Inlägg från: Pingla35 |Visa alla inlägg
  • Pingla35

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Har vart borta ett tag.... Behövde lufta mig lite... 
    Ser att det vart lite neg här i tråden så nu håller jag alla tummar jag kan för MAria och Millan at ni ska få lite positiva besked i morgon.
    Själv har jag ingen som helst koll egentligen vad de har tagit för tester på oss. Förutom att jag hade ett förhöjt värde på sköldkörteln. Vad det nu var för förkortning på detObestämd

Angående stress jävla skitsnack. Nu när vi har genomgått en första ivf så kan jag ju säga med besked att det verkligen inte har något med stress att göra. Vad sjuttsingen simmarna låg ju där och simma för sig själva med några ägg. Varmt och skönt och all tid i världen. Kan inte påstå att äggen på något sätt kände av min stress där. Trots det så hittade de inte in i något ägg.   Fast vad vet jag det kanske är simmarna som är stressade och otåliga. hahaTungan ute  Måste bara få skämta lite. För oss är det ett nödvändigt ont att få hitta de där små detaljerna att prata och skratta om och åt. 

Har äntligen fått lite besked. vi ska till läkaren nu den 11 april. Jag har fått mens och för en gång skull så var den efterlängtad. Tack vare det kunde bm räkna ut när det kan vara läge att börja om igen. 

Men innan det besöket sticker vi iväg på en solsemester!!! Skönt men deppigt! Jag får inte på mig många plagg. Jag har gått upp i vikt. Är det någon som vill kämpa med vikten tillsammans med mig? Jag vill få bort några trivsel kilon innan det förhoppningsvis blir ett plus.

• Pingla35

Katflickan: Håller tummarna!

Jojjo77 skrev 2012-03-28 07:35:42 följande:
    Läser här och håller koll. Gläds med er som det går bra för och gråter med er som har motgångar. EGO: Här är alla tankar på barn långt borta. Mitt i rörig flytt, kaos på jobbet och en del jobbigt inom familjen. Är trött trött trött. Men det är vår och allt löser sig. Kram
    Gör som du håller koll och gläds och gråter om vartannat. Kommenterar inte alltid men känner med er. Jojjo, styrkekram skickas.

• Pingla35

Hej Allihopa och en glad påsk till er!

Nyss hemkommen efter en vecka på Lanzarote. Sol och promenader, trevligt sällskap och bara vara. Inga klockor och inga mobiler. Sköööönt!

DubbelAA: Grattis! Vad glad jag blir för er skull!

Millan: Jag förstår att ni har börjat tänka i de banorna efter alla era turer och jag tycker att det låter bra. Låt höra vad El doctore har att säga och se vad en ÄD skulle ge er. kram.

Jojjo: Grattis till nya huset  och njut av det! Låt det andra få vila en stund! Lätt att säga men svårare att genomföra men det låter som att den inställningen ni har är sund för er. Önskar lycka till med all renovering här i påsk.

Saftis: Lycka till på tisdag!

Hoppas att jag kommit ihåg allt rätt nuObestämd ! Det var några inlägg att läsa ifatt!

EGO-
    Nu ska jag ut och röra på mig för första gången sedan sluttampen av vår första ivf, 4 veckor sedan. Svullna äggstockar (med förbud från läkare att hoppa och studsa som följd) och sedan en förkylning som inte vill ge med sig. Så nu ska jag låta spåret få visa vägen till en sundare vikt. Hör och häpna men efter en veckas all inclusive så har jag gått ner 1 1/2 kilo! Så nu har jag fått blodad tand.

Vi har tid på onsdag för att prata framtid. Undrar hur det ser ut så spåret ska nog kunna villa bort tankarna till annat.Solig  

• Pingla35

Grattis Saftis!

Anwen: vilken härlig dröm, synd att den bara vara en stundRynkar på näsan !

EGO: Fick idag nya datum för den framtida behndlingen. Så nu sätter vi igång behandling nr 2 men den räknas som nummer 1 eftersom den första inte gav någon befruktning.
    Denna gång kommer vi att få göra ICSI.
    Nu ska jag ut i spåret.Skrattande 

• Pingla35

Vad tråkigt att höra, gris! styrkekram

Saftis, sparkar redan tycker att det var igår som du berättade. Tiden går så fort men jag förstår din försiktighet i att inte ta allt för givet. Tror i ofs att ingen av oss som hållt på ett tag ser på graviditeten på ett annat sätt än de som bara råkar bli...

EGO- är själv inte med på BIM-listan, har inte vart det på ett bra tag. Mest för att jag tror att jag själv har blivit stressad av det. Är inne på andra vändan av ivf och det är värre denna gång. Känner inget av hormonerna ännu men däremot har jag stora problem att ta sprutan/pennan. Får sådan panik, ångest, rädsla varje gång den ska tas. Gråter och slår bort sambons hand när han ska försöka ta. Jag beter mig som en tre-åring tror jag. Igår tog det 15 minuter att ta sprutan. Jag vet att det inte gör ont! MEn det är precis som att jag har fått en spärr som bara skriker när den där jävla nålen ska in i min mage. Så svårt att förklara. Trots att jag litar på min sambo mer än någon annan egentligen så är det sååå jobbigt när vi sitter där.
    Ska bort en dag nästa vecka. Vet inte hur vi ska lösa det. Måste nog se om en vårdcentral i närheten kan ta den. Annars är det nog som svägerskan sa, va fan med tanke på vad du går igenom så är väl det inte för mycket begärt att han åker till dig på kvällen och tar sprutan(blir 3 timmar tur och retur i bil för honom).
    Skulle nog utan att ljuga kunna säga att jag har nål och sprutfobi.
    Förlåt mitt språk!
    Bröllopsfest imorgon och har letat klänning i veckor och hitta en idag! Tur att man ännu inte svällt upp! Men denna helg blir nog sista helgen med innehållet vin för min del.
    Usch, det blev långt!
    kram till er alla 

• Pingla35

Grattis Smiley och Maria{#emotions_dlg.flower}

Här är det vemodigt värre. Har precis gjort äggplock nr 2. Det blev bara två ägg!!
    Vad fan är det för fel på mig?? När jag förra gången nästan blev överstimulerad fick jag ut fyra ägg troligtvis odugliga eftersom inget blev befruktat..
    Nu ska det göras ICSI vilket förhoppningsvis ska hjälpa till. Men nu är det fruktansvärt nervöst!
    Hur ska detta gå??
    Jag och sambon går nu en intensivutbildning i förarbevis för båt. Skönt att ha fokus på andra saker.
    Är som vanligt inte så aktiv här inne. Behöver pausa lite och andas annat än det som egentligen hela ens existens handlar om...

kram 

• Pingla35

Hejsan!
    Tack för pepp!
    Vi åkte då iväg tillslut och kom fram med beskedet att ett av våra ägg hade blivit befruktat..
    Vårt guldägg som personalen sa till oss.
    Rätt fantastiskt ändå att få se embryot innan de förde in det. Såg att det "rörde" på sig. Det gick snabbt och smärtfritt. Vi åkte sedan vidare efter att jag känt efter lite. Vi åkte till sambons bror med familjg och deras nya stuga. Skönt att komma bort och inte göra något alls!
    Så nu ska man vänta och försöka vara kolugn fram till dess vi får testa. Jag har blivit öm i brösten. Undrar vad det beror på? 
    Har påbörjat att ta dessa trevliga Progesteron pillrena..
    Mumwannebe79 varför har du fått alla de andra preparaten? 
    Jag fick testdag den 5/6 och satte in i fredags. VArför är sjukhusen så olika med sina ordinationer?
    VArför ser vårt utfall av ägg ut som det gör?
    Många frågor, få svar. Men nu ska jag verkligen undvika negativ stress och bara oroa mig för att jag går upp i vikt alldeles för mycket. 
    Måst verkligen hitta den där karaktären någonstans!
    Maria-Håller tummarna!

Kram på er

• Pingla35
    Mumwannabe79 skrev 2012-05-20 22:08:24 följande:
    Tack! Vi hade tre blastocyster i frysen och den första de tinade upp överlevde så vi har två kvar i frysen.
    Förra gången fick jag bara Progesteron vagitorier att ta efter ET och då började jag småblöda flera dagar före testdagen. Denna gången fick jag Progynon som är östrogen för att stärka livmoderslemhinnan så att jag inte börjar blöda för tidigt. Fragmin fick jag för att jag är överviktig, risken för blodpropp ökar då när man tar östrogen.  

Testdagen varierar beroende på om det är ett tvådagars eller femdagars embryo som satts in, det verkar också variera hos klinikerna vilken dag man ska testa på och vilka mediciner man får. 
    TAck så jätte mycket för svar!
    Lycka till till dig också. Jag håller tummarna!
  • Pingla35
    L Maria skrev 2012-05-23 18:47:39 följande:
    Om ni har lust får ni gärna hålla en tumme för mig imorgon, 7+0 och VUL - vi hoppas på ett pickande hjärta den här gången...
    Två tummar hålls här!!

• Pingla35

Grattis Maria!

Sitter med ett glas rött och njuter!Skål

Dagen började dock i moll.
    Slogs av panik i morse, hade inget att sätta på mig, så efter en halvtimme i garderoben satte jag mig i bilen gråtandes. Fan, jag känner mig så uppsvälld och fet. 
    SÅ trött på det här väntandet och det jag utsätter kroppen för.
    Brösten spänner och gör ont så fort jag sätter lite fart under fötterna. Inga springturer känns lockande.
    Uppsvälld mage och molvärk(typ precis innan mens) Springer på toa för att kolla att man inte har börjat blöda.  
    Och detta progestorn ska vi inte tala om, är så trött på det....

Var bara tvungen att gnälla av mig!
    Har dock haft den varmaste dagen i år, klarblå himmel och strålande sol. Synd man jobbade men så skönt! 
    Berg och dalbana kallas livet just nu. Ena stunden gråter man och livet är piss, jag kommer aldrig bli med barn buhu. Sen svänger man och funderar på att åka till Grönan och köpa årskort till Friskis. Knäpp är ordet!
    Kram till er alla.Hjärta Mycket tack vare er man orkar! 
    Trevlig helg! 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet