Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

äsh det var ju Millan som skulle sexa på!!!! jag hade haft sex som idag också! brukar du ha äl- utslag i två dagar eller bara en?

Bullen- sexa på du också ;) konstigt råd från BM tycker jag kan det verkligen spela roll innan man är gravid?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

ÄNTLIGEN!!!!!

Inna och Uppsara- GRATTIS!!!

Hoppas nu på ett gravidstim!!!!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Hej tråden! varit i väg på jobb och gosh så mycket man har att läsa igen!!!
    kramar på er hela högen!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Svarar en snabbis medans vi tapeteserar... Irmelie- Fertiltyfriend tempade jag med tempen sjunker efter mens och jag fick en dip innan Äl och när Äl sker får du en en höjning i temp som förhoppningsvis håller i sig i drygt 9 månader,,,om inte får man en tempdip och mens =/

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Cajsa-SKITMENS!!!!

Irmelie- Klart du ska säga att ni försökt mer än ett år! Allt är tillåtet i krig och kärlek och i barnverkstaden.... (eller iaf att försöka lura läkaren ;) )

Ceke- du har haft mycket, hoppas din räkmacka kommer nu! Oj va tufft för din vän.... håller bara med dig och hoppas på att det går bra för honom!!! I sådana lägen hoppas man att det finns någon som kan hjälpa till där uppe!

Pingla- Låter lovande!!!

Kaprifolen- Jag vet inte hundra men det jag har hört är att det är bra med varannan dag är att man har små springar på plats och inte missar äl.... samt att det kan vara bra om mannens spermier inte är de allra bästa så har de en dag på sig att bli några stycken och utvecklas...

Uppsara- Vad hände, jag har missat. =/ beklagar gumman! Blev det inget starkare plus utan mensen kom?

Längtan- Vad är make- insemination? Skäms Håller tummarna för plus på självaste julafton kanske ;)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Irmelie Hjärta superbra sammanfattning! "biblen" verkar vara en långt intressantare än de "biblar" jag lärt känna tidigare ;)
    Pingla- Uch stort bläää att mensen kom !
    Essalady och Karifolen- Det där med förlossningsskräck får jag nog instämma i... Har varit så focuserad att bli gravid och har inte velat tänka på förlossning. Nu tog jag och läste i en av broshyrerna jag fått från BM och började läsa om olika bedövningar vid förlossning... Slutade att jag storgrät och när mannen undrade vad som var fel så snyftade jag.....den ska ju ut också!!!! Hahha hoppas att det bara är hormoner som spökar för mig i vanliga fall är jag inte särkilt rädd för smärta...  Ska nog läsa förlossningsberättelsen i tråden om den var bra =)

KUL att fler är intresserade av tempmetoden! ME LIKE!!!!  ;)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Kattflickan skrev 2010-12-18 23:00:03 följande:
    Jag var förlossningsrädd innan aborten. Iofs vet jag att den nog fysiskt var betydligt mindre smärtsam än en riktig förlossning, men jag vet på ett ungefär hur det kan kännas. Jag fick morfin lite för sent, för jag fick värkar på en gång, typ var 30e sekund, så jag hann inte slappna av emellan. Men fast det gjorde riktigt ont så var det uthärdligt. Sen fick jag iofs. morfin vilket man inte kan vid en riktig förlossning. Sen tog hela aborten ca 8-9 timmar, ungefär som en förlossning kan ta. Nu känner jag mig faktiskt mindre rädd för en förlossning, men blir jag gravid så ska jag förbereda mig väl inför den. Den stora fördelen med en riktig förlossning som jag antar gör att man klarar av den är att man får med sig något väldigt fint hem! Efter aborten kände jag mig bara tom. 

Jättebra att du fick hjälp av överkomma din rädsla Kaprifolen. Det kommer att gå bra!

Hur mår du Mellanis?

Millan

Uch Millan - vilken jobbigt erfarenhet du har.... gör ont i hjärtat att läsa! 8-9 timmar =/  Men skönt iaf att den minskat din förlossningsrädsla....
    Ja hur jag mår...varierar kan jag ärligt säga....hahha  Ena dagen lycklig för att vara gravid med min underbare man, andra fortfarande skraj för att bebis ska sluta finnas eller att det visar sig konstigheter på RUL och andra dagar  känner jag mig tjock, rädd för för vad som ska hända med min kropp och oälskad......
    Hormoner , hormoner?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Millan- Spännande med en miljönörd till! =) vi kanske kan röta ceke om hon inte får ordning på temp och mens ;)

Ja man får ju hoppas att ens tråkiga erfarenheter på något sätt kan göra att man kommer ut starkare.... När jag fick mitt första pluss så tänkte jag inte på risker alls. Jag är gravid vi ska få ett barn! Så enkelt! Känns inte lika självklart längre.Som Sanna skrev så känner jag nog också att min man och jag på någotvis kommit varandra ännu närmare... på ett annat plan.  Om det (ja jag skriver fortfarande om...även om jag lovat mig själv att tro om jag kom förbi vecka 13..) blir en bebis denna gång kommer vi verkligen att uppskatta detta MIRAKEL... för det är ju faktiskt det det är när det blir en frisk bebis...

Ursäkta mitt trista inlägg sist men humöret går verkligen upp och ner här... Jag borde vara glad för att jag är gravid och inte tänka på fjantigheter som, bristningar, röda streck, hemorojder, bli tjock och få hängpattar... hahhha! Mannen har det det bra det enda han behöver oroa sig för är att få ett grått hårstrå eller två för att hans fru nojjar!!! =)

Ceke- så konstigt din kropp beter sig men bara avvakta och se? Uppdatera vad som händer!
    Uch så bredrövligt med din vän... vilken hemsk sjukdom! Hur orkar man hantera sånt och när det händer två gånger?

Längtan- blläää ja det suger verkligen när det känns som hela livet kretsar kring att bli gravid...eller inte. Men tänk på jul när barnen börjar bli trötta och skrikiga då kan du tänka...Ha jag behöver inte ta hand om några jobbiga ungar och så tar du och dricker något gott alkoholhaltigt ;)

Uppsara- Om det nu var ett missfall så var det ju tidigt och då hade jag nog försökt igen på en gång... Blödde du något mer än vid en vanlig mens (jag har missat lite i tråden angående dina tråkigheter) ? 

Maria- Jag fixade våra inbjudningskort till bröllopet (kul men allt tar ju såååå mycket längre tid än vad man tror.....)  så när väl tackkorten skulle ut beställde vi dem helt färdiga =) jajja vi skrev ju under med våra namn men "thats it"!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    ernlia03 skrev 2010-12-20 10:48:47 följande:
    Nu blir jag lite orolig. Jag fick ju MA i vecka 11, men läkaren sa åt mig att det bara var att köra på "när det här var över". Och "över" har jag tolkat som att det ska sluta blöda och känner mig redo. Det är väl "bara" när man blöder som det finns en förhöjd infektionsrisk? Men det verkar ju inte finnas någon instruktionsbok för hur man ska fortsätta efter MF/MA...

Vi har inte väntat utan kört på utan skydd så snart jag slutade blöda. Kan inte direkt påstå att vi har varit jätteaktiva, inte som under de perioder jag visste att jag hade ÄL.

Men på något sätt så känns det som att jag kommer att bli gravid direkt igen. Vet inte varför och jag kommer väl antagligen att bryta ihop totalt när mensen kommer. Är bara så inställd på att vara gravid. Samtidigt som jag skyddar mig själv genom att säga "det kommer att dröja jättelänge, jag kanske aldrig blir gravid". Men jag tror inte riktigt på det själv... Återkom dock efter nästa mens och se hur jag tänker då. Obestämd
    Jag vågar nog påstå att det inte finns en samlad bild när det är ok att sätta fart igen efter mf....tycker att alla läkare säger olika! Så om ni redan körde dirket efter så är det säkert ingen fara alls! En del säger att det är lättare direkt efter jag själv har väntat en mens dels för att "vara med psykiskt" och sen har min mens efter mf varit sparsam... Men det sägs ju att om kroppen inte är redo så fäster inte ägget så oroa dig inte Ernlia...

Jag tyckte att första mensen efter mf är värst.... man har ju liksom varit gravid och vill fortfarande vara det...inte ha någon j-kla MENS! Hoppas du slipper kärringen!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Spammar lite i tråden....

Har en fl- vän som tipsade mig om pre-seed hon blev gravid när de använde den. När hon sen blev gravid och nojjade sig för nytt mf så bestämde hon sig att detta ska gå vägen och skickade vidare pre- seeden till mig. 
    Jag har iaf blivit gravid två gånger när vi använt denna. Nu när jag sitter och nojjar mig på samma sätt som hon gjorde (hon har BF i dagarna) så kanske det är dags för mig att skänka vidare min pre-seed och "räkna" med att min graviditet också kommer att gå bra!

Någon som är intresserad av suveränt glid/fertilitets medel? Ni beöver dock en införingsspruta....min gamla tänker jag inte skicka med ;) kram kram

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet