Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej,

Kort svar innan jag ger mig ut och klättrar.

Tack alla för ert stöd!

Marsflickan: Folacin är namnet på ett tillskott som innehåller folsyra. Det är receptbelagt då det  innehåller en hög dos av folsyra (5mg). 

Ha en trevlig dag allihopa i finvädret!

Millan 

• Kattflickan

Hejsan,

Igår var strecket på ÄL-stickan aningens starkare än det är om jag inte har äl. Imorse testade jag igen och då var det ytterligare lite starkare, nu ikväll är det nästan lika starkt som testlinjen. Jag brukar inte ha så lång stegringstid. Vi sexade på igår kväll och tänkte göra det imorgon bitti också, då borde vi väl ha täckt upp tiden? Eller ska man köra på tisdag också?

Vi är nästan samkörda Saftis! När har du bim? hmm..kan jag iofs gå tillbaka till listan och kolla.

Vi har haft en fantastisk dag ute i solen och klättrat! Lite blåsigt kanske, men det får man ta! Nu har jag laddat batterierna inför veckan.

Marsflickan: Det räcker nog om du äter en vanlig dos folsyra! Anledningen till att jag gör det är att jag blev gravid tidigare och hade ett foster med Downs syndrom. Det finns studier som pekar mot att fler mödrar med barn med DS har en störd folsyrametabolism, dvs. kan inte tillgodogöra sig en normal dos folsyra. Jag tror inte det är helt bevisat att det stämmer än. Om jag har det vet jag inte, men min läkare skrev ut folsyran ändå. Hon sa att det ändå inte skadar att ta en hög dos. 

Millan 

• Kattflickan

Säg inte så där Kekke! Jag försöker precis att motivera sambon till lite morgonsex imorgon bitti! (Vi är båda grymt morgontrötta )

Verkar som om jag får en tidig ägglossning den här månaden, redan dag 13.

Millan

• Kattflickan

Essalady: Jag tycker också det känns helt ok med mängder av sex, har nog smittats av den pollenrika luften

Men min sambo är rätt trött i kroppen idag efter att ha tränat en massa i helgen, men han har ju hela natten på sig för återhämtning  

Kul att ni som är gravida är kvar och peppar oss andra!

Millan 

• Kattflickan

Jojjo: Himla irriterande att inte få en tid! De borde ha förvarnat dig om att det kunde bli svårt att få en tid. 

Jag har för en gångs skull äl-testat "förbi" utslaget. Igår hade jag ett streck som var nästan lika starkt som kontrollstrecket. Imorse var det lite svagare och nu var det jättesvagt igen.

Tror ni vi borde sexa imorgon också? Vi sexade imorse. Jag lyckades få liv i mannen trots vår morgontrötthet

Jag försöker som saftis att ha lite is i magen tills jag blir gravid igen. Om jag skulle få två missfall till så får jag väl påbörja utredning. Men vi vet ju att jag kan bli gravid så det är väl bara att fortsätta försöka.

Millan 

• Kattflickan

Jag har också lite nålskräck, men så länge jag inte tittar på när de sticker så går det bra.

Skönt Jojjo att du fick en tid! Hoppas det funkar efter spolningen!

Ska snart kasta mig över mannen, sen är stockholmsveckan officiellt avslutad!  

Millan 

• Kattflickan

Det gick bra! Men blev lite senare än vi tänkt oss. Nu är det bara att ruva i 2 veckor innan man får reda på resultatet!

Har inte heller vågat se det där programmet. Blir jag gravid igen så har jag några månader på mig att vänja mig vid tanken på förlossning, får ta det då.

Millan 

• Kattflickan
    Hejsan,

Ceke: Man blir grymt trött i början och jag blev iallafall otroligt orolig över att något skulle gå fel. Tror det hänger ihop med hormonerna.  Måste vara jobbigt när brösten blir så stora också. Mina ökade från B till C och det var ju bara kul. Fast de var så grymt ömma.

Marsflickan, använder du ÄL-test? Det kan ju vara ett bra sätt för dig om har lite oregelbunden cykel. Det finns billiga att köpa på nätet.

EGO: Nu kommer den här långa, tråkiga väntan på BIM. Men det ska även vara påsk och jag ska umgås med släkten, klättra i det fina vädret och pyssla i trädgården, så förhoppningsvis hinner jag inte tänka så mycket på BIM och vipsalaBIM så är det dax för gravtest

Millan
  • Kattflickan

Saftis: Testade du med nåt gravtest efter missfallet? Mitt gravtest var helt blankt typ 2 veckor efter missfallet. 

Jezza: Skönt att du nu har rätt diagnoser! Måste annars vara lätt att bli felbehandlad, även medicinskt!

Fröken Ellen: Hur stora var äggblåsorna? Du borde alltså ha ÄL om typ 5 dagar?

Idag var jag på stan och shoppade lite påskpynt! Snygga löpare och en fin stor gul prydnadshöna och några påskliljor! Så nu är hemmet påskpyntat! Jag unnar mig för sällan shopping. Är så himla fånigt, men jag har inte velat köpa nya kläder till mig på länge för jag hoppas på att snart bli gravid. Har bara köpt nya vårskor, vilket verkligen behövdes. Sen kom jag idag att tänka på att det kan ju dröja innan jag blir gravid igen! Ska jag då inte köpa några nya kläder på evigheter då?

Kekke: Snabbis med Ceke tror jag på!

Själv har jag massor av vårkänslor, men sambon är lite trött efter Stockholmsveckan!

Glad Påsk på er flickor! 

• Kattflickan

saftis: Hoppas illamåendet är ett bra tecken! Testa när du är tillbaka från Barcelona! 

Kekke: Jag skulle nog ge rådet att tvätta en djurgården t-shirt i 100 grader! Då går den inte att använda sen

Igår kom det förbi två påskkärringar. Vi fick ett påskkort där det stod Glad Posg, och när de gick så sa jag glad påsk! och då sa den lilla flickan " men det skulle ju vi säga!" De är för gulliga. 

Tyvärr har jag efter typ två månader brutit mot mitt sockerförbud. Fick ett påskägg av en jättegullig kollega och jag kunde inte hålla mig. Nu har jag också nallat av godiset som vi hade köpt till påhälsande påskkärringar. 

Nu är det trädgårdsdax igen!

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet