• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Frk Svår
    frifantasi skrev 2011-01-18 16:31:48 följande:
    Frk Svår: Om det är stickor från testlagret så finns det en liten tabell för när man ska börja testa beroende på hur lång cykel man har. Jag har 37 dagars cykel i genomsnitt ( tror jag iaf) och skulle då börja på dag 17. Sen har jag iof inte fått nåt plus än fast j e på dag 25 nu, morr... Trodde ärligt inte det skulle va så svårt för kroppen att hitta tillbaka, alla barnmorskor j pratat m under mina p-pillerår har alltid sagt att äggstockarna "sover väldigt lätt" under tiden man tar p-piller, pytsan säger jag!!
    Min cykel har varit mellan 23 och 35 dagar så det blir lite svårt att följa en sådan tabell Oftast har den iofs legat på ca 25-29 dagar så man får väl utgå från det och börja testa enligt 25 dagars cykel eller ngt...
    frifantasi skrev 2011-01-18 16:33:16 följande:
    Och vad bra att utredning e på g för er Frk Svår! Ett steg närmre...
    Jag hoppas verkligen att det kommer ett papper med en tid på snart!
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2011-01-18 14:54:03 följande:

Ber redan nu om ursäkt för ett gnäll- och egoinlägg.

Sluta läs nu om ni inte gillar svordomar....

Förbannade, jävla, piss, skit mens!!! Ljusrosa flytning nu när jag gick på toa! Blir så jäääävla trött på det här!!! GAAAHHHHHH! Första gången sen vi började försöka som jag nästan började gråta när jag tittade ner på trosskyddet. Vet att det "bara" är tredje försöket, men jag blir så ARG!!!

Tillråga på allt så blir det nu sneflipp i min skalle, tantjävlen kommer nämligen 2 dagar för tidigt, vilket innebär att jag måste räkna om och krångla, då är ju inget som jag trott de senaste månaderna om det ska börja strula med menscykeln nu också! BLÄÄÄÄ!!!

Är skithungrig och trött, så nu ska jag hem och skita i allt som har med diet att göra och sen gå och lägga mig och dra något gammalt över skallen... 

Vet precis hur det känns... Skrik. Gråt. Svär. Men... res dig och kämpa vidare (pepp,pepp). Och du... Du behöver inte be om ursäkt - vi är alla i samma bår här ;)
  • simtim

Jojjo...det är lugnt att gnälla. Vi fattar läget. Det ÄR surt emellanåt. Pepp till nästa gång och ta hand om dig.

Varför är det så lååångt till äl ibland....?

• mumwannaB
    Jojjo: Kanske kommer inte mensen iaf men om det är din  mens som kommer så skrik och gråt en skvätt så känns det förhoppningsvis lite bättre. Oroa dig inte för de där två dagarna. Det behöver ju inte betyda att din cykel kommer börja krångla. Det är en normal avvikelse. Kämpa kämpa (som Gunde Svan skulle säga)
    Frk Svår skrev 2011-01-18 16:37:04 följande:
    Min cykel har varit mellan 23 och 35 dagar så det blir lite svårt att följa en sådan tabell Oftast har den iofs legat på ca 25-29 dagar så man får väl utgå från det och börja testa enligt 25 dagars cykel eller ngt...
    frifantasi skrev 2011-01-18 16:33:16 följande:
    Och vad bra att utredning e på g för er Frk Svår! Ett steg närmre...
    Jag hoppas verkligen att det kommer ett papper med en tid på snart!
    Med så oregelbunden cykel är det nog tråkigt nog så att det bara är att ösa på med ÄL-testen från ganska tidigt. Håller tummarna för att det där pappret dyker upp snart. Väntar ju själv på en remissbekräftelse så förstår frustrationen. Man vill ju bara få en tid så man vet hur länge man ska behöva vänta. Jag tycker att det är själva ovissheten som är det jobbiga. Hmm, kan det hänga ihop med ett visst kontrollbehov kanske. Flört
  • Frk Svår
    mumwannaB skrev 2011-01-18 18:14:39 följande:
    Med så oregelbunden cykel är det nog tråkigt nog så att det bara är att ösa på med ÄL-testen från ganska tidigt. Håller tummarna för att det där pappret dyker upp snart. Väntar ju själv på en remissbekräftelse så förstår frustrationen. Man vill ju bara få en tid så man vet hur länge man ska behöva vänta. Jag tycker att det är själva ovissheten som är det jobbiga. Hmm, kan det hänga ihop med ett visst kontrollbehov kanske. Flört
    Då lider jag av samma kontrollbehov. Jag HATAR verkligen att gå och vänta och inte kunna göra något. Att gå och vänta på besked är något av det värsta jag vet så detta frestar verkligen på mitt tålamod. Först ska man vänta på ÄL, sen ska man vänta på BIM, sen ska man vänta på utredning. När den väl drar igång ska man vänta på att få gå dit och göra olika prover, vänta på resultat osv. Det är ingen rolig tid jag har framför mig. TIll råga på allt strular det med jobbet jag hade hoppats på att få så jag kan få SGI-beräknad föräldrapenning om det nu skulle bli en bebis i maggen. Nä, fy bubblan för detta.
  • mumwannaB
    Frk Svår skrev 2011-01-18 18:43:18 följande:
    Då lider jag av samma kontrollbehov. Jag HATAR verkligen att gå och vänta och inte kunna göra något. Att gå och vänta på besked är något av det värsta jag vet så detta frestar verkligen på mitt tålamod. Först ska man vänta på ÄL, sen ska man vänta på BIM, sen ska man vänta på utredning. När den väl drar igång ska man vänta på att få gå dit och göra olika prover, vänta på resultat osv. Det är ingen rolig tid jag har framför mig. TIll råga på allt strular det med jobbet jag hade hoppats på att få så jag kan få SGI-beräknad föräldrapenning om det nu skulle bli en bebis i maggen. Nä, fy bubblan för detta.
    Åhh, strul, väntan och frustration tycker jag att vi har fått nog av Skrikandes.
     Nu önskar jag alla här inne (inklusive mig själv) små rosa moln och medgång i livet.
  • Jojjo77

Tack alla underbara ni för pepp! Imorgon är ju en annan dag och jag hoppas att det känns bättre då än nu...

Hoppas att du har rätt MumwannaB, om att det inte behöver innebära strul med hela min cykel.

Kram och tack för att ni finns Hjärta

• ifyouweremine
    Jojjo - Ah vad synd, förstår frustrationen. Men har du alltså bara fått en liten ljusrosa flytning nu och inget mer? I så fall tycker jag hoppet fortfarande lever! Eller brukar du alltid få en liten rosa flytning dagen innan?

Övriga bimmare, Millan hur känns det?

Ego: Jag är bim-6 nu och än så länge inga som helst tecken. Tror inte det blev nåt den här månaden heller. Idag gick tempen ner til 36.5 också efter att ha legat på 36.9 i några dagar och det kan ju inte vara positivt. Men men.. just nu känns det nästan som det kvittar om jag blir gravid. Om jag blir gravid är det underbart, men om jag inte blir det så kan jag leva fritt och göra/äta/dricka vad jag vill på resan i mars.. Däremot efter resan vill jag absolut bli gravid bums, om jag inte blivit det innan.
  • Längtan81

Kul att många verkar gilla längdskidor - jag ÄLSKAR att åka, har åkt TjejVasan ett par ggr och drömmer om ett Vasalopp...vi får väl se.....

Ego: Här lyser tanten med sin frånvaro, än så länge bara BIM +1. Jag har inte testat, har svårt att se negativa test - blir så otroligt besviken då, väntar hellre på mensen...lite konstigt kanske... Jag har min egen lilla regel - jag köper ett test om jag går över mer än en dag än min längsta cykel, hoppas jag kommer så långt...=)  

• Kaprifolen
    Kekke skrev 2011-01-17 21:55:01 följande:
    MITT  UNDER IDROTTSGALAN?!?!
    ÄR DU TOKIG KVINNA?
    Jag loooovva,r det var i fullt samförstånd  och vi var idrottsligt tillfredsställda efter att Sverige vunnit handbollen...så då blev det lite akrobatik i sänghalmen
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet