Mammor i Umeå
Nån fler mamma från Umeå som skulle vilja hitta på något så hör gärna av er =)
Nån fler mamma från Umeå som skulle vilja hitta på något så hör gärna av er =)
Jo jag kör på både NAN och deras barnmatsburkar och deras milda havregröt OCH välling. ;)
Sen gör jag mat från grunden i mån av TID. ( som oftast inte finns tyvärr)
Vem har tid med det jag har en skrikig bebis och en super trotsig 3 åring hemma hela tiden.
Sitter här och känner mig lite illa till mods, den här diskussionen tog en lite våldsam vända (kanske pga mitt påhopp på nestle?) och jag hoppas ellabay och finesse och ni andra förstår att jag inte hoppar på de som köper och använder produkterna utan att det finns en stor informationskedja som brister om vad företagens mat innehåller och de är den jag sätter mig emot. Det var min enda anledning att informera om det jag läst mig till, eftersom jag själv skulle velat ta del av informationen om någon annan hade den. Så att man själv har fler valmöjligheter helt enkelt.
Vi lagar redan mat från grunden här hemma till oss själva och då blir det naturligt så gretas mat lagas men hade vi själva inte redan haft den rutinen så hade vi säkert gjort annorlunda, hade inte vi själva varit havregrynsgrötsätare så hade vi förstås köpt hem barngröt till greta osv.
Om nån känt sig påhoppad av nåt jag skrev. skriv gärna vad det var så kan jag förtydliga vad jag menade.
Oj så länge sen jag var in här, och vilken disskusion ni har,
det är alltid bra med information, speciellt emd tanke på att jag är sämst på att söka reda på sån information som ni delat med er av här. Det är sen upp till var och en att ta ställning om hur man vill göra med informationen, precis som ni sagt. Jag tycker även det kan vara viktigt att påpeka att man inte ska känna sig som en sämre förälder bara för att man kanske inte gör lika "bra val" som andra föräldrar.
Själv hade jag varit super nöjd om jag kunnat göra all mat till sonen själv men tiden är knapp och det görs i den tid och mån det går. Sen är det alltid en fråga om att väga för och nackdelar mot varandra.
Vilka Vällingsorter är det som inte innehåller dessa ämnen?
Självklart vill jag inte stoppa i sonen dåliga saker men jag har läst lite och jag hittar inte riktigt nån sort som verkar vara utan dessa ämnen.
Sen till din fråga om bad på måndag Niska, Jag jobbar men jag tänkte åka till Holmsund och bada antingen onsdag eller torsdag om det är någon som vill haka på då? :)
Sitter just nu på jobbet, och vilken omställning det varit att börja jobba även om jag bara jobbar 30-50% och då natt så blir det mycke mer att tänka på kring rutiner och sen har vi inte kommit så långt med den där förskolefrågan. Gud så jobbigt jag tycker det känns att söka till förskola och ta ett sånt viktigt beslut, men det är väl det som är grejen med att bli föräldrer. Ta stora och viktiga beslut till dom man älskar mest.
Hoppas det är bra med er alla!
Finesse: du måste väl ändå mena bakåtvända? För det är vad dom rekommenderar att barnen ska sitta bakåtvända till 4 va det väl?
Niska: jag har absolut inte tagit åt mig utan har blivit mer påläst men i vårt fall inte ändrat oss. Vi kör på ersättning, gröt och välling juat för att de passar våran livsstil. Sen gör jag pure av vissa matprodukter som jag känner mi trygg i. :) men jag förstår precis vad du menar. :)