• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ansi30 skrev 2011-04-14 17:04:11 följande:
    Ja jag tänker att jag tänker glädjas över det här plusset fullt ut.... blir det ngt knas blir det det oavsett om jag lagt in in mig på listan eller inte
    Nu lär jag testa varje morgon till min test är slut... typ 7 dagar för att se att plusset består. 
    Hihi... jag har också testat som en tok. Senast i morse faktiskt Hihi... Åh vilken härlig syn det var i morse då teststrecket va tokmörkrött redan innan urinen sugits ända upp till kontrollstrecket! I like!!
  • ceke

Essa: Va tråkigt! Bättre lycka nästa månad och tempning är ju super för att veta hur det står till med ägglossning! Ett tips är att tempa vaginalt istället för oralt

Kram på dig!

• ceke

Essa: Det var därifrån jag också beställde min Tycker den funkar super. Jag beställde den "enkla" eller vad man ska kalla det, alltså inte den runda, men de är nog lika bra båda två!

Ceke - hur går det för dig förresten? Mår du illa och så?

För mig går det bra, vad jag vet Enligt all fakta jag hittat så borde Prickens lilla hjärta komma igång idag om saker funkar som de ska. Jag mår fint, men börjar få en bakiskänsla på morgnarna och att det vattnas konstigt i munnen lite nu och då, men inget direkt illamående. Däremot tokigt ömma bröst som liksom snart har växt ur mina F-kupor. Jisses... vet inte var detta ska sluta??? Kekke gillar utseendet på mina "nya" tuttar då de typ ser ut som ett par siliconbröst, men ta på dem, det får han INTE, får då skriker jag rakt ut På måndag är det första besöket hos bm. Antar att det handlar om att kartlägga sjukdomar i släkten, kostråd etc... blir spännande!

Gravid v 5+4, BF 12 dec
  • ceke
    Fröken Ellen skrev 2011-04-15 19:31:40 följande:
    Exakt så känner jag också, visst är det märkligt hur uppåt man kan bli av att veta att man ska få hjälp? Den där gnagande oron jag inte riktigt velat erkänna är som bortblåst nu när utredningen är igång. Eller rättare sagt, det känns som att jag lämnat över den delen till läkaren som ska reda ut vad det är som krånglar. Själv behöver jag bara infinna mig för diverse tester och undersökningar så gör experterna resten. Eller ja, inte riktigt allt förstås... Flört Nu är jag väldigt hoppfull och det är skönt!
    Åh va skönt att du känner dig hoppfull Rätta takter!
  • ceke
    Jezzi80 skrev 2011-04-15 19:51:39 följande:
    Undrar såklart när jag läser detta (men har såklart undrat innan massa med) hur det blir med mina boobs den dagen...
    Gjorde bröstreducering för 3 år sen... Från H till stor C. Sen har de vuxit ännu mer o nu har jag DD-F (beror på bh-märke) igen Förvånad
    Hade vid operationen nästan inget fett, bara körtlar.
    Man undrar ju hur de kommer bli under graviditet och amning!

Kram på´re!
    Hehe.. jadu.. du kan nog vänta dig att de växer lite i a f. Trist att de blir större och större igen efter reduceringen. Inge kul för ryggen med tunga bröst! Jag blev rekommenderad en förminskning av brösten när jag va 18 (hade större då och lite övervikt samt en ryggskada pga ridolycka samt dålig på att träna ryggen), men valde då att inte göra den. Det va nog bra, för de hade nog bara växt tillbaka i o m att jag sen la på mig än mer vikt. När jag för några år sen dock verkligen bestämde mig för att ta tag i min kropp, gick ner 15 kg i vikt samt tränade massor, så försvann en hel del av brösten också och jag kom ner i D-kupa. När jag slutade med p-ringen sa det dock "pang", så var brösten tillbaka i 70 F-kupan igen trots att jag i övrigt inte gick upp i vikt. Hmmm... Får se vad som händer efter barn (som i slutändan förhoppningsvis blir 2) och amning. Efter det kanske jag rent av väljer att lägga pengar på en reducering om inte landstinget vill finansiera en. Får så ont i ryggen när brösten är tunga!! Och itne för att tala om problemet att hitta bra bh:ar, bikinis etc.. Ja.. du vet!
  • ceke

Pingla: Usch vilken dag. Inte ska du ha dåligt samvete för klassen heller. Det gick ingen nöd på dem på det snabba apoteksbesöket!

Försök se det som att det är bra att de kollar upp dina värden igen, så att du kan få rätt dosering på medicinen och så fort som möjligt få ner värdena på en bra nivå. Jag tror på dig. Det här kommer bli bra! Men jag förstår att det känns piss.

Va härligt att ni ska "down under". Själv har jag bott i Australien, Melbourne, 6 månader och formligen ÄLSKAR det! Reste runt sista månaden och suck,... jag skulle vilja bo där.. om det inte vore så nedrans långt borta!

Försök ha skoj och koppla bort allt vad bebisverkstad och träffa ÄL heter! Bara njut!

Stor KRAM på dig!

• ceke

Millan: Synd att din kompis blev lite stött, men jag förstår helt vad du menar att det det är lättare att va helt öppen o ärlig här på forumet. Det är ju liksom en mötesplats för alla likasinnade i de trådar man hänger i och alla är lika intresserade av att skriva av sig, älta och stötta varandra.

Jag tycker inte heller att det är det minsta konstigt att du är nedstämd efter det ni varit med om. Usch, jag skulle nog va helt nedbruten. Tycker du verkar stark! och tror definitivt att det blir en "tredje gången gillt" för er! det bara måste va så!

Nu ska jag tillbaka ner till båtklubben.. har städdag ute i finvädret

Kram på er tjejer!!!

• ceke
    Smiley skrev 2011-04-17 10:49:23 följande:
    Hmm, tror inte att det var mensen som kom i torsdags. Första dagen var som mens, men sen var det blandat med "slem", och min sk mens tog slut igår då det bara var ljus spotting. Så jag gissar på mellanblödning, och att min riktiga mens kommer som brukligt på dag 31, alltså på tisdag. Har tagit test, och det var så klart negativt.
    Hoppet FINNS ju att det va en vidhäftningsblödning och att det är för tidigt att testa än jag kommer hålla tummarna!
  • ceke
    Kekke skrev 2011-04-17 22:10:30 följande:
    klart vi inte lämnar er..
    vi ska juh stötta varandra.. vi alla vet juh hur vi sliter för att få det att funka.. och sen tycker ja o ceke om er alla för mkt för att sluta häcka här inne..
  • ceke

Åhh, jag kollar också på programmet, men jobbar kväll ikväll, så får bli på tv4 play sen... inte lika bra så då ljudet brukar va lite fördröjt, men det duger Känns som en bra förberedelse för hur det kan va när man väl hamnar där!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet