• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • simtim

Änglabitch, grattis!!!!
    Ernlia, hoppas på ett bättre 2011, inte konstigt om saker kommer ikapp en och man mår lite risigt. Hoppas det blir bättre snart. Håller tummarna för att vi alla får våra plus snart.
    Och gott nytt år till alla fina trådare!

• Kaprifolen
    mallanis skrev 2011-01-01 19:56:08 följande:
    Kaprifolen- spännande.... testning i morgon?

Hmmm, kanske lite orutinerat men har inget test hemma men jobbar på måndag så om inte tanten dykt upp då så är det nog läge för att testa  

har liksom en liten röst på ena axeln som säger "det tar sig inte så fort" och en annan röst på andra axeln som säger "är det möjligt, shit vad händer?" Suck man blir schitzo på kuppen

• acinna

Kaprifolen: Allt är möjligt!!! Tog ut spiralen i somras och blev gravid på första försöket. Det slutade i vecka 10+0 med tithålsoperation för X. Trodde vi missade ägglossningen på första försöket efter operationen, men... Nu sitter jag här i vecka 11+3 (enligt läkaren 10+3) och förstod inte förrän på BIM+9! Jag var helt hundra på att vi missade ägglossningen, men sambons små simmare måste varit väldigt starka!!!

Lycka till!!! 

• Pingla35
    änglabitch skrev 2011-01-01 16:11:57 följande:
    Hej och god fortsättning på er!

Jag startar året med en positiv trend-jag plussade idag!! Glad
    Inte jättestarkt  men ändå ett tydligt streck, BIM -1 idag.
    Den här månaden sexade vi innan utslag på ÄL-stickan så det ligger nog mycket i att vara på´t  tidigt!

Jag känner mig helt omtumlad och har nog inte riktigt smält det än, ska testa imorgon oxå för att vara säker.
    Öm i brösten, molvärk och ont i svanken är det jag känner av.
    Och lycka! så klart, jag hoppas ni andra joinar mig nu!
    Viken härlig start på det nya året!!
    Du sätter verkligen ribban för oss andra här inne!! STORT GRATTIS! 
  • Kaprifolen
    acinna skrev 2011-01-01 20:14:32 följande:
    Kaprifolen: Allt är möjligt!!! Tog ut spiralen i somras och blev gravid på första försöket. Det slutade i vecka 10+0 med tithålsoperation för X. Trodde vi missade ägglossningen på första försöket efter operationen, men... Nu sitter jag här i vecka 11+3 (enligt läkaren 10+3) och förstod inte förrän på BIM+9! Jag var helt hundra på att vi missade ägglossningen, men sambons små simmare måste varit väldigt starka!!!

Lycka till!!! 
    Tack, det behövs! Men hjärnan genomgår ett mindre kaos som sagt

Jag blir galen på dessa mensvärkskänningar.....!!!
  • Pingla35
    Polarlantis skrev 2011-01-01 17:59:09 följande:
    Den eviga frågan...ska jag testa idag på BIM+6 eller ska jag vänta till på morgonen imorgon så det är högre koncentrationer OMOMOMOM det är ngt i magen????
    Vet ju hur duktig jag vart på att vänta med att testa!! Man vill ju så gärna veta.
    Vänta till imorgon och testa på morgonen. Ska hålla tummarna!
  • ifyouweremine
    Kaprifolen - Jag gjorde en omröstning på FL för några veckor sen, med frågan hur många månader det tog innan folk blev gravida med första barnet. Av drygt 200 svar hade ca 35% svarat att de blev gravida första månaden. Så det är ju inte alls ovanligt. :) Tycker det låter väldigt lovande för din del!

Polarlantis - Nidisen brukar väl oftast komma ca en vecka efter ÄL (även om det ibland är snabbare och ibland efter längre tid), så teoretiskt kanske din ÄL var en vecka sen och då kanske du egentligen har bim imorgon, så det låter som en bra idé att testa imorgon tycker jag.

ceke och Millan - Skönt att det är fler som får kort mens ibland. Undrar som sagt verkligen vad det kan bero på.. Om kroppen nu kan få ut allt på 2-3 dagar kunde det väl lika gärna vara så varje gång, så slipper man känns sig mens-sunkig så himla länge..

Ego: Synkade min iPhone och då försvann alla mina appar, inklusive min braiga mens-app där jag skrivit upp massor grejer. Fick tillbaka appen, men all data var borta. Förbaaaaaaaannat, tänkte jag då. Men som TUR är så skriver jag ju nästan allt om mina symtom och när jag får mens här i tråden, så det var bara att gå igenom mina inlägg och återinföra datan i appen. :)
  • Kekke

efter en god middag som min fru hade lagat så tänkte jag att vi skulle mysa lite framför en film som hon ville se. under filmen så tar hon fram datorn o sätter sig o kollar den här tråden som hon säger sig är beroende av..
    så kollar hon runt här o sen säger hon att det är fångarna på fortet som hon vill titta på, ok säger jag.. vill hon kolla på det framför filmen så får hon göra det.. men hon har inte mkt koll på vad som hände på tvn för hon satt o kollade FL hela tiden..
    så när fångarna var slut så frågade jag om hon ville titta klart på filmen, men det kunde vi göra en annan dag ist..
    ok, men jag går o lägger mig sa jag då.. då passade det väldigt bra att mysa helt plötsligt.. hon sa att jag inte hade gjort nå försök eller tagit på henne.. vilket jag hade gjort, men tydligen så hade hon inte ens reflekterat det överhuvetaget..
    men men, hon kommer nog skriva  något o kommentera mitt inlägg här ganska snart misstänker jag..
    tur att det är brukar vara så här iaf.. för här blir inga barn gjorda..
    men ni kan väl försöka hålla CEKE borta mellan varven iaf så vi kan mysa lite.. så hon inte bara myser ihop med er,, men ni får gärna ta snakket med ÄL, RUL o VUL mm.. för då slipper jag det pratet..
    trevlig kväll på er alla..

PS hoppas ingen märkte att CEKE är min fru.. för det var verkligen inte meningen..
    natti natti

• ceke
    Kekke skrev 2011-01-01 22:05:26 följande:
    efter en god middag som min fru hade lagat så tänkte jag att vi skulle mysa lite framför en film som hon ville se. under filmen så tar hon fram datorn o sätter sig o kollar den här tråden som hon säger sig är beroende av..
    så kollar hon runt här o sen säger hon att det är fångarna på fortet som hon vill titta på, ok säger jag.. vill hon kolla på det framför filmen så får hon göra det.. men hon har inte mkt koll på vad som hände på tvn för hon satt o kollade FL hela tiden..
    så när fångarna var slut så frågade jag om hon ville titta klart på filmen, men det kunde vi göra en annan dag ist..
    ok, men jag går o lägger mig sa jag då.. då passade det väldigt bra att mysa helt plötsligt.. hon sa att jag inte hade gjort nå försök eller tagit på henne.. vilket jag hade gjort, men tydligen så hade hon inte ens reflekterat det överhuvetaget..
    men men, hon kommer nog skriva  något o kommentera mitt inlägg här ganska snart misstänker jag..
    tur att det är brukar vara så här iaf.. för här blir inga barn gjorda..
    men ni kan väl försöka hålla CEKE borta mellan varven iaf så vi kan mysa lite.. så hon inte bara myser ihop med er,, men ni får gärna ta snakket med ÄL, RUL o VUL mm.. för då slipper jag det pratet..
    trevlig kväll på er alla..

PS hoppas ingen märkte att CEKE är min fru.. för det var verkligen inte meningen..
    natti natti
    Säger han som sexstreikar för tillfället! Puss på dig! Det va ju du som ville gå o lägga dig ju Kommer alldeles strax efter. Filmen kollar vi vidare på imorrn (Blixten McQueen) och bättre du somnar i sängen än i soffan ju, så såg min chans att få in dig dit
  • ifyouweremine
    Kekke - Hahah, vi kanske får ta en funderare allihop ogravida i den här tråden om anledningen till att vi inte fått plus ännu är att vi hänger här istället för att mysa med våra killar. Skrattande För tråden är helt klart beroendeframkallande, det har hon rätt i din kära Ceke.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet