• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Kaprifolen
    Jojjo77 skrev 2011-01-18 14:54:03 följande:

Ber redan nu om ursäkt för ett gnäll- och egoinlägg.

Sluta läs nu om ni inte gillar svordomar....

Förbannade, jävla, piss, skit mens!!! Ljusrosa flytning nu när jag gick på toa! Blir så jäääävla trött på det här!!! GAAAHHHHHH! Första gången sen vi började försöka som jag nästan började gråta när jag tittade ner på trosskyddet. Vet att det "bara" är tredje försöket, men jag blir så ARG!!!

Tillråga på allt så blir det nu sneflipp i min skalle, tantjävlen kommer nämligen 2 dagar för tidigt, vilket innebär att jag måste räkna om och krångla, då är ju inget som jag trott de senaste månaderna om det ska börja strula med menscykeln nu också! BLÄÄÄÄ!!!

Är skithungrig och trött, så nu ska jag hem och skita i allt som har med diet att göra och sen gå och lägga mig och dra något gammalt över skallen... 

Peppkram till dig, helt ok att vara neg och deppig, som alla här redan sagt vi hamnar där alla ibland.
  • ceke

Jojjo: Du är i gott sällskap här inne. Bara att gnälla på och ta nya tag imorgon.. Kram!

Essa: Kan det inte va en "fästdipp" då? Får se vad tempen säger imorrn ju

Längtan: Bra taktik ju! Önskar jag va lika iskall som du! jag har kommit in i nåt "testar gärna för tidigt för att inte börja hoppas-tänk"  Obestämd

Det är SÅÅÅÅ skönt att va utan trosskydd/binda/tampong!!! Åhhh va jag ska njuta av detta fram tills nästa helg typ... antar jag. Vågar inte hoppas på nåt annat...

Akupunkturen är avbokad i a f . Får skjuta den på framtiden... blir för dyrt... och behöver nog nya vitvaror rätt omgående/snart.. men min kära man är inte sååå sugen på rustplaner! I o f sig är det väl jag som kommer göra typ allt... så hurrni, hjälp mig att rösta fram en köksrenoveringsstart!!!

nattljusoljan är också avslutad. har lärt mig att det inte är bra alls om man har endometrios.. vilket jag ju kanske har.. så verkar dumt att ta nåt som kan förvärra det!  Såååå, nu är vi tillbaka till extra b6 (iofs nytt för denna cykel) och provera...

• Längtan81

Härligt att slippa spottings ceke!

• Kaprifolen

Hur tänker ni tjejer? Vi kör varannandagsmetoden denna ÄL, förra gången körde vi varje dag. Nu när jag vet att vi inte ska "fylla på" förrän imorgon kan jag bli nojjig och tänka räcker de simmarna som är där verkligen till imorgon, tänk om ägget släpper just idag...? Suck....kontrollbehov, jag, nejdå inte alls

• Pingla35

Jag tror att jag är tvungen att joina, jojjo!
    Du tog orden ur munnen på mig!
    Här har tanten hittat mig, tror jag. Jag blir så jävla arg att jag inte ens orkar gråta. Satt tyvärr på konferens i sthlm idag och tappade helt fokus efter toa besöket på lunchen!!
    Jag har inte fått sådan riklig mens ännu.Men får definitivt svar i morgon, hur kroppen vill ha det.

Detta blir visst ett riktigt ego-inlägg!
    Varför kan inte JAG få gå med mage i vädret och gå lunchpromenader med vagn.
    Börjar ju fatta att mina "du-ska-bara-veta-hur-lång-tid-det-kan-ta-för-vissa-att-få-barn-"prat med sambon gäller mig oxå! 
    Jag tänker fan ta den där öppningen som tydligen finns på KK och boka ett möte för utredning.

Cykeln har tydligen bestämt sig för att vara 30 dagar. Tur jag köpt in fler stickor för nu vet jag inte hur jag ska räkna. Litar inte på kroppen för fem öre. Men det är helt normalt att kissa i en mugg varje morgon och stoppa en sticka i muggen och vänta på om det är grönt ljus för lite mys. Sorry för sortin! Men var tvungen att ge efter på ventilen lite.

Nåja, vidare i livet. Planerar ju en resa och desto närmare avgång vi kommer utan en graviditet desto säkrare blir jag på att jag får åka berg- och dalbana utan att vara orolig!! 

• ifyouweremine
    kaprifolen - vi körde varannandagmetoden! Känns som man inte presterar särskilt bra om man kör varje, och var tredje känns lite riskabelt sällan även om många säger att var tredje räcker..

ceke - Jag har fått för mig att fästdippen ska gå ner till den naturliga basnivån, dvs den man hade veckan innan ägglossningen.. och då hade jag ju 36.1.. Så nu känns det bara som en "inför mens"-dip, även om det är några dagar kvar tills dess.

längtan81 - Gud så spännande!! Hur känns det i kroppen då?

