• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • frifantasi
    Lavendia skrev 2011-01-19 10:33:29 följande:
    Åh vad tråkigt med räliga tanten som kommit för en del av er!! Skrikandes STOR varm kram. Det är så jobbigt och frustrerande och mentalt jobbigt att ladda om. Kämpa på!

Lång väntan till BIM den 29:e men har inga förhoppningar då jag ej fick något utslag för ÄL denna månaden. Satsar igen nästa. Känns långt..
    En vän till mig testade regelbundet med stickor hela månaden och fick aldrig utslag, men blev gravid ändå Flört Man kan ju få väldigt snabb stegring och missa den...

Och för alla er andra där ute med långa oregelbundna cykler så hade hon även det och blev gravid efter ca 3 månader. Man får hitta alla små solskenshistorier och applicera dem på sig själv på nåt sätt Glad
  • frifantasi
    ceke skrev 2011-01-19 10:19:23 följande:
    frifantasi: Min erfarnehet är att strecken förblir desamma som under avläsningstiden.. så ÄL är definitivt på väg!. Lika bra att ni sexar på
    Whhii, då måste vi få till det  idag ju! Attans att vi inte är hemma, jag har dessutom varit borta 2 dagar så det finns inget gammalt som ligger och väntar så att säga...

Lite knäpp är man förresten. Jag var uppe 04.20 i måndags för att åka till Stockholm med jobbet och nog f-an hann jag ett ÄL-test innan taxin dök upp 04.35. Jag prioriterade det framför att borsta tänderna....

Ceke:  Jag röstar såklart på köksrenoveringsstart nu, ni måste fokusera på lite annat kul också ju. Det verkar vara en hyfsad light-renovering om ni behåller en del stommar och så. Vi gjorde liknande förra våren och det var varken jättedyrt eller jättejobbigt.
  • Ansi30

KRAM till alla som fått mens!!!

Jag har inte bim förrän nästa vecka men börjar redan nu känna den sedvanliga PMS.en

• Kekke

Ny statistik visar att alla graviditeter tyder på oskyddad samlag.

• ceke
    frifantasi skrev 2011-01-19 12:20:33 följande:
    Whhii, då måste vi få till det  idag ju! Attans att vi inte är hemma, jag har dessutom varit borta 2 dagar så det finns inget gammalt som ligger och väntar så att säga...

Lite knäpp är man förresten. Jag var uppe 04.20 i måndags för att åka till Stockholm med jobbet och nog f-an hann jag ett ÄL-test innan taxin dök upp 04.35. Jag prioriterade det framför att borsta tänderna....

Ceke:  Jag röstar såklart på köksrenoveringsstart nu, ni måste fokusera på lite annat kul också ju. Det verkar vara en hyfsad light-renovering om ni behåller en del stommar och så. Vi gjorde liknande förra våren och det var varken jättedyrt eller jättejobbigt.
    Hahaha.. ja, det gäller att prioritera tiden här i livet Och jag valde att tempa när jag försov mig och hade 10 min på mig att bli klar för att åka till jobbet förra veckan

Låter bra det där med renoveringen! ska försöka få med mig min latmask på renoveringstankarna också! eller i a f att godkänna att jag drar igång.. Haha.. kanske ska upprätta ett kontrakt som heter "det är ditt projekt, du har lovat att inte dra in mig i det hela (mer än i absolutaste nödfall)..."
  • acinna

Kekke: Det hade jag ingen aaaaaaaaaning om... ;)

Fast jag har lyckats bli gravid trots kondom... 

• Längtan81

MariaF79 - håller med om att våra plus kommer vara så otroligt efterlängtade =)

Ego: Här har det inte kommit ngn mens än, BIM +2 idag. Känner lite illamående men inget annat, dvs. det kan lika gärna vara symtom på antågande mens som på ett litet pyre. Jag har aldrig haft längre cykel än 29 dagar under det senaste året (innan det hade jag inte en susning...=)) och imorgon är jag på 30 dagar sedan senaste mensens första dag. Jag tänkte testa fredag morgon om inte tanten kommit tills dess. Vill ju så gärna vara gravid men vågar inte hoppas på för mycket heller.... 

• Gris78

Saftiz- så trevligt då har du chansen framför dig! :)

Essa- vi skulle ju plussa samtidigt jö?! Kan ju inte vara så pessimistisk då heller?

Själv har jag fått bruna flytningar så det är nog rätt kört för min del oxå. Fick tom en rosa häromdagen.... Härligt att kroppen säger till om ens misslyckande tidigt, vore fan om man fick ha lite hopp åtminstone.

Håller med om att väntan har sina fördelar även om jag gärna hade velat styra i hur länge jag ska vänta.

• L Maria

Längtan - åh, att du kan hålla dig från att testa nu när du passerat BIM och allt! Förvånad

Ego - jag är ganska frustrerad nu... Ska dra ut en visdomstand imorgon och insåg att jag såklart kommer att få antiinflamatoriska värktabletter/eller något i lokalbedövningen som är antiinflamatoriskt - och jag har beräknad äl på lördag... Men va faaaan liksom... Ska det falla på det den här månaden?! Det kan ju visserligen inte räknas som preventivmedel att knapra värktabletter, men jag kommer väl att få en rejäl laddning och varför skulle MITT ägg släppa trots NSAID-preparat, känns inte som att tur är något som står på min lista! Obestämd Scheisse.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet