Kattflickan skrev 2010-12-18 23:00:03 följande:
Jag var förlossningsrädd innan aborten. Iofs vet jag att den nog fysiskt var betydligt mindre smärtsam än en riktig förlossning, men jag vet på ett ungefär hur det kan kännas. Jag fick morfin lite för sent, för jag fick värkar på en gång, typ var 30e sekund, så jag hann inte slappna av emellan. Men fast det gjorde riktigt ont så var det uthärdligt. Sen fick jag iofs. morfin vilket man inte kan vid en riktig förlossning. Sen tog hela aborten ca 8-9 timmar, ungefär som en förlossning kan ta. Nu känner jag mig faktiskt mindre rädd för en förlossning, men blir jag gravid så ska jag förbereda mig väl inför den. Den stora fördelen med en riktig förlossning som jag antar gör att man klarar av den är att man får med sig något väldigt fint hem! Efter aborten kände jag mig bara tom.
Jättebra att du fick hjälp av överkomma din rädsla Kaprifolen. Det kommer att gå bra!
Hur mår du Mellanis?
Millan
Uch Millan - vilken jobbigt erfarenhet du har.... gör ont i hjärtat att läsa! 8-9 timmar =/ Men skönt iaf att den minskat din förlossningsrädsla....
Ja hur jag mår...varierar kan jag ärligt säga....hahha Ena dagen lycklig för att vara gravid med min underbare man, andra fortfarande skraj för att bebis ska sluta finnas eller att det visar sig konstigheter på RUL och andra dagar känner jag mig tjock, rädd för för vad som ska hända med min kropp och oälskad......
Hormoner , hormoner?