Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

marja78 skrev 2011-07-07 10:10:11 följande:
    Tack för all gratulationer. Jag ska verkligen försöka njuta, tack för statistiken om att 8 av 10 graviditeter går bra. då känns det bättre. Svårt att koncentrera sig på jobbet. Men jag måste med bara två dagar kvar och en massa surdegar...
    Vet hur det känns! Har supermycket denna vecka (har precis skickat iväg en sak och väntar på svar och tar därför FL-paus ;) ) och ska sen jobba en vecka till. Såå svårt när jag är så trött, yr illamående som jag är.
    Vill bara sova dygnet runt!
    och så fokus, man tänker ju hela tiden på gravid, gravid gravid..
    Som innan BIM, plus plus plus..
    Jag längtar SÅ tills et är augusti och jag är "safe". Visst är dagarna längre innan BIM, men veckorna fram till v 12 är oerhört långa och frustrerande!! Aldrig trodde jag att jag skulle vilja att juni och juli skulle gå så fort som möjligt!
  • Irmeline
    Polarlantis skrev 2011-07-07 09:53:44 följande:
    Varmt välkommen! Lycka till nu!!!

EGO: TACK alla, vad goa ni ÄR! Blir så glad för att ni finns! Sambon kom just på surprisebesök på jobbet och det gjorde mig SÅ glad det också...han är bara BÄST! Tror nog det är en riktigt bra dag idag Skrattande
    Oo.. vad gjorde ni för naughty på jobbet såhär i ÄL-tider? Tungan ute
  • Irmeline
    Nemi76 skrev 2011-07-07 11:39:17 följande:
    Pergofråga -- Jag är på dag 6 i cykeln och tog denna gångens första Pergotablett igår och den andra idag. Igår kväll hade jag ganska kraftig "känning" på höger sida nere vid livmoderstrakten och idag spänner det och klämmer i hela nedre delen av magen. Det kan ju inte vara ÄL-dags än och en biverkning av Pergo känns ju lite tidig eftersom jag är på tablett nr 2 idag...blir lite fundersam dock på vad det kan bero på...
    Ingen aning. Jag fick känningar efter tablett 3 ung, då kom flytningar och svag molvärk.
    Men det kan n og vara olika.
    Hoppas det är ett bra tecken :)
    Kur 2 är en lyckokur har jag hört!! Flört
  • Irmeline

Kiyona: Känner inte igen dina "smärtor" men kan det inte vara ägget som planterades in, och att det kändes i hela livmodern och därför kändes på båda sidorna?

• Irmeline

Själv så är det riktigt dött på sexfronten! Inte haft sex sen jag plussade, vilket är snart en månad sen!! Förvånad

Förra gången jag var gravid gjorde det ont vid sex, och efter en orgasm en gång låg jag kvar och kved i säkert en kvart med krampaktig smärta i livmodern. Denna tidpunkt visade sig sedan stämma med dagen då utvecklingen stannade. Givetvis kan det ha varit vad som helst som utlöste det, men man blir ju lite nojjig. De säger ju att man kan ha sex en "normal" graviditet, men hur vet man att man har en sån innan det skiter sig? Vissa med många mf råds ju att inte ha sex de 12 första veckorna. Tror mallanis gjorde så efter hennes 2mf, och så gick det ju bra tredje gången!

Dagen innan jag plussade denna gång så gjorde det ont vid sex, fattade inte varför. Sen när jag plussade dagen efter så förstod jag. Jättejobbigt, för jag är kåt, i alla fall psykiskt, men rent fysiskt känns det omöjligt med svullen mage, stark molvärk, värk kring blygdläpparna, och extremt svullna bröst som gör ont bara av att gå. Att låta dem guppa eller bli berörda, eller värst av allt, ha någon som ligger på dem är ett stort no no. Så hur gör man? Dessutom ä jag rädd för smärtan vid penetrationen. Och så är jag skiträdd för orgasm. Rynkar på näsan

Ibland känner jag mig superinspirerad men då säger mannen tvärnej. han vägrar riskera något sääger han.
    Så här har sexlivet tagit slut redan innan barnet kommer! ;) Hoppas kunna ta upp det snart.

Inte lätt för sexlivet det här med barnaskaffning. Först är det massa tvångssex, sen blev det visst sexförbud! Suck. Längtar efter självvalt sex i min egen kropp! Just nu känns det som en alien tagit över mig.. Hoppas det går över.

Ursäkta alla detaljer om mitt sexliv, kanske inte så intressant. Och med allt gegg som avhandlas i den här tråden så antar jag att ni inte är så känsliga för detaljer Glad

• Irmeline
    marja78 skrev 2011-07-07 22:07:30 följande:
    Oj, blir lite nervös när jag läser detta. Jag kommer väl märka hur det kommer bli för mig.
    Det går superbra med sex för det flesta. Lugn :)
  • Irmeline
    hoppas på plus skrev 2011-07-07 16:31:46 följande:
    Hmm... funderar på en sak... Alla säger att man ska "släppa det" tänka på annat osv.. För stressen gör att vissa har det svårare att bli gravida.

Vad e de som är den stressen då?! Är det att jag alltid tänker på att jag vill bli gravid, hoppas varje BIM och sitter här på forumet?!  

Jag känner mig inte stressad av det?

Låter kanske flummigt... Nån som fattar vad jag menar?!   
    Det finns inget vetenskapligt stöd för att stress påverkar. Extrem stress på kroppen kan skjuta på ÄL så man får längre cykel, så då kanske man missar rätt dag, men om man lossar så spelar det ingen roll. Stress ger inte infertilitet, däremot ger infertilitet stress.
    Att säga till någon som har svårt att få barn att den tänker för mycket, är att skuldbelägga någon att det är deras fel att det inte tar sig. Den och adoptionsmyten, att man blir gravid så snart man adopterar, är tyvärr sega att bli av med, särskilt när många sprider dem vidare utan att ha kollat upp dem.
    Man blir inte gravid för att: ägget lossar inte, sekretet är inte tillräckligt, spermierna är för få eller simmar för dåligt, livmodern kan inte bygga upp sig tillräckligt, man har för lite progesteron, för höga prolaktinvärden, livmodern är missbildad, man har rubbade sköldkörtelhormoner etc.
    INTE för att man tänker på det!!
  • Irmeline
    Fröken Ellen skrev 2011-07-08 10:05:12 följande:
    Till och med den där gynläkaren jag träffade när min ordinarie inte var tillgänglig verkar ha köpt den myten... Hon tyckte att jag inte skulle tänka så mycket utan ta det lugnt och åka på semester så skulle jag nog bli gravid. Men vi här ju redan konstaterat att hon inte vet vad hon pratar om.
    Ja, jag har löst böcker från fertilitetsexperter och de hävdar att det inte spelar någon roll allas, du kan inte tänka bort fertilitet. Men en sak som jag lärt mig sedan jag började försöka få barn och läste på lite, det är att många läkare faktiskt är väldigt okunniga. De gör som de alltid gjort, och tror som de alltid trott utan att ta till sig nya saker och vetenskapliga upptäckter. Om jag jobbade med det skulle jag vilja vara uppdaterad!
  • Irmeline
    Gris78 skrev 2011-07-08 17:37:50 följande:
    hallå, ledsen att jag varit borta... -tappat fokusen lite grann. Back on track igen! Tyvärr börjar vi med att vara i varsin stad mitt äl tider. - så det blev en omgång i början och sen blir det slutet. Hoppas oddsen är hyfsade än då!

- hur går för pricken och Saftis då? Har inte läst ifatt allt tyvärr...
    Saftis har tyvärr tagit paus efter hennes tredje mf :(

Kul att se dig här igen!
  • Irmeline
    marja78 skrev 2011-07-08 14:55:18 följande:
    Tack, vi får väl se. 
    Glöm inte att haka på gravidtråden, länk finns i ts.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet