Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

änglabitch skrev 2011-01-01 16:11:57 följande:
    Hej och god fortsättning på er!

Jag startar året med en positiv trend-jag plussade idag!! Glad
    Inte jättestarkt  men ändå ett tydligt streck, BIM -1 idag.
    Den här månaden sexade vi innan utslag på ÄL-stickan så det ligger nog mycket i att vara på´t  tidigt!

Jag känner mig helt omtumlad och har nog inte riktigt smält det än, ska testa imorgon oxå för att vara säker.
    Öm i brösten, molvärk och ont i svanken är det jag känner av.
    Och lycka! så klart, jag hoppas ni andra joinar mig nu!

Gris-var är du? Hur går det?
    Polarlantis-tagit testet än?
    HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA för dig! En sån härlig start!!1 STOR KRAM!!!

Jag ska testa imorgon är planen...men det är inte ngt alls, jag är helt övertygad...
  • Polarlantis
    änglabitch skrev 2011-01-01 16:13:57 följande:
    Förlåt polarlantis, var ju imorgon du skulle testa!
    Jag är lite uppe i det blå nu Glad
    Haha, forttsätt sväva du Glad
  • Polarlantis

Den eviga frågan...ska jag testa idag på BIM+6 eller ska jag vänta till på morgonen imorgon så det är högre koncentrationer OMOMOMOM det är ngt i magen????

• Polarlantis
    AMC80 skrev 2011-01-01 18:01:40 följande:
    Är inte morgonurin at föredra ändå? Om du kan hålla dig =)
    Hahaha! Vi får väl se Flört
  • Polarlantis
    ceke skrev 2011-01-01 18:03:05 följande:
    Men du.. när var det du hade den eventuella nidisen? Tänkte om ägget hunnit börja producera tillräckligt hcG än. Jag skulle nog försöka vänta tills imorrn Du har ju varit helt fantastiskt tålmodig än så länge, så visst klarar du några timmar till
    BIM 26:e, bruna flytningar  i onsdags..så det är BIM +6 idag...

Inte så svårt att vara tålmodig när man inte tror det är något alls där...tror verkligen inte det! Vågade hoppas lite och då kom flytningarna...och nu väntar jag bara liksom och är trött på min kropp dummar sig! Det skulle vara sån enorm flax om det lyckades på första efter 15 år på p-piller liksom...inte så troligt..
    Men imorgon så vet jag väl mer! Tack för support! Glad
  • Polarlantis
    Kattflickan skrev 2011-01-01 18:58:52 följande:
    Jojjo: Jag har läst att det är zink i kombination med folsyra som är bra för mannen. http://www.niomanader.se/content.asp?id=15 Sen är det väl bra med inte för mycket alkohol.

Tänka sig att Ivanhoe slutar på samma sätt varje år! Fast jag tycker alla gör fel val. 

Polarlantis, vill inte höja dina förhoppningar för mycket, men den månad jag var helt säker på att jag inte var gravid, när jag kände minst symptom, det var då som jag var gravid. Jag tänkte att jag varit på tok för stressad för att nåt skulle kunna gro. Men jag hade fel.

Nu har vi skottat!

Millan 
    Så snäll du är Glad Även om det inte är ngt nu så är det ju bra att veta till januariförsöket...om jag nu inte blir förvånad imorgon Flört
  • Polarlantis
    ernlia03 skrev 2011-01-01 19:32:24 följande:
    Seg idag trots nykter igår, kom dock inte i säng förrän vid 4-tiden och det var en pärs att köra hem i snöoväder. Ingen mens än, men är rätt säker på att den är på ingång. Större bröst, hård tapp och några blodiga flytningar. Får jag den imorgon borde jag ha haft ÄL dagen innan jag var på återkontroll till gyn och då borde vi ha sexat ganska rätt under några dagar innan och på ÄL-dagen. Skönt att inte ha missat en chans så att säga, men skulle också på något sätt varit lättare att acceptera mensen om vi inte skulle ha fått en riktig chans...

Överlag ingen bra idag, trots nytt år. Har en väldig ångest, hjärtklappning och mår allmänt dåligt. Tror det kan vara att allt kommer ifatt nu. Press och stress och förhoppningar i ca 6 månader, sedan äntligen ett efterlängtat plus vilket innebar att jag började må rätt dåligt psykiskt och sedan ett missfall just när man började tro att allt var "säkert". Lägg till en massa stress och tjafs på jobbet plus lite sjukdom på det så kanske det inte är så konstigt om det brister nån gång... Rynkar på näsan 

Får hoppas att 2011 blir ett betydligt bättre år än 2010 helt enkelt! 
    Massor med kramar till dig och hoppas så att du får ett bra år! 2011 kommer bli TOPPEN hoppas jag, för alla!

Jo, man kan ju testa på dagen också nu antar jag...men jag tar det imorgon tror jag nog iaf..
  • Polarlantis

Inget kul att bverätta jag heller...har testat igen och det var också neg  på vad jag tror är BIM+7 Rynkar på näsan Förbannade kropp, skärp dig för nu vill jag jobba inför ÄL till veckan...OM det nu är ngn ÄLtill veckan! GRRRRRRRRRR! Hur ska man veta när kroppen är helt knas??? Drömde att jag fick pluss så nu är jag lite depp...även om jag visste att det inte var ngt där Rynkar på näsan Suck suck dubbelsuck...

• Polarlantis
    ifyouweremine skrev 2011-01-01 21:42:36 följande:
    Polarlantis - Nidisen brukar väl oftast komma ca en vecka efter ÄL (även om det ibland är snabbare och ibland efter längre tid), så teoretiskt kanske din ÄL var en vecka sen och då kanske du egentligen har bim imorgon, så det låter som en bra idé att testa imorgon tycker jag.
    Det är ju en teori...klamrar mig fast vid den ett tag tills jag vet, tack Glad
    OM det var så att jag inte hade ÄL när jag trode, undrar vad det var då som gjrode så ont...hmm..värsta dagen var det ju så ont att sambon inte kunde komma ändå in för det tog i och gjorde asont! Men så släppte det... Någon som kännt så här? Kanske kan vara ngn skum omställning i kroppen efter p-piller stoppet...

HOPPAS att jag får ÄL nu bara...OM din teori inte är rätt...
  • Polarlantis
    ceke skrev 2011-01-02 10:50:59 följande:
    Attans...

Jooo, den smärtan känner jag igen. Den har dock avtagit lite eftersom. Hade defintivt så de första månaderna efter p-ringen. Nu är det bättre. Hos mig hittade de ju en funktionell cysta, men den försvann av sig själv precis som de tydligen brukar göra efter någon månad.. och hur som behöver det ju absolut inte va så för dig! Och om det är så, så är det inget farligt! Hade jag inte sökt hjälp just den månaden (för spottings) så hade jag aldrig vetat om att jag haft den.

Men sen är det ju vanligt att känna en sån smärta precis vid ägglossning, vad jag förstått! Hade du en stor blödning när du väl hade den? Det kanske var en mens du hade ändå? Trots att den va så kort? Min senaste va ju tokflöde i två dar, sen inget alls... Eller så är du gravid, men har inte tillräckligt med hcg än för att synas på test.

Det kan ju ta ett par månader, upp till ett år (suck) för kroppen att återställa sig efter hormonella preventivmedel, så även om det är piss, är det väl bara att avvakta och se vad som händer!

Hoppas jag inte oroat dig, för det va inte min mening..

Kram på dig!!

Tack för bra svar!!! Vill heldre veta även om det är oroande så jag ät tacksam för all info jag kan få!Glad
    Skönt att höra att den smärtan vid ÄL avtog, nu var det ju en pärs att ha sex, inte så kul! Men det är ju värt det, haha! Dock praktiskt att känna ÄL så tydligt ju! Har ju haft ÄL trots p-piller, känner vilken sida det är som släpper ägget...så jag tycker ju att det borde fortsätta funka trots att jag nu slutat med piller...HOPPAS JAG!

Blödde knappt alls, bara lite bruna flytningar men någon tråd och det var bara lite en dag och sedan inget mer! Lite färg på ett trosskydd typ... Får väl testa med ett digital till helgen om det inte hänt något och är det fortfarande neg så är det verkligen inte ngn där inne iaf!

Hoppas jag får ÄL till slutet av veckan...men vem vet...

Hur snart sökte du hjälp???

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet