• Emmy L

Hemsk upplevelse (dagis)

Hemsk upplevelse idag.

Har nog inte riktigt kommit över chocktillståndet jag hamnade i. Inskolningen på dagis påbörjades och AVSLUTADES idag. När vi kommit hem satte jag mig och mejlade till dagiset att jag tar honom där ifrån med omedelbar verkan.

Vi kom dit kl 9 på morgonen och lämnade dagiset kl 14. Två små flickor grät under HELA vår vistelse. Mitt hjärta gick sönder. Från klockan 9 till 14. Nu var det så att personalen inte gjorde NÅGONTING för att de skulle må bättre. Med jämna mellanrum sa dom åt de hysteriskt gråtande barnen att sluta gråta.

Personalen visade ingen medmänsklighet, inga kramar, inga klappar, ingen uppmuntran, ingen ömhet, ingen förståelse, ingen smek på kinden, inga snälla ord. Enda gångerna dom slutade gråta vad när JAG tröstade dom. Jag torkade bort deras tårar (hur kan man bli glad med tårar och snor i ansiktet?), jag klappade dom uppmuntrande på ryggen, smekte deras kinder, häll deras händer, gav dom leksaker för att få deras tankar på bättre saker. Personalen var hårdhänta mot barnen och mycket kalla.

Jag fick de två tjejerna att sluta gråta, SAMTIDIGT, hon kunde inte ens få ETT enda barn att sluta gråta.

Jag känner mig hjälplös. Vill hjälpa dom stackars barnen som tvingas vara där.

Vad säger ni om sådan behandling utav barn?

• Svar på tråden Hemsk upplevelse (dagis)
  • Emmy L

jag har haft mejl kontakt med chefen på förskolan sen innan vi fick platsen och hon har nu mejlat tillbaka och undrat vad som har hänt efter jag skickade mitt mejl om mitt barns omedelbara avgång så hon har fått all information jag har, vad som hände där dvs. jag väntar på svar från henne. ska även ringa kommunen i morgon och se vad som kan göras ang detta. 

• Lindreas

Men herregud! Jag hoppas du omedelbart i morgon tar kontakt med chefen för förskolan, och om det inte hjälper, med kommunen. Berätta hur allting gick till, sådär ska det för sjutton inte vara!

• Emmy L
    CloudBerry 1 skrev 2010-09-07 15:07:52 följande:

Du kan inte släppa hur de behandlade de barnen, vad du än gör så se till att personalen blir granskade och barnens föräldrar får reda på vad som skett.

Normalt sett så brukar ju personalen sköta sig mycket bättre när någon förälder är där så tanken på vad de gör när du inte är där är skrämmande.

Stackars barn, de lär ju blivit skadade för livet.

Gud ja.
  • Emmy L
    SOL10 skrev 2010-09-07 13:36:27 följande:
    Ja, gör det de kommer att bli så tacksamma, jag hade varit det!!
    jag med. 
  • Raow

Men hjälp :S Jag ska börja skola in min tjej på måndag och såg att förskolan låg i Nacka. Vi bor också här men som tur var är det inte samma förskola..

• Maggis
    Emmy L skrev 2010-09-07 23:59:39 följande:
    jag har haft mejl kontakt med chefen på förskolan sen innan vi fick platsen och hon har nu mejlat tillbaka och undrat vad som har hänt efter jag skickade mitt mejl om mitt barns omedelbara avgång så hon har fått all information jag har, vad som hände där dvs. jag väntar på svar från henne. ska även ringa kommunen i morgon och se vad som kan göras ang detta. 
    Bra där!
    //Maggis
  • Succubusan

Jättebra! Hoppas du kan hitta barnens föräldrar så dom får veta hur det är där...

• MalinEddie

Vad bra att du går vidare med det, TS! Någon borde granska förskolan och barnens föräldrar har rätt att veta vad som pågår.
    Har det hänt nåt mer sen igår?

• CloudBerry 1
    Emmy L skrev 2010-09-08 00:01:57 följande:
    Gud ja.
    Kanon
  • Emmy L

Ifall någon undrar hur det går......... jag har kontaktat både kommunen och aftonbladet för bättre försäkran att barnen ska få hjälp.

Svar på tråden Hemsk upplevelse (dagis)