Pingla - Tycker du ska ta den där utredningen, det skulle jag gjort. Förhoppningsvis får du bara veta att allt är ok o kan slappna av. Och om nåt är fel så får ni ju det korrigerat redan nu istället.. Men jag vet flera som gjort utredning och nästan direkt efter blivit gravida. Kanske mentala spärrar som släpper, eller att spolningen (som ofta ingår) hjälper..
  • ceke

Essa: Nejdå, så långt ner behöver den inte alls gå! Och visst är du på 8:e dagen efter ÄL? Det vore ju rätt fint med en liten dipp nu eg ju Håller tummarna för att tempen stiger igen imorrn och håller sig där uppe eller högre sen i typ 9 månader! Och hade du 36.1 innan ÄL, så är du ju gott och väl på det lugna på högre tempar.. så inte behöver du börja oroa dig än heller... Men det ÄÄÄÄRRR lite nervpåfrestande att följa tempen varje morgon.. lätt att tolka in saker alldeles för tidigt.

Kom ihåg att se skogen, inte enskilda träd i tempandet! (lättare sagt än gjort, jag veeeet!)

Längtan: Japp, GRYMT skönt, även om det bara är för en dryg vecka!! Nu ska det mysduschas och sexas till lite! SOM jag längtat

• Kattflickan

Hejsan,

Jojjo: Jag tycker också att det känns fördjävligt att hur väl man än försöker en månad så blir det ändå inget! Det känns hopplöst! Tant röd har inte kommit än, men jag känner mig säker på att det inte är nåt den här månaden, känner inte ett enda symptom. Det får mig att fundera över om det var nåt förra månaden som blev tidigt missfall eftersom jag hade så mycket symptom då. 

Jag har känt mig rätt deppig idag också, fast det har till stor del att göra med att jag har på tok för mycket att göra på jobbet.  Jag har lixom redan accepterat månadens nederlag på bebisverkstadsfronten. 

Kram på er alla som är lite gloomy!

Millan 

• L Maria

Jojjo och Pingla - surt med tantjä-len!!
    Hur det än är så hämtar man ju sig, jag hade samma sanslösa dipp och frustration och vi-kommer-aldrig-att-lyckas när det var dags för mens här - och man tror det inte, men man hämtar sig ju, man gör ju det... Kram på er tjejer!!

Ego - träffade min kompis som var lite osmidig sist, idag, och det var inga osmidigheter den här gången. Jag berättade om våra andra kompisar, de som blev hoppsan-gravida och hon förstod mig och sa en sak som jag inte tänkt på. De blev också gravida på ett försök som de sa "blir vi så blir vi" och det var första och enda försöket den månaden - och så tog det sig. Hon sa nu att hon redan nu kunde se fram emot när de ska få syskon - för hon har aldrig hunnit längta och vänta på det jag (och ni andra) nu längtar efter. Klart det är frustrerande med denna väntan, men för deras del så var det bara att hoppa rakt in i allt, utan att ha hunnit fundera, tänka, längta, planera osv. De fick bara finna sig i att vara gravida "helt plötsligt"... Jag tycker att hon har en poäng i det - tänk så efterlängtade våra plus kommer att vara! Som vi kämpat och väntat på dem!
    Och hon - och min make - har också rätt i det de säger. Det kommer. Vi kommer att bli gravida vi också. Väntan känns evighetslång nu, men det kommer.

Kram på er alla!

• Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-01-18 22:46:33 följande:
    Jojjo och Pingla - surt med tantjä-len!!
    Hur det än är så hämtar man ju sig, jag hade samma sanslösa dipp och frustration och vi-kommer-aldrig-att-lyckas när det var dags för mens här - och man tror det inte, men man hämtar sig ju, man gör ju det... Kram på er tjejer!!

Ego - träffade min kompis som var lite osmidig sist, idag, och det var inga osmidigheter den här gången. Jag berättade om våra andra kompisar, de som blev hoppsan-gravida och hon förstod mig och sa en sak som jag inte tänkt på. De blev också gravida på ett försök som de sa "blir vi så blir vi" och det var första och enda försöket den månaden - och så tog det sig. Hon sa nu att hon redan nu kunde se fram emot när de ska få syskon - för hon har aldrig hunnit längta och vänta på det jag (och ni andra) nu längtar efter. Klart det är frustrerande med denna väntan, men för deras del så var det bara att hoppa rakt in i allt, utan att ha hunnit fundera, tänka, längta, planera osv. De fick bara finna sig i att vara gravida "helt plötsligt"... Jag tycker att hon har en poäng i det - tänk så efterlängtade våra plus kommer att vara! Som vi kämpat och väntat på dem!
    Och hon - och min make - har också rätt i det de säger. Det kommer. Vi kommer att bli gravida vi också. Väntan känns evighetslång nu, men det kommer.

Kram på er alla!
    Ja, där har du en poäng, helt klart. Efterlängtade, visst! (men ändå frustrerande att vänta...)

Gris78: Ja ÄL är lååångt borta...
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet