• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ifyouweremine

För mig skulle helt klart vin, parmaskinka och medium rare oxfilé vara det jobbigaste att avstå från. Men en del säger ju att man inte sällan får avsmak för sånt man i vanliga fall tycker är gott, så får väl hoppas man får avsmak för alla dessa saker man inte får äta. :)

Stockholmsvecka för min del nu, men jag känner mig helt omotiverad. Har inte ens brytt mig om att tempa eller ta äl-test. Det är väl lite att om det är nån månad som jag egentligen inte vill bli gravid så är det nog denna, eftersom vi ska resa nästa månad. Men samtidigt vill man ju inte missa något försök. Börjar dock känna lite aktivitet nere i äggstockarna så det är nog bäst att sexa lite..

• Kaprifolen

Stort grattis Maria, åh vad härligt med ett pluss!!!

Fru KM skrev 2011-02-03 19:49:59 följande:
    Å mögelost, saknar... Å parmaskinka. Sushi får man ju äta dock ska den ju vara nygjord o nypacketerad. Och högst Max 3 gånger om året.

Varför blir man så sugen på saker man inte får äta?
    Appråpå detta med mat, jag har läst att man kan äta ex parmaskinka och rött kött om det har vart fryst innan, samma sak med ex kallrökr och gravad lax. När man fryser så dör de bakterier som kan finnas i dessa livsmedel om jag förstått det hela rätt.  VI äter i  princip enart viltkött (maken jagar) och först läste jag att man ej rek gravida att äta viltkött....såvida det inte har vart fryst. Och det har det ju i 9 fall av 10, så jag kunde pusta ut

By the way, bitchen dök upp hos mig idag så....nya tag helt enkelt.
  • Fru KM

Jo parmaskinka kan man äta om det varit fryst innan, i minst 3 dagar. Men när man har ett sug så:) kött vet jag inte, chansar inte utan kör välstekt:)

Jäkla bitchen då.

• Kekke

Millan:  :) klart man ska ha bra självförtroende..  ja, det stämmer att jag hade cekes baddrökt på mig.. hon var lite less och behövde muntras upp.. så vad gör man inte för sin älskade..

• Kattflickan

Kekke: Jag tyckte det lät jättekul med baddräkten!  Men jag måste ju retas lite!

Mitt ÄL-test nu ikväll var inte superstarkt, ungefär som imorse, vi får väl se imorgon bitti då, men det var helt klart starkare än det varit dagarna tidigare.

Nåja, nu ska här snart sprutas! Nu kör vi Essalady!

MILLAN 

• Kekke

Millan: om du ska retas så får du komma med något annat.. jag bjuder på den  :)  men jag var jävligt sexig i den iaf.. iaf enligt mig.. ceke skrattade mest.  :)

• Astrogirl

Grattis Maria! Vilken härlig födelsedagspresent du fick med ett plus! Solig

• Lavendia

kaprifolen: Åh vad trist med "bitchen"! Bra uttryck förresten! Det suger verkligen men nya tag som gäller. Plötsligt så händer det....

• ceke

På tal om bitch.. nån som hört av änglabitch? Hur går det för henne?

Själv har jag haft en mycket trevlig kväll med ett härligt gäng tjejer och killar. God mat och bowling satt fint Annars är statusen "spottingsdamen" fortfarande giltig. Kanske ska ändra nick till det. höhö.. Fy för bövelen. Nåja.. nu är det bara 6 snart 5 dagar kvar till BM (skippar I:et då det är typ uteslutet denna cykel, har blödit fööör mkt skulle jag nog säga!)

Ser fram emot nästa månad som förhoppningsvis är Proverafri! Och spottingsfri och mensfri såklart.. Ojoj, tre önskningar i en.. kan ju bara bli ett "kinderägg". Haha

Millan o Essa: kör så dt sprutar! Essa.. du ska se att det tar sig bara för att ni ska ut o resa....

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet