Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hejsan flickor! Jag fick tyvärr ett fett Minus idag på gravtestet. 

Jag har haft betydligt mindre symptom de senaste två dagarna faktiskt, så jag är inte så förvånad. Min fundering är om det var nåt på gång som kom av sig tidigt. Eller var jag bara skenis? Men varför upphör isåfall mina symptom två dagar innan jag ska testa?

Både sambon och jag börjar känna oss lite uppgivna. Tiden bara går och vi vill bara bli gravida. Vi gör verkligen vårt bästa vid ÄL. Jag vet att det typ bara är 20 % chans vid varje försök, så det är väl inte så konstigt att det dröjer. I princip så har vi ju blivit gravida var fjärde försök vilket ger bra odds, men nu vill vi att det ska gå bra också!

Fördelen är väl om tant röd kommer snart att jag kan börja käka Clarityn så att det går bättre att springa så att jag kan bli i bättre form till Spring Cross tävlingen om en vecka. För jag har inte hört att allergimedicinen skulle försämra fertiliteten?

Millan 

• Kattflickan

Bra info Ceke! Då borde jag kunna käka dem under mensen iallafall så kan jag sluta sen. Då borde jag överleva spring crossen!

Millan 

• Kattflickan

Hejsan,

Jag har varit grymt effektiv ikväll, har tagit tag i 4 saker här hemma som jag länge har irriterat mig på!  En av dem var en storstädning av kylen!

Marsflickan: Vi brukar börja ha sex på typ dag 11 och sen varannan dag till dag till dag 15 eller 17, det beror lite på när ÄL-stickan ger utslag. Äl-stickan brukar ge utslag i genomsnitt dag 13 eller 14. Vi orkar inte riktigt ha sex varannan dag hela månaden. När det inte är ÄL-period har vi sex lite när vi känner för det. Det känns extra deppigt att det inte blev något den här månaden då jag tyckte jag hade så tydliga känningar. 

Millan 

• Kattflickan

Hejsan,

Jag är en sopa! Har räknat fel på BIM, eller snarare, här inne har jag skrivit  in rätt datum, det är antingen idag eller imorgon. Så det var inte BIM i söndags som jag trodde. Men jag har inga gravkänningar längre så jag tror inte det blev nåt den här månaden.Fär väl testa imorgon om inte tanten kommit.

Marsflickan: Vi får kanske testa varannan dag nästa månad. Är det bra för att spermierna har omsatts mera då? Shit, jag fick precis en teori om varför jag blivit gravid de gångerna som min ägglossning varit ett par dar sen. Då har vi ju redan hunnit sexa varannan dag ett tag innan ägget lossar och då kanske spermierna är piggare? Vi brukar typ börja ha sex på dag 11 sen dag 13, 15, 17. De gånger jag blivit gravid fick jag utslag på äl-stickan dag 15 och andra gången dag 16.  Om den teorin stämmer kanske vi borde börja sexa dag 9, eller så får sambon stränga order att onanera regelbundet

Ceke: Jag håller alla tummar och tår för att det ser bra ut imorgon.

Irmelie och Saftis: Låter härligt med att åka bort på semester! Skönt att mensen kommit igång nu Saftis! Irmelie, jag brukar få supersvaga/inga utslag alls på mina ÄL-stickor förrän stegringen sker vid ÄL och då kan den komma rätt hastigt på. 

Millan

• Kattflickan

MariaF79: Låter som en fantastisk semester!  Jag vill också simma med sköldpaddor! Hoppas du får ÄL snart.

Jag hoppas också lite, fast det är väl troligt att det inte är nåt.

Kiyona: Hoppas illamåendet går över om några veckor och att det inte är ett X, skönt att ni får ett tidigt vul då så ni snabbt får reda på att det sitter rätt den här gången.

Millan

• Kattflickan

Grattis Ceke! Jätteskönt att du fick se hjärtat slå! Det är en häftig upplevelse.

Jag tog gravtest imorse också och det var negativt, hoppas tant röd kommer snart. Har känt mig pms'ig idag så den är nog på gång.

Essalady: Både jag och sambon känner också av våren, ha, ha...hoppas den känslan håller i sig till Stockholmsveckan!

Astrogirl: Jag har träffat på iallafall 2 chefer som har lite psykopatiska drag. Min nuvarande chef har det tack och lov inte! Han är bra. Du kanske skulle ha kontrat henne med att fråga om hon behövde träffa en psykolog.

Millan

• Kattflickan

Ni är helt otroliga tjejer! 4 nya sidor med inlägg sen igår!

Välkomna ni nya.

Ibland kan jag känna lite bitterhet, fast mest lite ångest faktiskt. Känner en hel del som inte haft en spikrak väg till att bli gravid/behålla barnen så jag är inte så bitter, känner mig inte ensam.

Sophy: Ni har inte blivit erbjudna att göra IVF? Eller kommer det inte att hjälpa er?

Min tant röd kom idag! Men det var väntat, så jag är inte så besviken, var det dock för några dar sen.

Om jag hittar listan ska jag uppdatera

Millan

• Kattflickan

Smiley: Tråkigt med resultatet! Borde det inte gå åt rätt håll om du äter medicin?

Jojjo: Ring om provresultaten!

Millan 

• Kattflickan

Irmelie: Jättebra genomgång av hur det funkar med spermierna! Men min fundering är, funkar det inte lika bra för mannen att onanera regelbundet för att spermierna ska omsättas som att ha sex? Inte för att jag har nåt emot att ha mer sex, men jag bara undrar. 

Det skulle kunna förklara varför jag blivit gravid de gånger som ägglossningen varit lite sen, för då har vi hunnit sexa varannan dag i nästan en vecka innan ägget lossar. Eller så är det mina ägg som inte alltid mognar tillräckligt innan de lossar, kan det vara så? Eller så är det helt enkelt slump!

Polarlantis: Det är klart att du känner dig deppig, jättejobbigt när man väl vet att det blivit missfall men att det inte kommer igång! En skrapning kanske vore det bästa?

Saftis: Förra maj var min sambo också bortrest över ÄL, jag blev också sur på hans jobb!

Råttentottan: Bra att ni fått reda på vad som kan vara fel iallafall och att det finns en plan för hur ni ska göra framöver.

Millan 

• Kattflickan

Jäklar, nu snodde Kekke inlägg 6666, den var ju min!!!

Fast, inlägg 6666 missade sida 666 precis.

Vi har diskuterat saken här hemma och kommit överens om att börja sexa lite tidigare innan äl än vi gjort innan för att få färska fina spermier. Irmelie, det där med slemhinnan kanske också kan stämma? Jag hoppas iallafall på en Äl som är lite senare än förra månaden då den var på dag 12. Dag 14-15 tack!

Hittitlls har jag blivit gravid på 4e försöket två gånger på raken. Nu ska vi snart starta försök 3 efter missfallet, hoppas jag bryter trenden.

Millan-som är sen till jobbet. 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet