 skrev 2010-12-29 09:03:42 följande:
    Vilka idiotiska människor det finns! Håller helt med om att man inte ska prata hur som helst med folk i sin omgivning som inte har barn. Jag har inte gjort det innan vi började försöka, men nu skulle det aldrig falla mig in, när man vet att det inte är så lätt som man kanske trodde. Man har ju heller ingen aning om vad folk har gått igenom innan de fick sin mage. Om din väns liv kändes tomt och meningslöst innan barn, så säger det ju rätt mycket om hennes eget liv, inte om andras. Jag tycker att "tomma och meningslösa" gejer, t ex bio, fester och resor är underbart härligt oavsett barn eller inte barn.
    Min svåger satt i vårt kök och sa..... Livet vore så meningslöst om man inte hade barn....
    De hade då precis fått sin trea och om vår första graviditet inte slutat i missfall så skulle vi också ha suttit där med vår bebis som var väntad nästan samtidigt som deras trea.....

Gråter  jag hade då också redan hunnit fått missfall nr 2......
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Jojjo77 skrev 2010-12-29 10:06:59 följande:
    Okej, säger det igen, idiot! Släkt, eller bästa vän, man har ju inte alla hästar i stallet om man slänger ur sig såna saker! Nu sitter jag här och blir riktigt upprörd!

Svarade du något tillbaka om hur du kände?
    Inte ett skit...fick jag ur mig. Det var jobbigt redan innan att de skulle komma och man skulle få träffa deras bebis för första gången. Och veta att om vår hade levt så skulle den varit bara dagar äldre....

Hans fru har också vräkt ur sig klantigheter, innan deras besök hade jag förvarnat mannen att jag INTE tänkte vara tyst om min svägerska sa något dumt.... Men var inte alls beredd på att min svåger skulle vräka ur sig något sådant. ...

Blev bara tyst och fullkomligt tom..... de visste då inte om våra missfall men lite får man faktiskt tänka sig för...
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Sanna77 skrev 2010-12-29 10:45:31 följande:
    mallanis, kan du be din man att ta ett snack med din svåger? Vi får ju hoppas att han inte medvetet sa det för att göra dig ledsen och om han inte känner till missfallen så kanske det är bra att upplysa honom om läget så det inte totalt förstör er relation framöver?
    Ja nu är det fixat...Tack och lov!!! 
     När vi blev gravida denna gång berättade vi tidigt för släkten. JUST FÖR ATT SLIPPA DETTA IGEN! Min svägerska sa då.... Oj jag hade inte vågat berätta så tidigt... Jag sa till henne går det åt skogen så vet ni och vi har kanske inte haft en självklar resa hit....

Hennes komentar...ja gud ja.... Folk kan ju uttrycka sig lite klantigt ibland.... ibland har jag bara velat be folk vara tysta.....*asg* De hade altså ingen aning om att de sårat oss och det slog dem inte att de var sådanan människor själva Skrikandes
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

jojjo- Ja det visade sig också att ett kompispar till min svåger haft flera missfall och att de inte längre umgicks med min svåger och fru......*suck*  Jag förstår varför.....
    Näe jag håller med tycker man att sitt liv är så "värdelöst" inan man skaffade barn....kanske man borde fundera på om kastat bort en massa år och borde börja leva livet!!!

Millan- OJ! Ja hur hade du reagerat på det! Jösses hade någon sagt något liknande till mig en månad efter mf så hade jag brutit ihop .... du fick ju bära på ditt barn länge och hela den process ni har fått genomgå..... oj oj oj....
    Vi är också vana att kunna vara "fria" resa och hitta på saker så det är inte utan att man kommer sakna det...det blir ju liksom på ett annat sätt framöver.
    Jag menade inte att man ska röka under graviditen men att när det gäller missfall så är det inte mycket man kan påverka själv. Jag skulle gärna vilja veta mer om det du beskriver att äl kan påverkas av alkohol. Att celldelningen av ägget kan påverkas innan BIM förstår jag inte då ägget inte har blodkontakt med livmodern än? Ägget är ju som en egen individ som sköter första celldelningarna själv? Jag menar inte att ifråga sätta men vill gärna se från vilken källa det kommer? Så jag kan läsa på ;)

Polarlantis- Men SKIT!!!! Är det sant, men åhh det som verkade så bra.

Ansi- ja den borde ju ha släppt men helt säker kan man ju inte vara.... Jag trodde ju att tempmetoden var säker men sen visade någon (tror det var Irmelie) att det var en myt att tempen alltid stiger om man haft äl.... Men mest mest troligt hade du ju äl......men 100% kan man aldrig veta... åhhh denna osäkerhet!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Hej tjejer! God fortsättning på året och hoppas nu för ett lyckosamt 2011 för allihopa!!!! 2011- Vårt göra bebis och snusa bebis år!!!!

Ego- Här har nyår varit supernice med god mat men dock utan någon höjdar dryck =) En vän som inte visste att jag var gravid så jag har berättat nu... Hon skrattade och sa...jag anade det ;) sist när det var fest och du körde så tyckte jag att du tvekade en millisekund när du berättade att du skulle köra..... Japp vad kan man säga jag suger på att ljuga =) eller iaf undanhålla saker jag skulle ju köra ;)

Rosavit- Åh så skönt! Härligt!

Ceke- du hade otroligt låg temp precis under mensen...(du sa ju att du var ett kallblod ;) ) om det blir mens igen ska det bli intressant om din kurva störtdyker vid mens... Inget konstigt med det men bara intressant min kurva var mer att den minskade from mens och gick neråt lite mer sakta så kul att se din kurva!  Ceke håller med gillade att tempa och äl-resta då han man liksom koll på det man kan och dessutom är det kul!!

Annjann- Du har en ganska hoppig kurva och en hel del ringar som inte är i fyllda? Beror det på att du har tempat vid lite olika tider?

Astrogirl- japp tappen tycker jag är en konstig sak ;) Jag har slutat klämma på min, den gjorde mig bara konfunderad ;)

Millan- skönt att få prata av sig!

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet