• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • idaflisan

Hej det var länge sen

am zandra Usch vad jobbigt med skilsmässa men jag är övertygad över att det kommer ge dig kraft du har gett och gett under så många år och aldrig fått tänka på dig själv!Stor kram och du kommer att klara dig mycket bättre

barbamamman din släkt blir inte direkt bättre?Vad är det med folk

kram på er alla     

• Xgirl83

Nu händer det saker med Andreas utredning iaf. Han ska ju som sagt till arbetsterapeut på fredag (fick för övrigt veta att det är vår granne som hyr en källarlägenhet i huset här mitt emot oss som han ska till ) och igår blev Andreas mamma uppringd och ska på intervju om 3 veckor.

Tvättstugan har det inte blivit så mycket mer med, eftersom Andreas beställt fel storlek på dörr!! Så vi har fortfarande ingen dörr ut till garaget. :-/ (som vi en gång hade, men som Andreas tog bort för att sätta in en ny garageport som gjorde att dörren inte kunde öppnas på samma sätt längre).

Jag har börjat fundera över Selmas födelsedagspresenter och julklappar eftersom de ska inhandlas på Ullared om en vecka. Hade tänkt dockskåp men när jag visade henne ett på datorn igår så ville hon inte ha det. Fast hon har velat ha innan. Hon vill ha en "barndator" för det har tydligen Julia. Sen ville hon ha en bondgård, men jag äår rädd att hon skulle tröttna snabbt på det. Jag är ju lite sån att jag hellre köper någon dyrare grej än massa småkrafs som bara blir liggande eller försvinner. Till Arvid är det inget svårt, jag köper väl bara lite bilar. Han går runt med sina bilar och tågvagnar hela dagarna.

Barbamamman: Usch vad jobbigt att Alwin är sådär hostig igen. Ja det kanske är bra om ni går till VC, om inte annat så för att kanske få nåt utskrivet. Låter som det är stressigt i skolan, men det låter så roligt också! Och vad roligt att din man hjälper till, och utan gnäll dessutom! Toppen ju!

Zandra: Usch vad jobbigt. Men han lämnar väl inte bara dig med en lägenhet du inte har råd med, och så kan du inte få en ny lägenhet? Förstår att du är jättedeppig.. Måste vara lite trist att studera det du redan pluggat tidigare, och så tråkigt att du känner dig utanför. Men det kanske blir bättre om du får gå på nästa obligatoriska träff?

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Glittrax

xgirl: oj, nära för honom att gå till arbetsterapeuten..Skrattande

jättebra det blir i er tvättstuga, ååh vad jag längtar efter tvättstuga nu jag med... men drygt att inte få nån dörr...

här funderar jag med på födelsedagspresenter... Nova har tjatat om en "hellokittydator" sen hon fyllde 3 tror jag... men tycker hon varit för liten för en tidigare, vi var på ica maxi häromdagen och där fanns en blå vanlig för 300 och så den där som hon önskar för 500... jag sa till sambon att man kan ju köpa den där billigare och sätta på en hellokittydekal... men vet inte om hon går på det.. den är ju inte rosa!Flört

vad är det för bondgård?

Nova har ingen tågbana.. såg en på biltema, men hon kanske är för stor för en sån?? annars får väl Meja ta över den..

dockskåp tror jag att tjejer gillar, nova älskar sitt pippihus och håller på och leker med det mest av allt tror jag... men nu fick hon ett hellokitty duplo set av farmor så hon har inte lika mycket tid till pippi!     Skrattande

• Glittrax

äh vad knepigt inlägget blev! hade svarat er alla men det försvann, skriver igen senare för nu vaknade Meja

• Xgirl83
    Glittrax: Ja just det, det där pippi-huset sa hon att hon ville ha med! Så kanske det får bli ett sådant då. Men jag tycker ju liksom att man borde kunna ha roligt längre med ett riktigt dockhus, fast det är ju inte jag som ska leka med det. Ja jag tror ju hon skulle gilla ett dockhus, men de är himla dyra så det är ju inte så kul om hon inte skulle leka med det sen. Så Nova vill också ha en dator! Haha, ja det ska ju gärna vara råååååsa... Bara lite trist att betala 200:- bara för att den ska vara det. Men sådana datorer är säkert bra, där de tränar bokstäver och sånt. Tågbana har Selma, och hon har först nu börjat sitta och leka mer själv med den. Innan har det bara varit kul om vi föräldrar byggt. Men det är ju sånt som lillebror kan ärva sen. Jo bondgården vi kollade på var en sån där Micki bondgård med en matta typ. Så kan man ju ha nån traktor och lite djur till den då. Hon ville ha ett stall med som vi kollade på, Schleich, men det kostade ju jättemycket bara för en liten byggnad.

Jo jag har just anmält Selma till att börja på dans förresten. www.absoluteshowkidz.se Min mamma har nämligen velat gå med Selma på dans i höst, och nu såg vi att detta ska börja. Men stackars Andreas får gå med Selma första gången, eftersom det är söndagen då vi är i Ullared så varken jag eller mamma kan ju då.
  • Xgirl83

Glittrax: Jo förresten, Andreas ska gå till sjukhuset för att gå till arbetsterapeuten, men han bor här.

• Glittrax

barbamamma: trist med alwins hosta, hoppas vc kan ge er nån mirakelmedicin...

hoppas du hittar nån bra liaplats som ger nåt i framtiden med! smart att kunna plugga innan och vara klar så du har tid till barnen om de blir sjuka!

jag har inte hängt med, sorry, men vad är det för knölar uno har?Obestämd

här har vi varit sjuka i veckan, hela familjen inkl meja hostar... Obestämd  var lite orolig för henne så jag tog henne till vc, hon har haft feber, 38 grader och åt inte så bra och ville bara sova.. men enligt läkaren så var det ingen fara... får hon hög feber och verkar tungadad så skulle vi söka vård direkt... jag är ju lite nojjig fö RS!.... sköterksan i telefonen förklarade kyligt att spädbarn har så små luftrör så det är därför låter och piper.... hm...kärring!  varje gång hon äter så börjar hon hosta så hon kräks upp maten istället....Rynkar på näsan

am zandra: vad struligt allt ska behöva vara...  tråkigt att du känner dig utanför, hur många gånger har ni träffats? det löser sig till det bästa ska du se!

xgirl: vad kul med dans! vad snäll din mamma är som erbjuder sig att ta henne på dans!

här har det börjat en barnkör från 4 år... vet inte hur vi ska göra om vi låter nova börja senare... men träffade ledaren på babysången igår och hon sa att hon fick börja fast hon inte fyllt 4..  känns lite stressigt att gå iväg bara, det är kl 16 på onsdagar... lite mitt i middagstid och nova brukar vara lite tjurig den där tiden efter dagis... fast man fick lämna barnen om det funkade..Skrattande

var som sagt på babysång igår.. vet inte vad jag tycker.. blev så stressad av att det var så mycket folk... vi var 18 mammor!! och då hade inte alls kommit! lite för stor grupp! bara surrade i huvudet.... kanske inte riktigt frisk än, 

måste bara berätta om min sambo, han gör storstilad entre på jobbet..haha!!  första dagen fick han igång överfallslarmet som gick till ALLA på jobbet... men det fick han veta dagen efter... Flörtsen var ha förkyld så han gjorde visst flera förkylda så på fredagen var flera sjuka utom   han själv...( han var hemma i veckan istället) sen på fredagen så ringde företagets chef från nån annan stad och sa att min sambo hade sökt honom..!! men det hade ju han aldrig gjort, för det hade blivit nån felkoppling!!! närmaste chefen förstod ingenting han heller och tyckte det var kul att chefen som är chef över honom aldrig ringer till honom men till min sambo! Skrattande 

• lunaria

evanor: tack för ditt stöd . det finns typ inga mindre bostadsföretag..det skulle väl vara det här jag redan bor i, men de verkar ju satsa noll pengar på standarden och verkar ju fuskbygga det mesta så det vill jag helst inte ha någon annan lägenhet i.

idaflisan: så glad jag blir över att se dig . sällan jag hör något från fejjan heller, har saknat dig!! hur är det med dig?? jo jag tror också det här kommer bli bättre, det löser sig nog . kram på dig

barbamamma: jag är faktiskt riktigt chockad över att Uno hjälper till så mycket . så fantastiskt .
    hoppas verkligen du får tag i en Lia-plats imorgon .

jodå, mitt bäcken är väl sisådär hela tiden sen jag slutade med mina p-piller, men bättre med magen iaf: .

x-girl: oj så nära det var till arbetsterapeuten . perfekt ju . skönt att utredningen äntligen håller på att starta .

jag har också börjat fundera kring födelsedagen och julen, men här blir det nog en del leksaksmat, köksmaskiner, ev en dammsugare och kanske lera. men det där med vad han leker med är ju så lika från dag till dag och han leker med så mycket så man vet inte vad man ska välja ibland..med Linn är det ju också enklare, hon älskar ju allt som är rosa och glittrigt .

vi har ingen mer träff på skolan denna termin, men det kändes bättre när vi hade träff i fredags . bara synd att en del kanske inte är lika seriösa, vi var bara 5 av 10 som var med på seminariumet.

så kul att Selma ska på dans . men varför är det synd om Andreas för, det är väl bara bra m han också tar o gör saker med Selma .

glittrax: nä tågbana tror jag inte hon är för liten för, den leker Noah med jämt . jag skulle inte heller köpa en dator bara för att det är en viss färg, hon får väl va glad att det öht är en dator .

oj din sambo kan tydligen sitt jobb haha .

jag skulle ha varit på en riktig träff i Falun två dagar, men sen är det bara träffar över nätet. men nu i fredags gick det hela bättre.

men usch för att ni är så förkylda . om det blir att hon blir alltför risig så åk in akut med henne!! usch för att vara på babysång med så många mammor, förstår att det kändes jobbigt!!

ja nu är jag tillbaks från en superskön helgSolig. igår åkte jag och min vän Sandra (solokatt) till Stockholm. där möttes vi av två glada stockholmstjejer. då åt vi asiatisk lunch och sen var det centralbadet. jag hade en ansiktsbehandling och sedan thailändsk massage. massagen var både skön och ond, den thailändska tjejen kröp bokstavligen talat på mig . sen på kvällen åt vi Indisk mat, en till stockholmstjej var med då och så gudomligt gott det var där alltså!! jag åt tandoorikryddad lamm, scampi och kyckling, mumsTungan ute. blev sent i säng och sen idag strosade vi mest på stan . gud vilken härlig helg!! och de 3 tjejerna från stockholm har jag aldrig träffat förr, men eftersom vi pratat så mycket i tråden så kändes det lixom som att vi känt varandra för evigt ungefär. såå fina tjejer!! var jättekul alltihopa, välbehövligt .

men det var skönt att komma hem också, barnen och speciellt Noah då hade saknat mig jättemycket. han förstår ju inte så mycket när man förklarar att man ska åka VAD det egentligen betyder och det är väl iofs inte konstigt när jag aldrig åker bort så där. men jag hade köpt lite bilar på BR leksaker så de vart glada när jag kom hem.

imorgon ska Dan titta på en lägenhet här i Tierp! var jättekonstigt för helt plötsligt stod han först i kö på en fastän han bara dagen innan stod på 59 i kö eller nå't . men så har vi pratat med FK och jag får bostadsbidrag eftersom barnen kommer till att stå på min adress . så allt löser sig!! jag är jättelättad. och jag tycker det ska bli rätt så skönt att få bo ensam sen så jag är glad över om han tar lägenheten.

• 6barnsmamman
    SkålTjohoo vad härligt att det löser sig med bostadsbidrag!! Ibland är FK inte så tokiga alls!!! o ibland är dom helt hopplösa.... Härligt i alla fall, då ska du se att du kan slappna av lite sen om det löser sig med boendet. Vilken skön helg du verkar haft! Blir riktigt avundsjukFlört
    Här har jag en vecka med fullt upp framför mig, barnen är här o jag har bla två tandläkarbesök (till barnen) inbokade, ett samtal på skolan, dagis stänger tidigt en dag (hoppas storasyster kan hämta då...) Och som pricken över i så jobbar sambon kväll så honom kommer jag knappt att träffa på hela veckanRynkar på näsan Trist! Massor av saket att komma ihåg...Anton (9år) ska prova o åka buss hem ett par dagar oxå, så ska han på utflykt på tisdag o ha fika med sig o på fredag var det visst skoljoggen, 20 kr med (frivilligt, ingen katastrof om jag glömmer....) Egentligen har han scouter med men det tror jag vi får hoppa över med tanke på att sambon jobbar... Pust...Skrattande
    Glittrax: har alltid tyckt att babysång låter så mysigt, men har aldrig provat! Har ju öppna förskolan nära mig , det får dugaSkrattandeTråkigt med förkylning, stackars Meja! Ja låter andningen tung ska ni åka direkt, jag tänker ju inte RS utan astma förstås... Är det just när hon ätit som hon hostar o kräks, eller annars oxå? Ida har kräkts upp slem när hon haft problem med sin förkylningsastma.
    X-girl: jag planerar oxå för fullt inköpen på ullared, har redan en låååång lista
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)