• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • lunaria

x-girl: men herregud, han skulle ju utredas för aspberger . det låter ju jättekonstigt

så skönt att Selma är iväg och att ni får ha det lite lugnare . ohoppas du hittar nå't kul på Ullared

barbamamma: haha roligt att Uno fick en leksaksbil . skönt att helgen blev så fin för er allihopa .

nä du läkare hade jag inga önskemål om att bli, har ju alltid haft viss sjukhusfobi så det funkar ju inte då .

vi har inte gjort så mycket i helgen. igår var vi o plockade massor av höstkantareller. men Noah var supergrinig och låste sig och ville helt plötsligt inte gå i skogen, medan Linn var lite väl ivrig och hittade svamp före en själv!! bara det att hon skulle smaka på alla svampar också Kräks. så hon fick man till slut dra ut från skogsdungen så Dan fick plocka. men vi fick väl ihop 15liter med trattisar ..dock så blev jag väldigt dålig, på vägen hem kunde jag knappt gå upprätt pga magvärk. har varit lite stressad och omeprazolen hjälper knappt. idag har det då inte blivit så mycket gjort, har städat lite. skönt fr det kommer jag iaf inte hinna med kommande vecka..då har jag så mycket skolarbete, sen ska jag til kuratorn på barnhabiliteringen o försöka få lite råd i hur man ska hantera det här med barnen iom skilsmässan, på torsdag fm ska jag till min terapeut och på em till läkarn. och sen ska jag försöka få ihop ett möte på AcoA. fullspäckat schema alltså!! vet inte hur jag ska hinna med allt .

• Xgirl83

Puh, igår var vi då i Ullared. Åkte före 5.30 på morgonen och kom hem 19.30. Och dyrt blev det! Men fick köpt de flesta födelsedagspresenter (4 barn i släkten som fyller under hösten) samt julklappar till barn. Fast hittade faktiskt inga julklappar till Arvid.

Det finns tydligen en Gekås bildtråd, så jag la in bilder och priser på det vi köpte där:
    www.familjeliv.se/Forum-19-88/m50894492.html

Selma fick lite playmobil när jag kom hem igår, och det blev hon glad över och började leka med direkt.

Zandra: Så bra att du kan få komma till kuratorn och få hjälp med hur du ska hantera barnen nu i skilsmässan. Ja jag fattar inte varför han sa att Andreas ska utredas för ADD, det borde ju vara det som läkaren sa som han ska utredas för?? Så jag ska försöka få Andreas till att berätta att enligt läkaren var det troligen INTE ADD eftersom något han svarat på inte stämde. De måste ju kolla upp det där!

Barbamamman: Åh vilka mysiga dagar ni verkar ha haft! Det är väl inte ofta ni blir barnlediga sådär. Jag har inte köpt sådana där stickor än, men ska göra det när jag får tillfälle, för i morse kissade hon när hon stod i sin säng.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Ain

Kortis igen, som alltid pa senare tid

Jag fick idag svaret pa internet-intervjun jag hade, och jag klarade den och är nu inbjuden till en "board" Tjohoo! Fast jag som var nog stressad över den första interjvun. Nu maste jag göra en presentation med powerpoint slides och presentera mig. Och sedan fa en massa fragor inför en panel av människor. Pa bade engelska och franska. Hu...

Men kul att vara utvald till en board iaf. Det är oftast inte sa manga som far komma      

• lunaria

x-girl: så mycket grejer ni fick tag i, och priserna är ju bara helt fantastiska . de där fuskpolo o regnvantarna skulle jag gärna velat ha . och såklart dockhuset var ju bra pris på och docksulkyn. synd att ni inte fick tag i någon julklapp till Arvid. men vad hade ni tänkt att köpa till honom?? vem ska få småbilarna?

ja säg till Andreas att han måste säga till om sin utredning. vore ju katastrofalt om han ska utredas för ADD och inte aspberger.

Ain: ååh va kul att du ska på ytterligare en intervju, även om jag tyckte den lät ännu mer skrämmandeTyst. har du fått veta vilken dag du ska få göra det??

Jag sitter här helt rådlös, vet inte hur jag ska göra med allt. fick papper från barnhab med planering på utredningen och alla tider är såna dagar jag har fullt med skolarbete . den första dagen är iaf den 18:e okt o på sätt o vis känns det skönt att det sätter igång såpass snart.. jag börjar få så jäkla mycket ångest hela tiden, det är precis som att kroppen satt på varningslarmet igen!! och jag vill så gärna ignorera signalerna, något inom mig säger att jag bara inbillar mig och att det bara är att kämpa vidare ändå. men det har ju inte fungerat så speciellt bra de förra gångerna jag gjort det.

så det är ett mindre kaos här. och inte nog med det så skulle Dan igår ta och skriva på kontraktet. kl 16. kl 12 skickade han ett sms till mig och sa att han gärna ville att det skulle vara vi 4, att han älskar mig och att jag skulle tänka en extra gång ang beslutet för sen är det svårt att ångra det. precis som att jag skulle ångra det 4 timmar innan han ska skriva kontraktet??!! och jag mådde redan dåligt igår så min reaktion blev inte så bra och alla tankar jag hade i mina studier bara försvann. ååh gud, vet inte vad jag ska göra längre, jag är så trött på Dan, mig själv och hela situationenGråter. lite ledsen, ingenting bara flyter på som det ska.

• 6barnsmamman

Oj vad ni hinner skriva när man inte är här på ett tagSkrattande  Har haft fullt upp här ett tag, förra veckan var ju galet intensiv, men men så blir det ju ibland. Denna veckan är lugnare, tack o lov! Hemma på VAB idag, ev vattkoppor på gångObestämd Går för fullt på dagis o imorse hittade vi en prick/blåsa på hennes rygg som var mysko så hon fick bli hemma så får vi se, ingen jättetypisk vattenkoppsblåsa än så länge, vore nästan bättre om det blev det så man vet säkert om hon har haft det eller inte! Alla andra har haft så det är ju braGlad Lyckades äntligen få iväg min ansökan om graviditetspenning förra veckan oxå, har ju tungt jobb, hoppas jobba sista dagen den 13e oktober...Inte länge kvar!!
    Am zandra: tråkigt att det strular, blir bättre sen när allt är klart o ni har varsitt boende o så! Kämpa på!!! Bra att kunna få prata med kurator om hur du ska hantera barnen iom skilsmässan!!
    Ain: vad häftigt, men läskigt ( Skrattande ) med en intervju till!!!!
    Xgirl: åhhh, jag räknar ner dagarna nu, på onsdag drar jag o äldsta dottern till ullared, listan börjar bli lång nu....
    Barbamamma: härligt med lite ensamtidGlad O vad kul att du trivs med skolan o att det går bra!! Ibland blir jag oxå sugen på o plugga liteGlad

• 7 michelingodingar

här är det lattjo lajban freya ligger i magsjuka och spyr hejdlöst här har ju hemstudier idag och tack o lov så gjorde jag instuderingsfrågorna häromkvällen utifall något sånt här ska hända!! ska skicka in det till min lärare och sen ska jag bara läsa på 1177.se så är jag klar tack för detsäger jag bara!! har ett prov i mogorn som jag känner att jag behöver åka in och göra så får se om uno kan ta vab ett par timmar på morgonen så jag får åka in o göra det!!
    har dessutom alwinsååååå totalt genomförkyld igen!!

igår hade vi studiebesöks dag och det var riktigt givande och så till den gradatt på ena stället ville hon få in oss i den s.k resursenheten dom har där för att vi ska jobba åt dom så jag fick namn och nummer till kontaktpersonen för framtida jobb samt att den verksamhetschefen vi träffade själv satt med där och fixade folk så hon var eld o lågor och skulle dit på en gång och berätta att vi fanns

ain men vad kul att du kommit med för ännu en intervju det låter juverkligen lovande!!

am zandra vännen fasen vad jobbigt det är just nuRynkar på näsan men skrev han på kontrakten nu då?

xgirl: åh vilka fina fynd du gjorde!!!!
    men oj bara stå o kissa på sig så där det är inte pga trots hon görså då?

evanor: oj vad nära du är BF nu ju är inte detminsta avis
    hur går det är det vattenkoppor?

