• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ceke

Pingla: Skratt! Jodå, jag skrattar också.. eller gråter kanske snarare... varje gång jag ska röra bena Haha, har fått höra att jag ser ut som att jag inte kan va en dag under 80 idag med tanke på mitt gångmönster

Gris: Den dag jag får ut Kekke i spåren ska skrivas in i historieböckerna!!! Men man vet ju aldrig om vi skulle få en eller två knoddar nån gång i världen Haha.. Min kära har en förmåta att göra mkt han inte gillar för att han tycker det är nåt barn ska få med sig här i livet Som ett ex är han fantastiskt duktig på att äta sallad... men enbart när det är barn som ska luras i sallad!

Pingla igen: Låter ju onekligen spännande det där... tror tanten håller sig borta från dig!

Själv har jag min första spottings och blödningsfria dag på EEEEVVVIIIGGGHEEEETEEER! Så ljuvligt att slippa trosskydd och sånt aber
    Tyvärr har jag bokat av vidare akupunktur dock.. verkar som att det kommer en köksrenovering ivägen för sådana dyra lyxplaner... Nåja.. Vore inte dumt med en spis med stor fungerande platta och en diskmaskin som faktiskt diskar rent samt ett nytt fräscht kök! Får se bara när jag drar igång med projektet.. eller snarare när Kekke slutar sucka om mina planer och går med på det

• Jojjo77

Lycka till alla bimmare!

Tråkigt AnnJan

Jag tänkte också att det skulle vara passande m tredje gången gillt, men nu har brösten börjat ömma, så mensen kommer nog snart...

Kekke - nä, vem f...n bryr sig egentligen, men visst är det pricke över i:et

Tycker ni alla är duktiga som stakar er fram i skidspår, jag skulle dock aldrig i hela mitt liv få för mig att ge mig på skidåkning. Var väl 20 år sen sist och jag låter det förbli en evighet sen

• ceke

Jojjo: det fina med längdskidor är att det liksom "sitter i ryggmärgen"! jag började åka lite förrförra vintern och då var det nog 15 år sedan senast.. Men det gick finfint! Och tja.. 7 km bums... jag har liksom lite svårt att göra saker på en LAGOM nivå. Ärligt har jag nog aldrig lärt mig vad det ordet betyder Är bara glad att jag itne fick för mig att ta milen på en gång! Hahaha... då skulle jag inte kunna gå på en vecka!

Får se om vi ska hitta på nån middag strax.. sen får nog Kekke passa sig om han inte vill bli påhoppad av en sexsugen fruga!

• Jojjo77
    ceke skrev 2011-01-17 20:12:24 följande:
    Jojjo: det fina med längdskidor är att det liksom "sitter i ryggmärgen"! jag började åka lite förrförra vintern och då var det nog 15 år sedan senast.. Men det gick finfint! Och tja.. 7 km bums... jag har liksom lite svårt att göra saker på en LAGOM nivå. Ärligt har jag nog aldrig lärt mig vad det ordet betyder Är bara glad att jag itne fick för mig att ta milen på en gång! Hahaha... då skulle jag inte kunna gå på en vecka!

Får se om vi ska hitta på nån middag strax.. sen får nog Kekke passa sig om han inte vill bli påhoppad av en sexsugen fruga!
    Haha, kan tänka mig att det skulle vara en syn efter en mil Ja, kanske är så att det sitter där, djupt djupt  därinne.
    På Kekke efter middagen tycker jag Skrattande

Nu är det en dusch för mig, sen tidigt i säng, är toktrött.
  • Kaprifolen

Nu går min kropp bananas kan man säga. Visst jag har en lite oregelbunden cykel men jag räknade m ÄL till ca 20-22 jan. I går kväll, sent, upptäckte jag dock den första äggvitan hade även lite stickningar i tjejmagen under gårdagen (men de ignorerade jag eftersom det var sååå långt kvar till ÄL, trodde jag). Idag har äggvitan funnits där och jag inser att det nog bäst att smida medans järnet är varm med andra ord så ska jag förföra maken strax...Tror ni jag är för sent ute m tanke på gårdagens symptom? Nästa månad blir det ÄL-test tror jag, blir galen av att inte ha kontroll.....känns det igen

• Polarlantis

Väntelivänta på BIM...trallallaa....låååångsaaaamt gåååår deeeet!
    Håller massor med tummar för er alla, kom igen, nu ska vi ha pluss!!!

• Kattflickan
    ceke skrev 2011-01-17 20:12:24 följande:

Hejsan,

Nu är jag tillbaka efter att ha gjort Småland osäkert! Hade en trevlig helg med 3 tjejer. Vi var bland annat på spa! Kändes bra att tänka på nåt annat än bebisverkstad.

Ceke: Själv har jag tyvärr ingen ryggmärg, har aldrig haft någon teknik i min skidåkning när jag var yngre, så jag får lära mig från skratch!, men det går rätt bra, fast i helgen blev det inget.

Jag är så spänd att höra av er bimmare om nån plussar snart!

Själv har jag inte testat än utan väntar till BIM, känner mig ovanligt ogravid

Millan 
  • Längtan1980

Sitter och hoppas och väntar på att ÄL ska komma igång denna vecka! Testar med stickor varje dag.

Håller helt med dig Polarlantis - väntelivänta...

• ceke

Härligt uttryck med ovanligt ogravid Får se vad det betyder!

Hehe.. ingen ryggmärg. Låter spännande Längdskidor är riktigt skön motion i a f... bara man itne glömmer att sätta på skavsårsplåster innan...

• ifyouweremine

Millan - Ovanligt ogravid.. Kanske är positivt?!

Jojjo - Toktrött säger du? Och nära bim är du också :) Samband??

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet