Kattflickan skrev 2011-01-01 12:20:29 följande:
Hejsan,
Sent ska syndaren vakna
För mig blev det nog lite mer alkohol än jag tänkt, fast jag blev ändå inte full. Två glas vin, lite portvin och ett glas skumpa under 5 timmar. Känner mig pigg idag och tur är väl det, för vi måste skotta. Här kom det minst 12 cm snö igår och det har nog kommit ännu mer nu!
Det var en tjej med igår som jag inte sett sen i somras då jag var gravid. Hon såg mig då köpa en bok om graviditet och jag berättade, fast jag var i 7 veckan. Igår tittade hon lite konstigt på mig och jag fattade inte varför. Sen frågade hon mig på tu man hand om jag var gravid och då berättade jag vad som hänt. Hon hade nog varit lite förskräckt över att jag drack då hon trodde jag var gravid. De försöker på sitt andra barn och har haft lite svårt att bli gravida så vi pratade ut en del, kändes bra.
Ceke: Visst är det kul med att undersöka sig själv, göra grafer på sin temperatur mm. Jag tror det är därför jag gillar ÄL-testen, känns lite vetenskapligt och att man gör nåt för att försöka påverka sina chanser. Om läkaren sa 3 dagar efter äl så kanske du ska vänta tills imorgon med tabletterna? Finns det nån fördel/nackdel med att ta dem lite för tidigt?
Jag berättade för sambon att ÄL troligen infaller på tisdag. Han tyckte vi skulle sexa på från söndag och framåt varje dag! Mitt förslag var varannan, men är han på för varje dag, så varför inte! Vi får väl se vad ÄL-testen säger.
Millan
OJ.. måste ha varit lite tufft att få den frågan, kan jag tänka mig. Skönt att ni hade en bra pratstund i a f!
Kul att din sambo är så på i bebisverkstan

Varannan dag, varje dag.. bara att köra som lusten faller på, nånstans där emellan tänker jag, bara det blir av

Ni båda är ju heta på gröten att få till det, så det lär ju inte va nå problems
Ja, det är nog den vetenskapliga ådran i mig med som gör att jag är så på med tempning, kurva, ÄL-test etc! och jag som sa att jag skulle sluta med ÄL-testen. Haha... hmmm öhh.. vi får väl se hur det går!
MM, ska jag börja tre dagar efter ÄL så är det idag... Det är det som förbryllar mig hru jag ska göra. Och jag har ingen aning om det finns nackdelar med att börja för tidigt... förutom att lutealfasen antagligen blir en dag kortare på det sättet.. Och så är ju frågan om ÄL verkligen va på dag 13 eller 14. hur 17 ska man kunna veta det med säkerhet?? Eller tja.. det är väl det som blir lite klarare med FF...