• 6barnsmamman

Barbamamma: jaså du har huset fullt av sjukaRynkar på näsan usch vad tråkigt! Fy för magsjuka!! Jo , jag tror nog att det är vattenkoppor, men hon får små små plitor liksom, inte stora blaffor. Men det är många fler än igår  o den första vi såg är mer som jag minns att vattenkoppor såg ut på dom andra barnen, hemma är vi ju i alla fall så vi får se hur det utvecklar sig. Idag går vi nog ändå ut i trädgården en sväng, förr pigg är hon ju så lite frisk luft kan ju inte skadaGlad
    Läst att det är flera av er som har små "kisslisor"Glad, minns att stora dottern var sängvätare länge, tog låååång tid innan hon var helt torr. Var på tal flera gånger med medicinering (tror till o med vi fick det utskrivet men jag hämtade aldrig ut den...) Men till slut så funkade det bara. Men nog sjutton var hon i skolålder innan hon var helt torr, om jag inte minns alldeles galet!! Så, håll ut!!! Det löser sig, även om det tar tid ibland!!

• Ain

evanor: Tydligen verkar det vara vanligt. Men det konsiga med Miriam är ju att hon varit torr sedan tva ar tillbaka. Hon var torr redan vid tva ars alder! Och pa natten vid 2.5... Och NU plötsligt, när hon är nästan 4 börjar hon kissa pa sig. Hon gör det fortfarande.

Vi har iaf fatt resultaten och hon har inte UVI eller nat. Ska och prata med läkaren pa fredag. För hennes del är det som att det läcker lite. När hon ska springa pa toaletten, DA kommer det lite. Som att när hon har toa i huvudet kommer det redan da. För annars kommer det inte, och inte pa natten heller... Sa konstigt.  

• Xgirl83

Idag fick vi brev från kommunen om att Arvids inskolning börjar om en vecka. Lite spännande med allt nytt som blir då att återgå till jobb m.m, men lite trist också.

Efter middagen sen så kommer mamma hit och passar barnen, så ska jag och Andreas ut och övningsköra. Har kört 2 ggr med brorsan också, och det går bra! Och är t om roligt. Fick beröm på teorikursen i tisdags också. Men blir väl svårare att få tid till att plugga när jag börjar jobba.

Zandra: Ja visst är det bra med så billiga fuskpolos, regnvantar m.m. Snygga färger med. Fast vi hade tur med regnvantarna för det låg bara 2 par i nån korg med andra vantar, och de råkade vara rätt storlek med, i övrigt såg vi inga alls. Och leksaker är verkligen billigt där!! Dockhus och möbler till det är ungefär halva priset mot i andra butiker. Fast tyvärr var det väldigt utplockat när vi var där. Till Arvid har vi funderingar på ett sånt parkeringsgarage. Småbilarna vi köpte är till ena kusinen, fast Arvid fick också en sådan bil.

Ja jag fattar inte om Andreas utredning, om de har funderat lite till, kanske rådfrågat, och ansett att ADD är mer troligt trots allt. Vi har fullt av påbörjade projekt här hemma nu så det hade ju inte förvånat mig liksom. Men i så fall brister ju kommunikationen väldigt om man som patient inte kan få raka besked!

Vad jobbigt att det känns så tungt nu då. Men det var ju bra att du kom till ett beslut om du skulle plugga eller ej. Men jag vet inte om jag blev missförstådd på FB eller om extrafarmor är lite beskyddande. Menade ju inte att pressa dig, men visste ju att du egentligen inte alls vill gå hemma ett år till. Jag är förresten så glad för er skull att utredningen sätter igång relativt snart!

Evanor: Vad roligt med Ullared om en vecka! Jag är avis! Usch då för vattkoppor, men skönt när de har haft det.

Ain: Nähä, det var inte UVI? Jag förstår dig helt att du undrar när hon varit torr i 2 år.. Men så häftigt att du får komma på vidare intervju, men shit, hålla presentation om sig själv?? Jag hade skitit på mig.

Barbamamman: Såg att det bara kunde bli LIA i en vecka där du sökt. Så synd! Fy tusan, nu är sjukdomarna igång hos er. Skönt att Freya är lite bättre dock.. Hoppas ingen mer smittas nu. Vilken tur att du är så smart och förutseende så du pluggar lite i förväg.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)