Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

AMC80 skrev 2011-01-01 16:20:45 följande:
    Jag har tagit när jag vaknat. Kl 06:10 alla jobbdagar och runt tio alla lediga dagar. Ska börja ställa klockan på sex oavsett istället tror jag.
    En dum fråga. Har man en speciell vaginal termometer eller är det samma som den i munnen?
    Tar du vaginalt eller oralt?

Jag hittade en annan bra länk om tempning också. Om man inte kan alla engelska ord som jag.
    mallanis skrev 2011-01-01 15:43:09 följande:

Hej tjejer! God fortsättning på året och hoppas nu för ett lyckosamt 2011 för allihopa!!!! 2011- Vårt göra bebis och snusa bebis år!!!!

Ego- Här har nyår varit supernice med god mat men dock utan någon höjdar dryck =) En vän som inte visste att jag var gravid så jag har berättat nu... Hon skrattade och sa...jag anade det ;) sist när det var fest och du körde så tyckte jag att du tvekade en millisekund när du berättade att du skulle köra..... Japp vad kan man säga jag suger på att ljuga =) eller iaf undanhålla saker jag skulle ju köra ;)

Rosavit- Åh så skönt! Härligt!

Ceke- du hade otroligt låg temp precis under mensen...(du sa ju att du var ett kallblod ;) ) om det blir mens igen ska det bli intressant om din kurva störtdyker vid mens... Inget konstigt med det men bara intressant min kurva var mer att den minskade from mens och gick neråt lite mer sakta så kul att se din kurva!  Ceke håller med gillade att tempa och äl-resta då han man liksom koll på det man kan och dessutom är det kul!!

Annjann- Du har en ganska hoppig kurva och en hel del ringar som inte är i fyllda? Beror det på att du har tempat vid lite olika tider?

Astrogirl- japp tappen tycker jag är en konstig sak ;) Jag har slutat klämma på min, den gjorde mig bara konfunderad ;)

Millan- skönt att få prata av sig!

Ja det gör det. Får försöka tempa jämnare hädanefter =)
    ahh jag undrade varför du inte hade "fyllda ringar" om du förstår.....  det varierar ju en hel del din temp så det kan ju varit så att dina oreglerbundna tider gör att äl inte sätts ut enligt FF? (kanske? ) Jag vet att det ska finnas vaginala temp men jag körde faktiskt med min vanliga (hade precis köpt en ny när jag bestämde mig att tampa vaginalt just för att jag tyckte tempen varierade...

Ceke- Hetare och hetare snart ska du se att tempen fortsätter vara het i 40 v ;) hoppas du slipper spottings nu då, bra att du fått prog!

Änglabitch (älskar ditt nick föresten ;) )  STORT GRATTIS!! Gött att börja nyåret med fint plus!!!!!!!

Millan- RUL på måndag......sååååå nervös men har iaf fått en mage så det borde vara en liten där iaf, bara att hoppas att den mår bra (räknar med att flyttas några dagar bakåt men helt ok bara klimpen är ok)  Är allt ok på RUL kommer jag gärna berätta desutom börjar det ju bli lite svårt att dölja ;) om jag inte behåller ytterkläderna på.....

Polarlantis- men så spännande!!!!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Polarlantis- hhah är du på BIM+6!!!!! Ja då borde du kunna testa på dagen också eller på kvällen ;) typ nu ;) (fast jag plussade först på dag BIM + 10 vid min andra grav ;) )

Ernlia- du har ju haft det tufft, det är helt ok att känna sig depp..... för exakt ett år sedan var jag ungefär i din sits, tänkte ladda för ett nytt år men fick i stället ett värsta bakslaget på självaste nyåraftonen....  =/  Kämpa på gumman det är inte alltid kul med bebisverkstad MEN du kommer också att få din efterlängtade knodd, även om du misströstar just nu!

Kaprifolen- spännande.... testning i morgon?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Ernlia- gud så spännande! Det låter ju onekligen  som att det kan vara något! Åhh håller tummarna hoppas att de där blodiga flytningarna försvinner!  Kan det inte vara så att bilden du försöker ladda upp är för stor?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Jag tycker ABSOLUT det är ett positivt test! När hade du blödningen kunde det vara nidis? ? ?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Jag tycker iaf att du ska ringa och tala om att du fått positivt (för det är det!!!! ;) ) och samtidigt berätta om flytningarna och att du inte vet vilken vecka pga missfallet !!! Jag var på första vul 6+3 altså vecka 7 men du kanske kan få några råd? Man kan ju få lite blodblandade flytningar när man ska ha mens det var kanske bara det?!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Hej tråden idag har vi varit på RUL!
    Fick 2 BM en nyutbildad och så satt ytterligare en BM med. Jag träffade henne(hon som satt med)  vid mitt första missfall och hon var verkligen världens finaste mot mig då! Kändes så skönt att se henne igen under andra omständigheter =) Bebis mådde fint men är en riktig vilde ( hahha inte hade jag förväntat mig något annat iof )Svårt att få bilder och svårt att mäta Men blev "tillbaka flyttad" Enligt mina och FL ´s beräkningar BF 5-6 juni enligt BM 3 juni men nytt BF datum är nu 7 juni!!!

Är glad men verkligen helt mentalt slut, de första 10 min fattade jag inte att det var min bebis där på skärmen! Kämpa på tjejer snart trillar plussen in och bebisarna ut!!!

Pingla förstår dina känslor inför 17 åringen- Jag måste verkligen säga att jag INTE avundas henne. Tänk tjejer om vi hade fått barn när vi var 17..... (jag hade för min del nog fattat ett annat beslut! i den situationen) så annorlunda livet hade varit! Hade vi ens träffat de godingar till män vi har idag som vi försöker göra barn med?
    .... aldrig bott där jag bor och inte jobbat med det jag gör...men framför allt inte träffat min make?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Saftmedbulle skrev 2011-01-03 16:47:56 följande:
    mallanis: Vad bra att RUL-et blev lyckat!!
    EGO: Lite låg idag... Kom att tänka på att vårt RUL skulle ha varit nu på onsdag (sniff,sniff)...

Nä, barn vid 17 är inte att rekommendera, då man ju bara själv är ett barn...
    Beklagar Bullen =(  f-n vet hur hårt det är Gråter Var inte meningen att sänka dig snart snart är ni på gång igen! *kram*
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Ceke- Japp det passar! Nu har jag bestämt mig för att jag väntar barn och ska tvinga mig att tro på det och att den kommer ut den 7 juni!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Ändrar mitt BF efter rul. Och fortsätter att hålla mina tummar stenhårt för alla fin fina tjejer här inne!!!

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

Tomte December Tomte
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12 -- Ceke ÄL 29 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    Uppsara (sjätte försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Gravid Februari {#emotions_dlg.flower}
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch:BF 10 sept 2011 (3:e försöket)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Millan- kollade massa på RUL=) njurar, magsäck, hjärta etc och mätte lårben mage etc för att fastställa ålder. Millan du har väll hört att vissa djur blir närmare sin matte (ska liksom skydda och hålla koll ) när man blir gravid, vet hon något som du inte vet?  ;) men borde ju vara lite för tidigt du är väll i äl-tider nu?

Ernlia- först vänta efter tidigt vul, sen fler vul sen RUL sen BF.... det är bara en massa väntande =) Lycka till nu!

Ta nu hand om er brudar kram!

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet