ceke skrev 2011-01-02 10:50:59 följande:
Attans...
Jooo, den smärtan känner jag igen. Den har dock avtagit lite eftersom. Hade defintivt så de första månaderna efter p-ringen. Nu är det bättre. Hos mig hittade de ju en funktionell cysta, men den försvann av sig själv precis som de tydligen brukar göra efter någon månad.. och hur som behöver det ju absolut inte va så för dig! Och om det är så, så är det inget farligt! Hade jag inte sökt hjälp just den månaden (för spottings) så hade jag aldrig vetat om att jag haft den.
Men sen är det ju vanligt att känna en sån smärta precis vid ägglossning, vad jag förstått! Hade du en stor blödning när du väl hade den? Det kanske var en mens du hade ändå? Trots att den va så kort? Min senaste va ju tokflöde i två dar, sen inget alls... Eller så är du gravid, men har inte tillräckligt med hcg än för att synas på test.
Det kan ju ta ett par månader, upp till ett år (suck) för kroppen att återställa sig efter hormonella preventivmedel, så även om det är piss, är det väl bara att avvakta och se vad som händer!
Hoppas jag inte oroat dig, för det va inte min mening..
Kram på dig!!
Tack för bra svar!!! Vill heldre veta även om det är oroande så jag ät tacksam för all info jag kan få!
Skönt att höra att den smärtan vid ÄL avtog, nu var det ju en pärs att ha sex, inte så kul! Men det är ju värt det, haha! Dock praktiskt att känna ÄL så tydligt ju! Har ju haft ÄL trots p-piller, känner vilken sida det är som släpper ägget...så jag tycker ju att det borde fortsätta funka trots att jag nu slutat med piller...HOPPAS JAG!
Blödde knappt alls, bara lite bruna flytningar men någon tråd och det var bara lite en dag och sedan inget mer! Lite färg på ett trosskydd typ... Får väl testa med ett digital till helgen om det inte hänt något och är det fortfarande neg så är det verkligen inte ngn där inne iaf!
Hoppas jag får ÄL till slutet av veckan...men vem vet...
Hur snart sökte du hjälp???