• Emmy L

Hemsk upplevelse (dagis)

Hemsk upplevelse idag.

Har nog inte riktigt kommit över chocktillståndet jag hamnade i. Inskolningen på dagis påbörjades och AVSLUTADES idag. När vi kommit hem satte jag mig och mejlade till dagiset att jag tar honom där ifrån med omedelbar verkan.

Vi kom dit kl 9 på morgonen och lämnade dagiset kl 14. Två små flickor grät under HELA vår vistelse. Mitt hjärta gick sönder. Från klockan 9 till 14. Nu var det så att personalen inte gjorde NÅGONTING för att de skulle må bättre. Med jämna mellanrum sa dom åt de hysteriskt gråtande barnen att sluta gråta.

Personalen visade ingen medmänsklighet, inga kramar, inga klappar, ingen uppmuntran, ingen ömhet, ingen förståelse, ingen smek på kinden, inga snälla ord. Enda gångerna dom slutade gråta vad när JAG tröstade dom. Jag torkade bort deras tårar (hur kan man bli glad med tårar och snor i ansiktet?), jag klappade dom uppmuntrande på ryggen, smekte deras kinder, häll deras händer, gav dom leksaker för att få deras tankar på bättre saker. Personalen var hårdhänta mot barnen och mycket kalla.

Jag fick de två tjejerna att sluta gråta, SAMTIDIGT, hon kunde inte ens få ETT enda barn att sluta gråta.

Jag känner mig hjälplös. Vill hjälpa dom stackars barnen som tvingas vara där.

Vad säger ni om sådan behandling utav barn?

• Svar på tråden Hemsk upplevelse (dagis)
  • 071001

Två ljus, håller med, berätta för föräldrarna så det får veta.

• SOL10

Ja, gör det de kommer att bli så tacksamma, jag hade varit det!!

• Emmy L

Önskar att jag visste vilka deras föräldrar är. Jag minns barnens ansikten så om jag ser dom ute så ska jag tala med dom. Vi är ofta på gården efter 18 då dagistet slutat så jag hoppas jag ser någon. Jag ska iaf sätta upp en lapp på anslagstavlan i den lokala matbuktiken, bara tänka igenom hur jag ska formulera sen åker den upp.

Någon undrade vilket dagis det är. Det är avdelning Stjärnan på Hälsans förskola i Nacka.

Tackar för alla era svar!

• CloudBerry 1

Du kan inte släppa hur de behandlade de barnen, vad du än gör så se till att personalen blir granskade och barnens föräldrar får reda på vad som skett.

Normalt sett så brukar ju personalen sköta sig mycket bättre när någon förälder är där så tanken på vad de gör när du inte är där är skrämmande.

Stackars barn, de lär ju blivit skadade för livet.

• CloudBerry 1
    Fenna skrev 2010-09-07 10:21:48 följande:
    Jag var med om något liknande.

Ringde och mailade till förskolechefen och sa att jag ville byta och då frågade hon faktiskt vad som var fel.

Sen hittade vi ett jättebra dagis, men jag tänker fortfarande på barnen som går kvar där.
    Du tänker ff på barnen som går där?

Menar du att du inte gjorde något alls för de barnen, du såg vad de utsattes för men agerade inte??
  • Flygfotogen

Det låter inte som en smart planerad inskolning. Var du där med ditt barn och de barn som grät hade blivit lämnade av sina föräldrar på första inskolningsdagen eller?

• Emmy L
    Marsch skrev 2010-09-07 15:41:52 följande:
    Det låter inte som en smart planerad inskolning. Var du där med ditt barn och de barn som grät hade blivit lämnade av sina föräldrar på första inskolningsdagen eller?
    Vi, jag och sonens far, var de enda föräldrarna. 
  • lieva

Fyfan vad hemskt! Hoppas innerligt att föräldrarna får reda på det!Kräks

• Flygfotogen
    Emmy L skrev 2010-09-07 19:45:51 följande:
    Vi, jag och sonens far, var de enda föräldrarna. 
    De andra barnen var alltså inskolade och "klara" så att säga?
  • Emmy L
    Marsch skrev 2010-09-07 20:39:37 följande:
    De andra barnen var alltså inskolade och "klara" så att säga?
    det kan inte jag svara på , det har jag ingen information om. 
Svar på tråden Hemsk upplevelse (dagis)