• Emmy L

Hemsk upplevelse (dagis)

Hemsk upplevelse idag.

Har nog inte riktigt kommit över chocktillståndet jag hamnade i. Inskolningen på dagis påbörjades och AVSLUTADES idag. När vi kommit hem satte jag mig och mejlade till dagiset att jag tar honom där ifrån med omedelbar verkan.

Vi kom dit kl 9 på morgonen och lämnade dagiset kl 14. Två små flickor grät under HELA vår vistelse. Mitt hjärta gick sönder. Från klockan 9 till 14. Nu var det så att personalen inte gjorde NÅGONTING för att de skulle må bättre. Med jämna mellanrum sa dom åt de hysteriskt gråtande barnen att sluta gråta.

Personalen visade ingen medmänsklighet, inga kramar, inga klappar, ingen uppmuntran, ingen ömhet, ingen förståelse, ingen smek på kinden, inga snälla ord. Enda gångerna dom slutade gråta vad när JAG tröstade dom. Jag torkade bort deras tårar (hur kan man bli glad med tårar och snor i ansiktet?), jag klappade dom uppmuntrande på ryggen, smekte deras kinder, häll deras händer, gav dom leksaker för att få deras tankar på bättre saker. Personalen var hårdhänta mot barnen och mycket kalla.

Jag fick de två tjejerna att sluta gråta, SAMTIDIGT, hon kunde inte ens få ETT enda barn att sluta gråta.

Jag känner mig hjälplös. Vill hjälpa dom stackars barnen som tvingas vara där.

Vad säger ni om sådan behandling utav barn?

• Svar på tråden Hemsk upplevelse (dagis)
  • parvati

Att det finns bra förskolor hoppas att ni hittar en.

• småfolk10

Fy vad vidrigt, skulle må lika dåligt som dig. Byt byt byt det skulle jag ha gjort. Lycka till!

• cocos87

Usch, så ska det verkligen inte vara! Bra att du tar sonen därifrån. Hoppas bara dom andra föräldrarna inser hur dom behandlar barnen och gör lika.

Nathalie 090607, Lillebror med BF 101029
  • Busbellan

Usch vad ledsen jag blir Gråter
    Du gör helt rätt som tar ditt barn därifrån!

Har du möjligtvis nån aning om vilka föräldrarna till de där flickorna är, för jag hade nog tagit ett snack med dom i så fall

Mamma till Nora, August och Ella
  • Suzanne takes you down

vad heter dagiset?

Helt jävla sjukt att det får gå till så...

• Fenna

Jag var med om något liknande.

Ringde och mailade till förskolechefen och sa att jag ville byta och då frågade hon faktiskt vad som var fel.

Sen hittade vi ett jättebra dagis, men jag tänker fortfarande på barnen som går kvar där.

• Maggis

Jag säger att jag är glad att mina barn inte gått på sådan fsk. Bra att du tar ditt barn därifrån pronto. Hade jag varit som du så hade jag försökt informera andra föräldrar också. Låter ju fruktansvärt, det där.

//Maggis
  • tjoohalia

låter som min stora sons första förskola. efter informationstimman som dom hade första dagen gick vi hem,
    ringde kommunen och sa upp platsen ;)
    idag, ett år senare/hade honom hemma ett år till istället, går han på ett underbart dagis och inskolningen
    har gått utan problem och han springer bara ifrån oss när vi lämnar honom och älskar det.
    är SÅ glad att vi bytte och väntade (vi hann bli erbjudna det första dagiset två gånger till under det året) ;)

• 071001

Usch!! Klarar inte av ledsna barn och skulle inte vilja veta att mitt barn får den behandlingen om hon blir ledsen.

• TvåLjus

Herregud......Bra att du mailade dagiset och tog bort ditt barn därifrån!
    Det skär i hjärtat. Man tänker att du borde kontakta föräldrarna till barnen också, så de vet hur deras barn har det.. Så hemskt!!!
    kramar!

Svar på tråden Hemsk upplevelse (dagis)