Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 skrev 2010-12-03 17:48:58 följande:
    Är också en av dem som aldrig varit helt barngalen. Tycker om mina närmsta kompisars barn väldigt mycket, annars har aldrig barn gett mig någon wiiiie-känsla. Har heller aldrig känt av den berömda klocka, förrän nu då, hela 33 år vuxen. Bättre sent än aldrig?
    Skönt att höra att vi är fler som har en klocka som just börjat dåna i skallen på oss :)
  • Polarlantis
    CajsaK skrev 2010-12-04 19:36:04 följande:
    Eftersom vi alla är 30+, är det bara jag som har/haft den där rädslan för att få barn? Hur är det för er, har ni alltid velat ha men det har ej passat i livet förrän nu, eller är ni som mig rädd? För mig har det iof inte "passat" förrän nu, då mitt liv varit lite struligt. Nu är dock allt stablit och jag längtar :)
    Skojar du? Här är tjejen som inte skulle ha någora himla barn inte :) Men nu...VILL HAAA!!! Klockan klämtar även för oss som är lite nerviga som tur är! Har ni satt igång?
  • Polarlantis
    CajsaK skrev 2010-12-04 20:21:25 följande:
    Hehe trodde jag va ensam med denna rädsla! Sönt att jag hade fel :) jo vi har försökt sedan min senaste mens som va i september! men inga plus än av fem test!! Så nu har jag skräckblandad förtjusning, är jag med barn eller inte?? Har ni börjat Polarlantis?
    Japp, vi har startat nu så det är VÄLDIGT pirrigt...tänkt om det tar sig...ojoj...ÄL luciahelgen om allt funka som det ska :)
  • Polarlantis
    Daniela01 skrev 2010-12-05 10:51:34 följande:
    Jag förstår exakt hur du känner att man bara vill strunda i allt, jag kom på mig för någon dag sedan att jag kände att jag var så fruktansvärt trött på allt.. det går till en gräns som man orkar, sen så orkar man inte mer.
    Massor med styrkekramar till dig! Håller alla tummar jag kan hitta :)
  • Polarlantis
    ifyouweremine skrev 2010-12-05 15:35:12 följande:
    CajsaK - Jag har inte precis känt mig rädd för att få barn tidigare, utan har bara helt enkelt inte velat. Har prioriterat karriären och mig själv, och varit ganska ointresserad av barn. Nu vill jag ha barn och känner mig redo och först nu börjar jag känna mig lite rädd och orolig. Både rädd för att inte kunna få barn, och för att få barn, paradoxalt nog. Jag tror det är för att det är nåt man inte har kontroll över alls och det är skrämmande när man har kontrollerat sitt liv hittills.
    Samma här...snacka om att jag dom är kontrollfreaket allan kommer få slita nu...detta kan man ju verkligen inte kontrollera! Säkerligen mycket nyttigt för mig, haha!

Kompisen var just här, hon är i v 17 med fin rund mage...inte alls avis...neeej då...suck...vill också ju! Dom berättade för mina föräldrar också idag..som blev jätteglada...så klart! Vill också göra det ju! LÄNGTAR!!!
  • Polarlantis
    Inna skrev 2010-12-05 22:02:56 följande:
    Jag är en av dem som alltid velat ha barn men inte tyckte det passar in i livet fören nu. Redan när jag var 15-16 bestämde jag mig för att jag ville ha barn tidigast vid 30. Det var så mycket jag ville hinna med först... Det ironiska är att jag hittade den rätta på gymnasiet och efter några år när vi flyttade hemifrån och började plugga gjorde vi slut... men glömde aldrig varandra och nu är vi 32 och tillsammans sedan 4 år! Men jag är glad för mina "ego" år där i mellan och nu är vi förbi "tidigast 30" och längtar som bara den...
    Så underbart att ni fann tillbaka till varandra! Egoår är inte alls dumt, har också haft det och jag tror man kanske landar lite lättare, får lättare att hantera att livet inte bestäms av en själv närman får barn...eller så vill jag bara tro det, hahaha!
  • Polarlantis
    ceke skrev 2010-12-05 20:13:27 följande:
    Polarlantis: Jag skulle nog ha börjat lipa om jag varit i den situationen just nu. Tungt, speciellt som man själv hoppas på att snart få ge den överraskningen!
    Ja, det känndes helt klart...men jag är SÅ GLAD för hennes skull..han vill jag mest ge stryk för han är så DUM! Fatta att hans säger ÖPPET att hans liv är slut nu...för att han gjort sin tjej gravid helt planerat!!!???!!! Förbannade karl! Han blev heldeppad och ser fortfarande förstörd ut...hur ska han då bli när bäbisen KOMMER???

Jag har iaf en karl som VILL ha barn med mig och som är engagerad...känns skönt...och som fattar att det känns nu när kompisen är gravid och börjar bli rund...suuuuck...
  • Polarlantis
    Irmeline skrev 2010-12-06 09:59:17 följande:
    Negativt imorse igen.. Rynkar på näsan
    Kanske är skenis iallafall.

Molvärken har börjat minska också.
    Skit!
    Vi håller tummarna!!!
  • Polarlantis
    Kattflickan skrev 2010-12-08 21:43:00 följande:
    ÄL-testet är positivt! På dag 12 som jag trodde. Så snart ska jag logga ner, släpa med mig sambon till sovrummet och göra det man gör för att få bebisar!

Är det bra att försöka imorgon kväll också? Vad tror ni?

Millan 
    HEJA! Hoppas det blev trevligt Flört
  • Polarlantis
    ceke skrev 2010-12-09 08:17:57 följande:
    Härligt attt höra att vi är ett gäng kontrollfreaks som alla är frustrerade över att vi inte kan kontrollera situationen :-P

Underbart att man inte är ensam!

Men det är ju otäckt hur mycket man kan börja tänka på barn nu när man tidigare inte ägnade det mer än ngn flyktig tanke! Helskumt! Lite som att man dämt upp en bäck som nu får fara fritt igen...

Min kropp är iaf helt knasig...men jag vägrar lyssna på det och vi myser på som tokar och så får vi se om det kan bli plus till jul....vill vill vill vill vill vill vill vill vill....men vi får väl se hur det blir med det!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet