Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ok, den .lilla glödjen över att mensen kom igår så jag visste att kroppen funkar (halmstrå när man ville ha bäbis i magen men iaf...) kanske var lite för snabb...Mensen kom och försvann igen! Vad i hela-...????
    Mår fortfarande lite sunkigt men tror ju inte det kan vara ngt nu när jag har haft lite mens...
    Att det ska vara så svårt och lurigt att göra bäbis är det inte ngn som talat om!!!
    Någon mer som haft så här??

• Polarlantis
    Saftmedbulle skrev 2010-12-30 13:54:14 följande:
    Hmm, verkar mysko, Polarlantis... Det kan ju komma lite blödning när man är gravid oxå ;) Vill inte göra dig allt för hoppfull, men om "mensen" inte kommit på några dagar (förutom den lilla svätten du fick nu) hade jag nog testat för att vara på säkra sidan... Så kan man släppa det lixom...

Nu ska jag gå och dricka kaffe med grannen, en riktig krutkärring på 84 bast (och hur söt som helst)!
    jag misstäner att korppen min bara är förvirrad och inte helt fattar vad den ska göra nu alldeles på egen hand utan p-piller och allt, haha!
    Men jag har ett test kvar och om mensen nu håller sig borta blir det att testa om ett par dagar men förhoppningarna är ju på minus så klart...vi som redan börjat öva inför nästa ÄL, hihi! Men tänk så snopen jag skulle bli om det blev pluss nu!! Jaja...den som lever får se Glad
  • Polarlantis
    Saftmedbulle skrev 2010-12-30 14:00:15 följande:
    Ja STACKARS dig om det blir ett plus ;) NOT!!
    Lycka till hur som helst!
    HAHAHA! Ja jättesynd om mig då...eller inte! Glad 
  • Polarlantis
    ifyouweremine skrev 2010-12-30 19:14:55 följande:
    Urk, ovanligt kraftig mensvärk den här gången.. det tycks variera från gång till gång hur mycket mensvärk jag får. Har ni också olika så? Nån som vet varför?

Men USH! Stackars dig!!!

Gris - Var tog du vägen? Vad hände med flytningar vs. mens? Hoppas att du fick ett plus och blev så upprymd att du glömt logga in här på några dagar. ;)

HUR går det???

Polarlantis - Oj vilka svängningar! Dags att bli förväntansfull igen nu då! Hoppas inte mensen kommer tillbaka och att det blir ett fint plus istället. Det låter ju konstigt att det bara blev en liten skvätt tycker jag. Ibland kan ju mensen hoppa över helt och hållet, särskilt när man nyligen slutat med hormonpreparat, men en liten skvätt och sen inget verkar skumt. Kanske du hade ägglossning senare än du tror och fick en nidis nu? :)
    Jag har också funderat på det men jag hade så himla ont under ägglossningen att jag tror att jag vet exakt när det släppte. Stämde bra i tid och allt också...men vem vet?! Kan vara nidis, min kropp är ju helt av banan utan piller, hahaha!
    Men liiiite kan man ju hoppas...även om det verkar osannolikt!
  • Polarlantis
    ceke skrev 2010-12-30 19:23:30 följande:
    Usch va många som fått påhälsning av tanten! Men i a f lite tröst på såren att det innebär vin o skumpa imorrn. En klen tröst, men ändock...
    Man får fira med det lilla...men det är ju inte så lätt...
    Hoppas det blir ett fint nyårsfirande i alla fall!
  • Polarlantis
    ceke skrev 2010-12-31 10:22:55 följande:

Ändrar datumen en aning för min del...

Åh så jag önskar att jag kunde hoppa på min käre man... men tror han är för öm för det. Haha.. stackarn! Nu mår han i a f rätt bra igen

Träffade svärmor igen.. och nu vet även hon om att vi vill.. Det blir ju av nån konstig anledning så mycket prat om barn (och då är det inte vi som börjar)...  och efter träffen med svärfar med familj och lillasystern som frågat, så pratade vi i bilen om att vi lika gärna kan börja berätta för folk... Hur som helst, vi berättade för svärmor igår.. Hon frågade hur länge vi försökt och sa att  "men, det va ju inte så länge ändå, det kan ju ta lång tid ju, så misströsta inte!). Hehe, för en gångs skull så kändes det som rätt ord Sen har jag en svärmor som går på seanser , blir spådd etc.. jag tror väl inte supermycket på sånt... Men lite kul va det när hon berättade om förra seansen eller spåtillfället eller vad det var... För då hade hon fått hört att hon inom en inte alltför lång framtid kommer bli farmor (har bara en son)..  Hon hade då tydligen avfärdat det med att hon tror att jag vill göra karriär först, att vi ska renovera klart huset etc.. Hehe.. Det lät ju positivt i a f så jag hoppas för en gång skull att det ligger nåt i spådomar och sånt!

Den svärmoren litar vi på tycker jag! Håller alla tummar!!! Tror oc kså på att berätta om det är motigt...så man inte blir helt inlåst i sin egen värld så at tsäga...tror det är lätt hänt. Så himla skönt att ha två att prata med själv och sambon har en...och så varandra också så klart Flört
  • Polarlantis
    Kattflickan skrev 2010-12-30 23:04:29 följande:
    Trist att så många fått besök av tanten! Polarlantis, min syster fick lite bruna flytningar när mensen skulle kommit, men hon var gravid! Hoppas det är så för dig!
    Hmmm...ok...ja här är det inget alls nu! SKUMT! Vet inte hur länge jag ska vänta med att testa heller...testade på BIM +3 och då kom mensen typ samtidigt (så klart!) Men det kan ju varit riktiga BIM också och att jag räknat lite fel...
    Har bara ett test hemma så jag vill liksom vänta lite...ska inte ngn stans förens på måndag annars så det blir helgens enda test...om mensen inte kommer vill säga...
    Gaaahhh, detta gör en ju helt GALEN att tänka på!!!!!!!!!

Kroppsrapport: inga flytningar, ingen mens - inte ens en antydan, lite större bröst (sa sambon!) och lite känningar i magen...
  • Polarlantis
    Kattflickan skrev 2010-12-31 10:56:41 följande:
    Polarlantis, du ska inte på fest ikväll då? Då kanske det vore läge att testa innan? Nu borde ett test visa nåt, fast helst skulle du ha testat med morgonurinen.

Millan 
    Ingen fara, ska ha folk hemma och jag dricker nästan aldrig så det är inga probs att låta bli att dricka Glad
    Så jag kan hålla på mitt test lite till...testade ju i onsdags...
  • Polarlantis
    Rosavit skrev 2010-12-31 13:36:48 följande:
    Hej alla!

Vill bara passa på att önska alla ett riktigt Gott nytt år. Samt berätta att vulet gick jättebra. Det låg en liten bebis där och sov med tickande hjärta :)
    Dock enligt läkaren så var den lite äldre än jag räknat med vilket tyder på att jag fått ägglossning innan testen visade det.. en liten tanke bara, precis som Mellanis sa ( har jag för mig) att vi "lite äldre" kanske släpper äggen lite tidigare..
    Enligt läkaren skulle jag haft ägglossning på onsdagen men testet visade positivt på tors, fred och lördagen... Hmm..

Kram alla.
    Härligt! Skönt att det såg bra ut!
    Intressant det där med ägglossningen...bäst är ju att ligga i hela tiden för då går det ju inte att missa ,hihi!
  • Polarlantis

Fortfarande ingen mens efter den dagen jag hade det..i onsdags...imorgon tar jag ett test bara för att kolla men jag tror fortfarande inte att det är ngt, tror bara kroppen är helt av banan...återkommer!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet