• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Jojjo77

Pingla - nej, du skulle ju inte joina mig i det här! Förstår precis hur du känner, man blir så matt och tom att man nästan bara har lust att lägga sig ner och inte resa sig igen... Kram!!!

Millan - hoppas tanten håller sig borta för dig. Inte alls omöjligt att det kan ha varit tidigt missfal, kan man ju ha det fast man inte vet om det. Enl en barnmorska jag pratat med har en kvinna det flera gånger under sitt fertila liv utan att ha en aning. Kram!!!

Ceke - skönt att slippa spottings

Tack igen alla för stöd och pepp.

De rosa flytningarna har tilltagit, så tyvärr tror jag inte att jag kan greppa efter halmstrån att det inte är mensen. Vissa mensperioder får jag rosa flytningar innan det drar igång, andra gånger sätter det igång som en flod.

Trots att vi bara försökt aktivt några månader så har jag faktiskt mailat till vårt sjukhus fertilitetsklinik. Känner bara att jag skulle vilja prata med någon och kollas upp, så att vi vet om vi är okej eller inte. Vi har trots allt inte skyddat oss på över ett år, även om vi inte uttalat sagt att vi vill bli gravida och hållt på med stickor och grejer. Vi pratade också igår om att min man, om vi inte får träffa någon, ska göra spermatest hemma. Vi får se vad som händer, men jag känner nu att min tankar kring att inte kunna bli gravid, behöver dryftas med någon, så att jag kanske kan lugna mig lite, eller bli ännu mer nojjig...

• ifyouweremine

Jojjo - Tycker du gör rätt i att försöka få utredning. Jag skulle nog oxå gjort det tidigare än efter ett år om det inte var så att jag tog ut spiralen hos Kvinnohälsan, då finns det ju nånstans i systemet när jag började försöka. Men eg. tycker jag det är dumt att behöva vänta så länge. Tänk om man har nåt sånt där onödigt fel som är lätt att åtgärda. Då slösar man ju ett helt år, och vi har ju inte så mycket tid kvar i fertila sektorn...

Ceke - Jo idag steg tempen faktiskt till normal nivå igen. Ånej nu kommer jag säkert börja inbilla mig massa symtom nu när jag kan ha haft en fästdipp.. Än så länge känner jag iaf nada.

• ceke
    ifyouweremine skrev 2011-01-19 08:32:06 följande:
    Jojjo - Tycker du gör rätt i att försöka få utredning. Jag skulle nog oxå gjort det tidigare än efter ett år om det inte var så att jag tog ut spiralen hos Kvinnohälsan, då finns det ju nånstans i systemet när jag började försöka. Men eg. tycker jag det är dumt att behöva vänta så länge. Tänk om man har nåt sånt där onödigt fel som är lätt att åtgärda. Då slösar man ju ett helt år, och vi har ju inte så mycket tid kvar i fertila sektorn...

Ceke - Jo idag steg tempen faktiskt till normal nivå igen. Ånej nu kommer jag säkert börja inbilla mig massa symtom nu när jag kan ha haft en fästdipp.. Än så länge känner jag iaf nada.
    Även för mig har de FULL koll på när jag slutade med p-ring då jag va dumärlig på en gång . haha..

Skönt att tempen gick upp Visst är väntan nästan ännu jobbigare när man följer tempen!!! hehe
  • simtim

Essa, jag kan inget om tempande men jag hoppas tempen håller sig där den ska så det blir ett plus!

MariaF79, bra skrivet. Alltid skönt med lite nya vinklar på att det tar tid att bli gravid.

Alla som fått mens...blää för tanten. Vi får hoppas på ett plus nästa gång. Kramar till er.

• frifantasi

Oh nej pingla... Förstår din depp :( helt ok att klaga o gräva ner sig nu. Om det finns möjlighet för en koll på KK som du sa så tycker jag absolut ni ska ta det, kram

MariaF79: tror också det finns en poäng i detdu säger. Två av mina 4 vänner som alla blivit gravida på allra första försöker hade faktiskt väldigt svårt att fatta och acceptera att kroppen ändrades.. Jag tror också att våra efterlängtade plus kommer att göra en del saker enklare. Inbillar mig att ev illamående etc inte kommer att klagas på lika mkt av oss som längtat länge.

Jag hade förresten ett hyfsat starkt streck på ÄL imorse. Mkt starkare än alla tidigare. Men jag är lite osäker för jag gjorde testet direkt j gick upp och la den för att invänta resultat ochgick för att äta frukost. Efter drygt 20 min kom jag på det och då visade den ett starkt ÄL-streck, lite svagare än kontrollstrecket. Men jag ska ju inte läsa av det efter mer än 10 min ??! Är det tillförlitligt tror ni. Och om det är det så är ju den stora frågan om ÄL infinner sig nu, inom 24-48h eller redan har varit ifall min stegring är seg... Typiskt att varken jag eller sambo är hemma ikväll, får bli riktigt sent nattmys isf... Pust

Kram och ha en bra dag alla!

• ceke

frifantasi: Min erfarnehet är att strecken förblir desamma som under avläsningstiden.. så ÄL är definitivt på väg!. Lika bra att ni sexar på

• Lavendia

Åh vad tråkigt med räliga tanten som kommit för en del av er!! Skrikandes STOR varm kram. Det är så jobbigt och frustrerande och mentalt jobbigt att ladda om. Kämpa på!

Lång väntan till BIM den 29:e men har inga förhoppningar då jag ej fick något utslag för ÄL denna månaden. Satsar igen nästa. Känns långt..

• Polarlantis

Massor med intressanta inlägg i vanlig ordning, jag har så stor hjälp av er, tack tjejer, ni är BÄST!!!

Är faktiskt på bra humör, äntligen!! Det har varit lågt och jag har haft nerverna på utsidan men igår kväll var en trevlig kväll och hela dagan också faktiskt. Massor med gjort på jobbet, bra möten och så en mysig kväll med älsklingen...ja, toppen helt enkelt! Dessutom har jag sovit jättegott äntligen, är en sån där som inte kan sova när fullmånen är på g, men nu så! Glad

Kollade almenackan och insåg att det är en vecka till BIM! Hoppla! Statusen är ömma bröst och värk och inga flytningar...så nu är det bara att vänta och se... Säger det igen, jag bli superglad om jag får riktig mens och överlycklig om jag får pluss...och något av dessa MÅSTE det bli!!!  Annars blir det ÄL stickor nästa månad för att se om jag har ÄL, fast jag är rätt övertygad...men dom kanske inte släpper som dom ska isf...jaja, vi får se.

kan bara inställa mig i ledet av kontrollfreeks där ute, ni är inte ensamma Flört
    Ha en jättebra dag allihop!!! Och massor med kramar ocks¨å, det har varit mycket jobbigheter för oss nu...men nu vänder det, tjohooo!!!

• Zalia

Usch va trist med så mycket tantbesök här! Börjar vara dags för lite fler plus tycker jag.

Själv tror jag att jag håller på att bli knäpp på riktigt, har nog haft alla symptom man kan ha de senaste dagarna, men nu börjar jag få lite början till mensvärk, så vet inte vad jag ska tro (fast egentligen tror jag inte det är nåt). Så jobbigt med all väntan!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet