Inlägg från: frifantasi |Visa alla inlägg
  • frifantasi

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Och vad bra att utredning e på g för er Frk Svår! Ett steg närmre...

• frifantasi

Jojko 55: kram på dig, tycker absolut du ska hem o bara vara snäll mot dig själv nu! Sååå drygt när kroppen håller på sådär...

• frifantasi

Oh nej pingla... Förstår din depp :( helt ok att klaga o gräva ner sig nu. Om det finns möjlighet för en koll på KK som du sa så tycker jag absolut ni ska ta det, kram

MariaF79: tror också det finns en poäng i detdu säger. Två av mina 4 vänner som alla blivit gravida på allra första försöker hade faktiskt väldigt svårt att fatta och acceptera att kroppen ändrades.. Jag tror också att våra efterlängtade plus kommer att göra en del saker enklare. Inbillar mig att ev illamående etc inte kommer att klagas på lika mkt av oss som längtat länge.

Jag hade förresten ett hyfsat starkt streck på ÄL imorse. Mkt starkare än alla tidigare. Men jag är lite osäker för jag gjorde testet direkt j gick upp och la den för att invänta resultat ochgick för att äta frukost. Efter drygt 20 min kom jag på det och då visade den ett starkt ÄL-streck, lite svagare än kontrollstrecket. Men jag ska ju inte läsa av det efter mer än 10 min ??! Är det tillförlitligt tror ni. Och om det är det så är ju den stora frågan om ÄL infinner sig nu, inom 24-48h eller redan har varit ifall min stegring är seg... Typiskt att varken jag eller sambo är hemma ikväll, får bli riktigt sent nattmys isf... Pust

Kram och ha en bra dag alla!

• frifantasi
    Lavendia skrev 2011-01-19 10:33:29 följande:
    Åh vad tråkigt med räliga tanten som kommit för en del av er!! Skrikandes STOR varm kram. Det är så jobbigt och frustrerande och mentalt jobbigt att ladda om. Kämpa på!

Lång väntan till BIM den 29:e men har inga förhoppningar då jag ej fick något utslag för ÄL denna månaden. Satsar igen nästa. Känns långt..
    En vän till mig testade regelbundet med stickor hela månaden och fick aldrig utslag, men blev gravid ändå Flört Man kan ju få väldigt snabb stegring och missa den...

Och för alla er andra där ute med långa oregelbundna cykler så hade hon även det och blev gravid efter ca 3 månader. Man får hitta alla små solskenshistorier och applicera dem på sig själv på nåt sätt Glad
  • frifantasi
    ceke skrev 2011-01-19 10:19:23 följande:
    frifantasi: Min erfarnehet är att strecken förblir desamma som under avläsningstiden.. så ÄL är definitivt på väg!. Lika bra att ni sexar på
    Whhii, då måste vi få till det  idag ju! Attans att vi inte är hemma, jag har dessutom varit borta 2 dagar så det finns inget gammalt som ligger och väntar så att säga...

Lite knäpp är man förresten. Jag var uppe 04.20 i måndags för att åka till Stockholm med jobbet och nog f-an hann jag ett ÄL-test innan taxin dök upp 04.35. Jag prioriterade det framför att borsta tänderna....

Ceke:  Jag röstar såklart på köksrenoveringsstart nu, ni måste fokusera på lite annat kul också ju. Det verkar vara en hyfsad light-renovering om ni behåller en del stommar och så. Vi gjorde liknande förra våren och det var varken jättedyrt eller jättejobbigt.
  • frifantasi

Ooh vad jobbigt att gråta på jobbet Pinglan 77, hoppas det känns bättre idag och att du har fina kolleger som kramas lite, det är faktiskt hemskt att få gråtattack på jobbet...

Och Zalia: kram på dig! Kan det vara så att du har en fin stabil lutealfas och bara väldigt kort mellan ÄL tro? Förstår om det känns svajigt med kort oregelbunden mens, men du får tänka som att du får fler försök på dig...

Jag har funderat på det där med olika rutiner med utredning beroende på var man bor. Min vän som ska starta IVF snart har försökt i 2 år och blev utredda för 1 år sedan. Inte en enda gång har hennes äggledare blivit sköljda, läkaren har sagt att om vi gör IVF så behöver vi ju inte skölja, men om det gjort sköljning så kanske de inte hade behövt IVF ?Obestämd 
    Har för mig att någon här hade blivit sköljd och sen gravid direkt. Om du någon läser det, hur länge hade ni försökt då?

Jag fick ju ett svagt plus på min ÄLsticka igår, men vi fick inte till det igår, känns sådär. Jag var trött (har av ngn anledning inte kunnat sova de senaste veckorna) , magknip och punka på cykeln så jag kom hem alldeles för sent... O min sambo kom hem när ajg lagt mig, orkade bara inte... Ska försöka ikväll men tror det är för sent Rynkar på näsan

• frifantasi
    {#emotions_dlg.flower}Solig Grattis Längtan 81 och grattis till din man också!! Det ger oss andra hopp också att det går även om ett år passerat. Det var så spännande när jag läste tråden uppifrån och ned och tänkte att det nog skulle bli plus för dig med tanke på att du passerat BIM och sen kommer ditt glada inlägg... Kul!

MariaF79: Sån tur det finns chokladpudding för såna tillfällen, hoppas din mun läker fint, har hört att man läker snabbt i munnen pga slemhinnan. Och antiinflammatoriska ska väl vara dåligt just i fästögonblicket sas, för att ägget då anses vara en liten inflammation, typ, om jag fattade det rätt. Så ÄL ska nog inte påverkas nåt egentligen.. Så hoppas du slipper ta antiinflammatoriska då när det befruktade ägget försöker fästa :)
  • frifantasi
    mumwannaB skrev 2011-01-20 14:35:05 följande:
    Underbar dag. I motsats till MariaF fick jag mig precis en psykisk käftsmäll :( Satt och pratade med en kollega som jag även omgås med privat. Hon är ganska öppen med att de försöker få nummer två och att det inte går så bra. Hon vet dock inte att vi försöker. Hon suckade lite och sa att ja, ja de får väl försöka ett tag till sedan får det väl bli nån jäkla provrörsbefruktning. Fast hon känner sig inte så frustrerad ännu eftersom de har ett underbart barn redan.
    Känndes i hjärtat när man själv står här med nästan två års försök på första barnet och en ivf inom snar framtid :(
    Oj, det är så jobbigt också och hålla god min i sådana situationer. Kram på dig, hoppas ni snart får tid för IVF.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet