Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ceke skrev 2011-01-04 11:19:00 följande:
    ni blir ju galna på mitt tjat om spottings.. men jag fattar verkligen inte. Hade de liksom varit som de brukar hade jag ju liksom förstått mer... Men nu är de annorlunda.. Vilket de kanske borde va då jag käkar progesteron.. Men ahhh, kunde ju inte låta bli att känna lite nu heller.. och då kom det en RÖD liten liten liten klump. DET har aldrig hänt tidigare.. de brukar ju va mörkbruna och rätt mkt. Hmmm... Men däremot blir det ljusbrunt på pappret, så nu märks det ju oavsett känneri eller inte..

Ja ärligt.. kan sitta o stirra på en massa olika kurvor i det oändliga. Haha..
    Hur ligger du till i tid då? OM nu kroppen kommit igång?
  • Polarlantis
    ceke skrev 2011-01-04 12:30:01 följande:
    Jag vet att kroppen kommit igång med ägglossningar utifrån ÄL-test och regelbunden cykel på 27-29 dagar.. Just nu ligger jag på BIM - 8. Dvs 6:e dagen efter förmodad ägglossning..
    Ok...men då kanske vi i alla fall kan hoppas LITE på att det är något bra...att det är ett litet ägg som fäst nu och det är därför du fick en liten blödning, jag hoppas på det!!!
    Tycker du får "tjata" hur mycket som helst, jag gör ju inte annat gnäller ju GladTycker inte du är tjatig alls ju!
  • Polarlantis
    Lavendia skrev 2011-01-04 12:52:46 följande:
    Vi tänker också köra varannan dag denna rundan och börja i helgen. Blir för tufft men inhandlat preeseed på trådens rekommendation så hoppas det hjälper mig. Vi varierar runt för att få det lite roligare men slutar alltid bakifrån men är kanske inte den bästa ställningen för att blir gravid? Läste någonstans missionären är bättre så kanske ska byta. Ligger ni kvar i sängen? Jag går alltid upp och tvättar mig, kanske inte heller det bästa.

EGO: så har vi möte och min kollega är med som är alldels underbar men mammaleidg.... Vi skulle ha fött med 4 dagars mellanrum. Givetvis har hon med sig sin 6v gamla dotter som jag får hålla en del av mötet som för övrigt var ett arbetsmöte på 2,5 timme. Hur tufft var det?!?! Hon frågade hur det gick och jag sa som det var, inget än. Hon sa att det låst sig för oss mentalt, nu kom det igen - tänk inte så mycket på det. Jag fortsätter tro att magiskt tänkande inte kan påverka kroppen såpass. Blev såå sugen på en liten... Vi som skulle varit mammalediga samtidigt..
    Jag vet inte men jag har så svårt att to att man kan tänka sig till något som helst, det verkar vara helt idiotiskt! men alla säger det ju hela tiden, måste var en enorm skröna!
    Dessutom har jag också svårt att tro att ställningen spelar roll, dom simmar ju tills det tar stopp oavsett! Skulle ju annars funka som preventivmedel, eller?
  • Polarlantis
    ceke skrev 2011-01-04 13:10:01 följande:
    Tack va du är go Här är det inget annat än spottings på hjärnan! Fy för dessa satyg! Ärligt.. Får jag en dotter nån gång kommer jag faktiskt råda henne att aldrig börja med hormonella preventivmedel. Inte så att jag skulle vilja att hon istället gick och blev tonårsmamma, men däremot istället informera ordentligt om andra sätt att skydda sig!

Jag önskar verkligen att jag fått mer info om hormonella preventivmedel. och framförallt att barnmorskorna i 6 års tid inte bara bytt sort för mig. Hallå! Det kan inte va normalt att blöda av allt.... och se nu vad det har ställt till med? Undrar hur det sett ut om jag aldrig tagit alla olika p-piller... Det här är ju sjukt... Och när jag googlar och läser andras historier är de så lika min: dvs att de fått problem först med p-piller, fått byta en massa etc. Borde inte barnmorskor va informerade om detta? Att det kanske betyder att man inte tål eller borde äta hormonella preventivmedel? Gynläkarna säger ju att det är rätt vanligt att man får hormonstörningar som följd av p-piller, minipiller etc som kan hänga med hur många år som helst om man har otur. VARFÖR tar inte barnmorskor fasta på det??? Eller skickar en vidare till gyn om man har mycket problem med blödningar på olika piller? Jag är så besviken och arg på detta så här nu i efterhand... Och till mig har de alltid sagt att jag borde äta p-piller oavsett förhållande eller ej ifall jag har endometrios. Första gången en läkare sa nåt om det var 2001... SUCK! Varför kollade man då inte upp endo redan då???

Läser en del om folk som blivit lite hjälpta av akupunktur.. Kanske ska kolla upp det.. men det kostar ju en del... Men samtidigt kan det ju va värt det ifall skiten försvinner och det underlättar att bli gravid..
    ja det här med biverkningarna är ju läskigt värre! INGEN har sagt ngt till mig heller!!! Har också bytt mig fram genom några olika sorter på grund av migränliknande huvudvärk som man tydligen INTE kunde få av piller, men det kan man! Har fått massor med vatten i kroppen och bytt igen osv osv osv...nu är jag så glad att jag slutat och humöret och livsglädjen är absolut bättre! Sexlivet också! TROTS att det bara gått ett litet tag, tjoho!
    Men mer info vore bäst...en kompis till mig gick på 10 (TIO!!!) kg på minipiller, bara vatten, helt sjuk! På två månader!!! Så slutade hon och vips var hon smal igen och hon är verkligen smal från början, helt galet!

Sitter här och tror att Äl kanske är på g trots mensbortfallet...hmm...något är det som sker iaf!
  • Polarlantis

Förbannat, jag skulle ha köpt ÄL stickor iaf när jag var i stan...nu sitter jag bara här och undrar om det händer ngt...Men det känndes lite väl bra att köpa det...tycker jag kan vänta lite med sånt...men tålamodet är ju i botten Glad Skumt bara att det känns på höger sida denna gången också...hmmm...borde inte vara ÄL förens den 12:e OM man antar att den fåniga bruna flytningen var min mens...hmm...

Bara att konstatera, man kan bli galen för mindre!

• Polarlantis

32 år och andra försöket på g...hoppas jag om kroppen nu vill göra som jag vill!
     FL tar verkligen TID men det ger också massor tycker jag! Har inte ngn som jag kan prata så här med i min närhet, inte så närgånget och...egentligen...vem VILL höra allt som vi delar med varandra? HAHA!
    Så jag tycker det är toppen att hänga här men oj så fort man blir efter...man får ligga i :)

• Polarlantis

Massor med kramar till er alla som deppat ihop lite!!! Här får ni deppa hur mycket ni vill, för mig i alla fall! Man ska inte tro för mycket på statistiken heller, med statistik kan man visa precis vad man vill. Men visst, lite panik har man ju när man passerat 30 år... Är så glad att vi börjat även om allt inte har fallit på plats i vårat liv ännu...heldre börja nu och så tar det ett år än att VÄNTA ett år och så går det ytterligare ett!

Själv är jag inte så nedslagen (ännu) för jag har ju inte varit i verkstadsläge så länge. Har repat mig från förra månaden och bara beslutat mig för att igorera att jag inte haft mens för jag tror att ÄL är på g...och så utgå ifrån det! Blir det inte mens nästa månad heller så ska jag prata med min massör för hon håller på med reflexiologi och kan kanske hjälpa till...värt ett försök iaf!

Tror jag sparar mitt digitaltest till nästa månad för gravid är jag säkert inte iaf...bara att kasta kr i sjön liksom....om inget jättestort tecken visar sig till helgen...Att höger äggstock känns av tar jag som teckan på ÄL MEN det är samma sida som förra månaden så ja..jag vet inte...

• Polarlantis
    Irmeline skrev 2011-01-05 12:00:32 följande:
    Polarlantis: det är en skröna enligt bilbeln att man har ÄL från varannan äggstock. Det är flera äggblåsor som mognar i båda äggstockarna varje månad, de har ett "race för dominans" där en vinner och lossar först, och de andra skrumpnar ihop. När man får tvåäggstvillingar har två ägg mognat ungefär lika fort vilket leder till att båda "vinner" och lossar.
    Så det är helt möjligt att du får ÄL från samma äggstock igen!
    AHA! Se där, vad skulle jag göra utan er på FL??? Tack för bra info! För det är dfenitivt ngt på g i kroppen nu och börjar få lite flytningar, tjoho! Så då kan man ju tro att det kanske är ÄL på g trots att mensen inte kommit...hur nu det går ihop...jaja, vi myser på iaf och hoppas på det bästa!
    Inga som helst tecken på mens på g iaf...har ont i ryggen och är astrött och har värk från och till...men jag tror inte det är ngn vits att ta ett digitaltest i helgen, tror verkligen inte det är ngt där. Så jag sparar nog det till slutet av månaden istället...

Hur har ni det alla, är era liv så där perfekt tillfixade så att det bara är bäbis "kvar"? Vi har det lite rörigt med olika saker och ett tuft halvår framför oss men sedan blir det bra...men oroar mig så klart för att OM det tar sig så kanske jag mår asdåligt och det blir ännu jobbigare...men men...
  • Polarlantis
    Sanna77 skrev 2011-01-05 14:49:33 följande:
    tänkte vänta till i morgonbitti så jag skulle kunna konsentrera mig på jobbet idag, insåg att jag ändå inte kunde tänka på annat så sprang på lunchen till närmaste apotek..

men shit! Förvånad
    Inget snack där inte, tjoho!!! GRATTIS I MASSOR!!!
  • Polarlantis
    Sanna77 skrev 2011-01-05 14:51:26 följande:
    Här är min dagbok som jag har för att hålla reda på allt...
    Det var riktigt intressant läsning, tack så mycket för att du delar med dig :)
    Härligt skakis du måstevara, KRAM!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet