• Sinni

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Littlefoot: Grattis till fina provsvar!

• Sinni

Millan78: Det är en tråkig sits. Läs gärna bakåt i tråden här så tror jag du finner mycket tröst, tankar o stöd. Jag förstår din oro. Dock tror jag inte att du behöver vara så orolig för missfall av provtagningen. Det är en sådan liten risk trots allt. Jag fick risk 1:98 - och vi resonerade som så: att det är bättre och göra provet och få klara besked. Än att behöva gå en hel graviditet och vara orolig. Jag är glad för att vi tog det beslutet. Du får också tänka på att det är många som har fått mycket sämre siffror - i värsta fall 1:2 - som gör provet och där det visar sig att barnet är friskt =). Så tänk positivt =), även om det är svårt ibland. Jag valde såsom du gör - att göra provet. Lycka till!

• Sinni

Minolia: Så skönt att det ändå händer något för att förkorta din väntan! Det låter ju bra med provtagning i veckan. Då bör du få provsvaret några dagar efter det. *håller tummarna*

• Sinni
    Bubbles skrev 2013-09-03 09:58:11 följande:
    Nu ligger jag och har fått tabletterna för att bebisen ska komma ut. Känner mig så sorgsen... Ville bara skriva av mig.
    Kram alla
    Tänker på dig! Hoppas det går bra idag för dig/er. Det är helt enkelt för jävligt att behöva gå igenom det du går igenom idag. Jag hoppas du blir lika fint omhändertagen som jag blev =). Personalen var helt enkelt underbar. Ta den hjälp du behöver, både i form av medicin/smärtstillande och "prat/mänsklig" hjälp. Lycka till! Kram!
  • Sinni
    minolia skrev 2013-09-03 16:59:27 följande:
    Nu äntligen ringde han, så kl 10 imorgon blir det mkp för min del. Jag hatar sprutor men jag får helt enkelt bortse från det nu...
    Så bra! Får nästan lust att säga "grattis" - jag menar givetvis till att du äntligen får komma in på provtagning. Nu behöver du inte vänta så länge innan du får besked. Max 1 vecka.

Jag hatar också sprutor - men har mina små knep för att klara av det. För min del gäller det att fokusera på något annat, andning tex och så går det bra ändå. Det kommer att gå bra för din del också, trots att du hatar sprutor. 
  • Sinni

Jag jobbade också som vanligt. Även jag i tron om att allt var nog bra ändå.

Efteråt sen blev det hela lite fel för min del. Jag är egen företagare och hade egentligen semester den tiden då vi fick avbryta. Jag missade helt att jag kunde sjukskriva mig.

Så när jag gjorde det i efterhand sedan så fick jag avslag för att "skälen inte var stora nog för att ansökan kommit in sent". Detta trots alla världens intyg från läkare o annat.

Jag skulle tydligen ringt dem samma dag vi fick besked. Hade liksom inte försäkringskassan i tankarna just den dagen.....

Strunt samma. Jag var ledig det jag behövde vara ledig. Eller var jag på jobbet för att det kändes bra att vara där. 

• Sinni
    minolia skrev 2013-09-03 18:46:49 följande:

Ja, jag tog inte epidural vid min förlossning då jag hellre hade jädrans ont istället för att ta spruta. Men jag försöker inte tänka på det, ska försöka att stå ut. Även om bara vetskapen om att man har en stor nål i en gör mig svimfärdig. Ska försöka att tänka på annat. Är det någon förresten som vet om Turners syndrom ingår i de svar som kommer inom en vecka? Jag har läst att detta med svullnaden kan vara indikation på just det.
    Haha, så tänker jag också om min kommande förlossning... "Här ska inte sättas en nål i min rygg inte".... Det går nog ändå. Smärta skrämmer mig inte (än) - men nålar gör det. Knasig man är....

• Sinni

Cahela o Kattflickan: Nu blev jag genast glad över att inte behöva gå igenom ivf.... Fast iofs - bra att höra att man kan bli botad. Jag tycker också det går bättre o bättre för min del. Även om obehaget sitter kvar. Man får hitta nåt sätt att hantera det bara, så funkar det även för en sån mes som mig. =)

• Sinni

Cahela: =) Tack ska du ha. Du har rätt. I livet i övrigt är jag ingen mes =). Men som du säger - vi har nog alla något som skrämmer oss lite.... För dig: flyg. Och för mig: sprutor. =) Men inte är vi mesar för det.

• Sinni

Minolia: Jag beklagar verkligen! Så fruktansvärt sorgligt. Skönt att du fick en bra läkare i allafall. Det är ju en klen tröst i detta läget, men äntligen någon på din väg som var lite bra inom sjukvården. Jag hoppas ni får lite svar så småningom på vad som var fel med ditt lilla barn. Och att ni kommer igenom sorgen tillsammans på ett bra sätt. Ska ni genomföra aborten imorgon? Hoppas att det går "bra", låter fel - men jag menar så smärtfritt och fort som möjligt. Kram till dig!

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!