• malla25

Mammor i Umeå

Nån fler mamma från Umeå som skulle vilja hitta på något så hör gärna av er =)

• Svar på tråden Mammor i Umeå
  • Finesse
    Ellabay skrev 2011-05-22 09:07:49 följande:
    Finesse: du måste väl ändå mena bakåtvända? För det är vad dom rekommenderar att barnen ska sitta bakåtvända till 4 va det väl?

Niska: jag har absolut inte tagit åt mig utan har blivit mer påläst men i vårt fall inte ändrat oss. Vi kör på ersättning, gröt och välling juat för att de passar våran livsstil. Sen gör jag pure av vissa matprodukter som jag känner mi trygg i. :) men jag förstår precis vad du menar. :)
    Nej det är väl inte okunskap att ha dom bakåtvända.. däremot okunskap att ha dom framåtvända! 1-3 åringar (ja fyra oxå) bör inte sitta framåtvända men det fattar inte många.. speciellt inte i min släkt.

Ebba är 3½ år men fick en ny bakåtvänd bilbarnstol i fredags för att lillebror snart behöver hennes.. Så många vänder den stora framåt eftersom det är mest ekonomiskt riktigt tragiskt.. menmen jag ska inte dra upp nån diskussion här jag kan hålla på alldeles förlänge då  
    Ebba 071228, Hampus 110225
  • Finesse

Ett annat hett ämne förutom tillsatser och bilbarnstolar är vaccination som jag inte alls är insatt i heller.. så som jag skrev så är vi alla olika och alla har olika kunskap i allt och vissa bryr sig om det å vissa om annat men vi alla vill nog våra barn väl ändå

• niskalainen
    Finesse skrev 2011-05-22 09:37:51 följande:
    Ett annat hett ämne förutom tillsatser och bilbarnstolar är vaccination som jag inte alls är insatt i heller.. så som jag skrev så är vi alla olika och alla har olika kunskap i allt och vissa bryr sig om det å vissa om annat men vi alla vill nog våra barn väl ändå
    Mmmm, vaccinationer ja... don't get me started Instämmer med det där med bilbarnstolarna, det är otäckt att läsa hur hög procent som vänder barnen framåt för tidigt. De står sig ju inte en chans med sina svaga nackar, bättre bakåt för länge än för kort!

Och en tröst är ju att om fem, tio, tjugo och 50 år är allt vi visste idag ändå fel.
  • Ellabay

Finesse: läste ditt inlägg lite fel. Trodde du menade att man skulle ha de framåtvända därav reaktionen.

• Finesse
    niskalainen skrev 2011-05-22 09:47:37 följande:
    Mmmm, vaccinationer ja... don't get me started Instämmer med det där med bilbarnstolarna, det är otäckt att läsa hur hög procent som vänder barnen framåt för tidigt. De står sig ju inte en chans med sina svaga nackar, bättre bakåt för länge än för kort!

Och en tröst är ju att om fem, tio, tjugo och 50 år är allt vi visste idag ändå fel.
    Ja så sant så.. det är ju bara att se hur det var när vi var små
  • niskalainen
    malla25 skrev 2011-05-23 15:53:08 följande:
    Fika sugen nån? :|
    Jajemen! Vanlijdrömmen imorgon kl.13?
Svar på tråden Mammor i Umeå