Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Håller med dig Jojjo, har man försökt länge och det inte funkat så ska man söka hjälp. Har man även fått tre missfall så ska man söka hjälp. Det behöver ju faktiskt inte vara nåt allvarligt fel, vi har sett flera här inne som blivit gravida efter att ha spolat äggledarna! 

Jag har försökt sen mars 2011, men blivit gravid två gånger och det finns inget som säger att det inte första gången skulle ha gått bra om vi behållit barnet som hade DS. Sen har jag haft ett missfall, men det är rätt vanligt, fast jag var noga med att min MVC skrev in i journalen att jag haft det missfallet om jag skulle få två till.

Pingla: Har ni kollat med äl-stickor eller tempande när ÄL inträffar? Man kan även gå till gynekologen och kolla efter den förmodade äl att äl verkligen har inträffat. Vilket försök är ni inne på?

Jag håller på att ladda nu inför ett löplopp! Hoppas inte all denna träning är negativ för ett eventuellt foster. Men jag tränade inte igår och förrigår.

Aperopå det, finns det nåt man kan göra mellan ÄL och BIM för att bättra på chanserna (förutom att dricka måttligt med kaffe, alkohol, äta nyttigt, inte stressa, träna lagom).

Millan 

• Kattflickan
    Irmeline skrev 2011-05-21 10:36:54 följande:
    Tror man ska hålla nere mjölkprodukter då de kn hindra infästning, samt en del mediciner såklart. Och kaffe bör man kanske skippa helt en vecka efter ÄL. Men annars tror jag det mest beror på om det blev befruktat eller ej, och om celldelningen fungerar, dvs att ett bra ägg blev befruktat.
    Tack Irmelie! Det var precis sånt jag ville veta. Då ska jag ligga lågt på mjölkprodukterna och kanske skippa kaffet helt nån vecka. Mediciner äter jag inte alls, även om jag skulle behöva min pollenallergimedicin. 

Jag försöker maxa mina chanser den här gången

Millan 
  • Kattflickan

Pingla: Hoppas sköldkörtelvärdena går ner snart. Varannan, var tredje dag ska räcka, särskilt om din man har bra spermier. Ha det så trevlig du kan ikväll! Det kan kännas jobbigt ibland att umgås med de som har barn när man så gärna vill ha själv.

Astro: Vi sprang ett litet lopp i Knivsta, en grannkommun till Uppsala, som heter "Valloxen runt", det gick sisådär pga min pollenallergi.

Millan

• Kattflickan

Smiley och Astro: Vilka lika profilbilder ni har! 

Astro: Jag borde kanske fundera på en sån där kur! Just nu vill jag inte äta pollenallergimedicinen för att den kan påverka slemhinnorna. Men det gör att det är jättetungt att jogga. Förra fredagen gick det bra att springa, men då hade det regnat innan och var lite svalare. Igår kändes det tungt och som om min hals snördes igen.

Smiley: Hoppas det gått vägen för er den här gången! Jag hade nog äl i onsdags så vi är rätt samspelta! Nu är det bara att vänta! Det känns lite jobbigt för jag vill så otroligt gärna att det ska gå vägen och att jag blir gravid igen! Det hjälper ju inte att man ser små barn och gravida kvinnor överallt! Jag känner mig inte bitter, men sorgsen, missunnar ingen annan att få barn men jag tror ni förstår vad jag menar.

Millan 

• Kattflickan

MariaF79: Hoppas verkligen att termometern visade fel! Hur exakt är din termometer? Kan det inte vara ett mäfel? Förstår att det måste kännas jättejobbigt att inte veta och det är väl ett par veckor kvar innan du kan göra VUL och se nåt? kramar!

Jojjo: Kul att sambon är på och planerar mys nu och att er klinik öppnar tidigt!

Millan 

• Kattflickan

Kaprifolen: Jag har inga känningar än men det är ju en vecka kvar till BIM, så det är inte så märkligt. Förra gången jag var gravid så blev jag hård i magen typ 2-3 dagar före bim och fick håll, annars kände jag inget förrän efter BIM, så en vecka innan är nog för tidigt att känna nåt. Hoppas på plus för oss.

TomMon: Min syster genomgick 2 ivf försök och jag vet hur jobbigt hon tyckte det var, så jag förstår att det är skönt att slippa det! Jag grattar också till de blivande barnen! Förresten gillar jag din profilbild, den påminner mig om att säsong 4 av true blood snart börjar gå i USA. Undrar när den kommer hit. Men framförallt, när kommer nästa Sookie Stackhouse bok?

Millan

• Kattflickan

Nej Maria, även jag är gräsänka, i flera dar dessutom, det firade jag med att jobba till kl 19, det enda sättet att få nåt gjort på mitt jobb! Sambon är på konferens. 

Nu myser jag i soffan med katten och Criminal Minds. Är helt slut efter den här veckan.

Håller med om att det varit få inlägg. 

Jag försöker den här månaden att inte känna efter så mycket om jag har några gravkänningar och ska vänta tills på onsdag med att testa. 

Maria: Skönt att du har en så bra chef. Tror att man "skyddar" sig själv genom att inte våga hoppas lika mycket andra gången man blir gravid om det inte gick bra första gången, därför blir man inte lika ledsen heller, man har blivit lite härdad. Jag tror också det kommer att bli jobbigt nästa gång jag blir gravid. I vilken vecka kommer man att våga tro att det kommer att bli bebis? Man får försöka tänka att det faktiskt troligen kommer att gå bra nästa gång, men det är svårt!

Millan

• Kattflickan

Min chef är också empatisk faktiskt! Han visade mycket förståelse vid aborten, det känns bra att ha en sån chef.

Försök att tänka på att det faktiskt är rätt ovanligt med 3 missfall. Nästa gång ska det gå bra! Men jag vet vad du menar med att det enda man känner till är att det kan gå dåligt.

Mysigt att er katt gillar att lägga sig på rygg och bli kliad! Vår katthona gör det inte men hon är väldigt kelig ändå.  Hon hanterar förvånansvärt bra den här gången att husse är bortrest, vanligen brukar hon yla en massa och bli rastlös.

Millan 

• Kattflickan

MariaF79: Jag jobbar som miljöinspektör. Den här veckan har varit helt sjukt hektisk, det har varit en del inspektioner, träffar, föredrag, möten som gjort att jag inte hunnit med att göra det jag planerat, så fort jag varit på kontoret har jag svara i telefon och på mail. Så därför fick jag sitta sent ikväll för att hinna med lite mer, man blir inte så störd på kvällarna på jobbet, men visst är det trist att gå sent en fredagskväll. Dina kommande jobbveckor låter jobbiga. Försök att inte stressa ihjäl dig!

Det här med att ha ömma bröst. Förra månaden tror jag att jag kände efter så mycket om brösten var ömma att de tillsist blev ömma  

Annelie: Ni får ha flyttsex!

Millan

• Kattflickan

Kaprifolen: Det låter lovande! När jag varit gravid har jag också fått utstående blodådror på brösten!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet