• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • SannaK

Grattis Änglabitch!

Eftersom min mens kom 2 dagar för tidigt hinner jag med ytterliggare en BIM i januari! Nu måste det väl ändå vara dags...

Tomte DECEMBER  Tomte

16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    14 -- Ceke ÄL 30-31 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    Uppsara (sjätte försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    18 -- Irmelie  ÄL  2-4 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)

• Jojjo77

Grattis Änglabitch!!! Underbart

En fråga till er kloka: Vad behöver mannen äta för at förbättra barnverkstaden? Zink har jag läst om. Äter era ngt? Jag knaprar ju folsyra, inget annat. Mannen äter kosttilskott, men inte zink, än. Värt att börja?

Millan - här blev det också Ivanhoe

• Polarlantis
    ceke skrev 2011-01-01 18:03:05 följande:
    Men du.. när var det du hade den eventuella nidisen? Tänkte om ägget hunnit börja producera tillräckligt hcG än. Jag skulle nog försöka vänta tills imorrn Du har ju varit helt fantastiskt tålmodig än så länge, så visst klarar du några timmar till
    BIM 26:e, bruna flytningar  i onsdags..så det är BIM +6 idag...

Inte så svårt att vara tålmodig när man inte tror det är något alls där...tror verkligen inte det! Vågade hoppas lite och då kom flytningarna...och nu väntar jag bara liksom och är trött på min kropp dummar sig! Det skulle vara sån enorm flax om det lyckades på första efter 15 år på p-piller liksom...inte så troligt..
    Men imorgon så vet jag väl mer! Tack för support! Glad
  • ceke

Och jag uppdaterar listan igen utifrån att datumen ändrades lite igen enligt FF. till det positiva utifrån våra försök denna månad Hoppas hoppas!

Saftobulle: Haha.. tror det hör till att va lite psyko! Och hehe.. de små männen under fem är svåra att motstå! Flickorna också för den delen! Firade nyår igår med två flickor på 2,5 och 5. Sååå goa! (svägerskans döttrar). Femåringen lyckades hålla sig vaken till tolvslaget, men då va hon så trött att det va jobbigt i hela kroppen o så ville hon inte ut o kolla på raketerna som hon längtat efter. Haha.. hon kom med till slut. Goungen!

Jojjo: Vi äter båda multivitamin man resp. kvinna från apoteket. Tror de innehåller allt som behövs Jag har ju tydligen i a f toppenvärden på folsyra o b-vitaminer enligt blodprov efter att ha käkat dem

Tomte DECEMBER  Tomte

16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12 -- Ceke ÄL 29 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    Uppsara (sjätte försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    18 -- Irmelie  ÄL  2-4 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)

• Kattflickan

Jojjo: Jag har läst att det är zink i kombination med folsyra som är bra för mannen. http://www.niomanader.se/content.asp?id=15 Sen är det väl bra med inte för mycket alkohol.

Tänka sig att Ivanhoe slutar på samma sätt varje år! Fast jag tycker alla gör fel val. 

Polarlantis, vill inte höja dina förhoppningar för mycket, men den månad jag var helt säker på att jag inte var gravid, när jag kände minst symptom, det var då som jag var gravid. Jag tänkte att jag varit på tok för stressad för att nåt skulle kunna gro. Men jag hade fel.

Nu har vi skottat!

Millan 

• Polarlantis
    Kattflickan skrev 2011-01-01 18:58:52 följande:
    Jojjo: Jag har läst att det är zink i kombination med folsyra som är bra för mannen. http://www.niomanader.se/content.asp?id=15 Sen är det väl bra med inte för mycket alkohol.

Tänka sig att Ivanhoe slutar på samma sätt varje år! Fast jag tycker alla gör fel val. 

Polarlantis, vill inte höja dina förhoppningar för mycket, men den månad jag var helt säker på att jag inte var gravid, när jag kände minst symptom, det var då som jag var gravid. Jag tänkte att jag varit på tok för stressad för att nåt skulle kunna gro. Men jag hade fel.

Nu har vi skottat!

Millan 
    Så snäll du är Glad Även om det inte är ngt nu så är det ju bra att veta till januariförsöket...om jag nu inte blir förvånad imorgon Flört
  • ernlia03

Tråden kunde ju inte få en bättre början i år! Grattis Änglabitch!

Jag är inte lika god människa som er, för jag tycker det är ganska jobbigt när någon plussar här också... Det är ju ofrånkomligt och det är ju därför vi alla är här, men det hugger ändå i hjärtat och tankarna börjar snurra kring "varför kan det inte vara jag"... När jag var gravid kunde jag helhjärtat glädjas med alla andra, men nu känner jag mest bara missunnsam. Vill verkligen inte vara det, men tankarna går ändå åt det hållet... Skäms Eller kanske inte missunnsam, det är klart jag inte önskar att jag någon annan INTE blir gravid, men jag får gärna bli det också! Obestämd

Polarlantis: Efter BIM ska man ju kunna testa när som helst på dagen, men det är ju bra att hålla sig någon timme för att få lite mer koncentrerat "testmaterial". Glad

Jag köpte zink till mannen just innan jul som jag tvingar i honom varje dag. Nu ska det bli starka simmare! Iofs behöver jag inte tvinga honom eftersom han likväl som jag gör allt för att bli gravida igen...

Seg idag trots nykter igår, kom dock inte i säng förrän vid 4-tiden och det var en pärs att köra hem i snöoväder. Ingen mens än, men är rätt säker på att den är på ingång. Större bröst, hård tapp och några blodiga flytningar. Får jag den imorgon borde jag ha haft ÄL dagen innan jag var på återkontroll till gyn och då borde vi ha sexat ganska rätt under några dagar innan och på ÄL-dagen. Skönt att inte ha missat en chans så att säga, men skulle också på något sätt varit lättare att acceptera mensen om vi inte skulle ha fått en riktig chans...

Överlag ingen bra idag, trots nytt år. Har en väldig ångest, hjärtklappning och mår allmänt dåligt. Tror det kan vara att allt kommer ifatt nu. Press och stress och förhoppningar i ca 6 månader, sedan äntligen ett efterlängtat plus vilket innebar att jag började må rätt dåligt psykiskt och sedan ett missfall just när man började tro att allt var "säkert". Lägg till en massa stress och tjafs på jobbet plus lite sjukdom på det så kanske det inte är så konstigt om det brister nån gång... Rynkar på näsan 

Får hoppas att 2011 blir ett betydligt bättre år än 2010 helt enkelt! 

• Polarlantis
    ernlia03 skrev 2011-01-01 19:32:24 följande:
    Seg idag trots nykter igår, kom dock inte i säng förrän vid 4-tiden och det var en pärs att köra hem i snöoväder. Ingen mens än, men är rätt säker på att den är på ingång. Större bröst, hård tapp och några blodiga flytningar. Får jag den imorgon borde jag ha haft ÄL dagen innan jag var på återkontroll till gyn och då borde vi ha sexat ganska rätt under några dagar innan och på ÄL-dagen. Skönt att inte ha missat en chans så att säga, men skulle också på något sätt varit lättare att acceptera mensen om vi inte skulle ha fått en riktig chans...

Överlag ingen bra idag, trots nytt år. Har en väldig ångest, hjärtklappning och mår allmänt dåligt. Tror det kan vara att allt kommer ifatt nu. Press och stress och förhoppningar i ca 6 månader, sedan äntligen ett efterlängtat plus vilket innebar att jag började må rätt dåligt psykiskt och sedan ett missfall just när man började tro att allt var "säkert". Lägg till en massa stress och tjafs på jobbet plus lite sjukdom på det så kanske det inte är så konstigt om det brister nån gång... Rynkar på näsan 

Får hoppas att 2011 blir ett betydligt bättre år än 2010 helt enkelt! 
    Massor med kramar till dig och hoppas så att du får ett bra år! 2011 kommer bli TOPPEN hoppas jag, för alla!

Jo, man kan ju testa på dagen också nu antar jag...men jag tar det imorgon tror jag nog iaf..
  • Kaprifolen

Stort grattis Änglabitch till plusset!!!!

Det är liksom inte klokt att gravsymptom ska vara så lika vanliga pms, det är ju det som gör att man blir så tveksam...själv brukar jag ha ömma bröst ca en vecka innan mens men fick det först idag. Lite värk a la mensvärk på morgonen och lite ryggskottskänsla i ryggen, skulle kunna vara som vilken månad som helst när mensen är på G. Men är det inte då sjukt att här har kroppen funkat relativt regelbundet de senaste halvåret och så när man väl försöker, ja då kan man uppenbarligen inte lita på sin  kropp längre. Är idag på bim + 3 typ, funderar på om man kan styra sin kropp genom att tänka för mkt  

• mallanis

Polarlantis- hhah är du på BIM+6!!!!! Ja då borde du kunna testa på dagen också eller på kvällen ;) typ nu ;) (fast jag plussade först på dag BIM + 10 vid min andra grav ;) )

Ernlia- du har ju haft det tufft, det är helt ok att känna sig depp..... för exakt ett år sedan var jag ungefär i din sits, tänkte ladda för ett nytt år men fick i stället ett värsta bakslaget på självaste nyåraftonen....  =/  Kämpa på gumman det är inte alltid kul med bebisverkstad MEN du kommer också att få din efterlängtade knodd, även om du misströstar just nu!

Kaprifolen- spännande.... testning i morgon?

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet