Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Fröken Ellen skrev 2011-01-05 15:49:48 följande:
    EGO: Jag är lite uppgiven och känner mest att jag skiter i det här med ÄL och BIM och schemalagd sex. Folk i min omgivning är gravida till höger och vänster och det pratas barnvagnar och större bilar. Naturligtvis är jag glad för deras skull men jag vill ju också! I dagarna har det gått bra precis ett år sedan vi började försöka och det spelar naturligtvis in. 

Förstår att det är jobbigt för dig/er när det gått ett helt år...kan faktiskt inte ens se det framför mig och det är ändå det man ska ställa in sig på om man förstår expertisen rätt...suck...Är glad att jag väntat med att försöka skaffa barn tills nu...men lätt panik får man när man tänker på sin ålder...och då är jag ju inte så gamal än gång, bara 32!

Sitter här med tokont i ryggen och värk i höger äggstock...så antingen är det ÄL eller något annat på g...får vänta och se...P-piller gör ju inte kroppen lättare att begripa liksom! PUST!

• Polarlantis

Så kul att det händer lite positivt här trots vinterdeppen...även om jag inte är depp alls, älskar vintern jag Glad

Nu är jag nästan helt säker på att det är ÄL på G!!! Usäkta att jag tjatar...
    Men nu har jag fått flytningar och har ont på höger sida och börjat binda vatten i kroppen...såååå...kaaanske det bara funkar i alla fall?!!??! Man kan ju hoppasGlad Det som är misstänkt är ryggvärken och tröttheten...men det kan vara latmasken som spökar också FlörtVet inte om jag ska ta ngt digitaltest i helgen..känns lite som att kasta bort kr...eller så tar jag ett varnligt test igen och ser...hmmm...

• Polarlantis
    ifyouweremine skrev 2011-01-06 00:48:24 följande:
    Tänk att vi haft tre plussare på kort tid nu och sannolikt Ernlia också! Fantastisk början på året, hoppas det fortsätter i samma spår. Själv har jag gett mig in i varannan-dag köret igen nu.. Men jag vet inte, just den här månaden känns det bara helt lönlöst av nån anledning. Första gången jag tänkt så, innan har jag alltid varit positiv och peppad. Det känns bara inte som om jag kommer bli gravid denna månad.

Vi får se om det vänder.. hoppas, för jag känner mig helt oinspirerad i sänghalmen också. Dumt nog, det får ju inte bli att man bara har sex för att skaffa barn... Brukar ni sexa mycket även utanför tiden för äl? Här har det dessvärre blivit lite att vi kör slut på oss så mycket kring äl (förra månaden 8 dagar av 11 som sagt) att man inte riktigt orkar resten av månaden.
    Kanske är det den här gången det tar sig, just för att du inte tror det kan bli något? Det tror ju jag! Håller tummen

Vi har inte kommit in i barasexförbarn-köret men det är nog för att vi inte varit tillsammans så länge...så vi myser på månaden igenom! Men så har vi en fördel, jag jobbar mycket hemmifrån och sambon har inte börjat skolan ännu så vi har mycket tid tillsammans vilket gör det lite lättare och mindre pressat och man är mindre trött :) Men det ändras snart...blir en slitig vår för oss helt klart...men sen så!
  • Polarlantis

Föresten, behöver ett råd från er som har försökt ett tag...
    Jag har en kompis som jag vet började försöka för ett år sedan. I början hörde jag av henne men nu säger hon ingenting och jag vill inte pressa henne på ngt vis...Frågan är, ska jag berätta för henne att vi också försöker nu eller ska jag vänta och se om det händer ngt på hennes front? Jag har ju inte med det att göra liksom...vill ju inte tvinga henne att prata om ngt hon inte vill...hmmm...

• Polarlantis

Tack för bra råd...ska fundera lite på det ett tag till...Vi har inte jättetät kontakt så det är inte så himla viktigt...men tänkte att hon kanske också behöver stöd! Dock vill man ju inte att hela världen ska veta att man försöker heller...blri lite väl oprivat...är heldre väldigt oprivat här på FL där man kan berätta i DETALJ allt som sker och inte är det någon som tycker det är knasigt Glad

Jag menar...vilken grad av info klarar en sambo av egentligen, hihi!

• Polarlantis
    ernlia03 skrev 2011-01-06 13:13:17 följande:
    Tog dock ett test till slut med oro kring att det skulle vara svagare än sist, det var dock ingen tvekan. Kom direkt upp ett betydligt starkare streck! Oron finns självklart där och kommer antagligen alltid att göra det, men kan nog konstatera att just nu är jag gravid iaf! Förvånad

Vågar mig dock inte på att skriva in mig på någon BF-lista, även om jag såklart redan har räknat ut ungefärligt sådant... Lite svårt att veta, men eftersom jag vet ungefär när ÄL var tack vare återkontrollen till gyn så borde jag kunna räkna ut det ganska rätt. Maken fyller 30 15:e september och vi har varit tillsammans i 6 år den 12:e september, jag får ett ungefärligt BF till 10:e september... Glad
    HURRA!! Här skahållas så många tummar att det inte får plats fler i händerna!!! Så himla kul!
    Det kommer gå kanonbra den här gången det är ju det nya fantastiska 2011 som ska bli ett superbra år för oss här!!!
  • Polarlantis
    ceke skrev 2011-01-06 17:14:43 följande:
    Jojjo: jo jag vet, man känner sig helt galen som tvingar sin man till sex trots sjukdom Men vilka tappra gubbar vi har!!! Bra jobbat av er båda två tycker jag
    Haha! Underbart! Det är KARLAR det som fixar det trots sjukdom och annat Skrattande
  • Polarlantis
    ceke skrev 2011-01-06 19:07:21 följande:
    Skratt.. Tjaa.. min kära man har en poäng, tycker ni inte?

Han fick ju ett checkhäfte med tjänster av mig i 30-årspresent, så han tänkte nog lämna in "helkroppsmassage med valfritt slut" ikväll

På tal om nåt annat.. Jag är så sjjuuuuuuukt trött! och brösten är ett skämt. Kekke får knappt nudda dem, så ömma är de. Men allt detta är ju biverknignar på Proveran..
    Hahaha! Han är ju för kul :)
    Fortsätt tro att det är biverklnignar så håller jag tummarna för något annat...säger inte vad Flört
  • Polarlantis
    ceke skrev 2011-01-06 19:17:51 följande:
    MMmm. alltså, jag har haft på tok för mycket spottings för att våga tro nåt annat.. och det är ju 7 dagar kvar till BIM.. så väntar mig att fortsätta med dessa förhatliga spottings, för de avtar inte direkt, snarare blir rikligare och rikligare, tyvärr. Men självklart vore det toppen om du har rätt!
    Jag vet inte hur man låter bli att hoppas heller?! Det är ju assvårt! Sluta tänka på det my ass säger jag bara, pust!

Kan ju inte helt sluta hoppas på att det är ngt iaf för att jag inte fått mens ännu och trots att kroppen säger att ÄL är på g...har bundit en massa vatten i kroppen och så klart gått upp i vikt så om det ska vara på det här viset får det faktiskt vara något där! MORR!!! Får väl se om det blir att ta ett test...men som sagt för tusende gången, tror ju inte det är något...ååååhhhh man blir ju galen!
  • Polarlantis
    L Maria skrev 2011-01-06 18:43:21 följande:
    Han är född -84 (så han platsar inte ens i tråden...)
    Min är -83:a så dom kan bilda klubb, hihihi! Barnarov är grejen!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet