• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • 7 michelingodingar

am zandra: förstod att det var något när jagläste att dupratar med väggarna hemma ;-( men fasen vad tråkigt att han inte ens kan bemöda sig med att hjälpa till att hålla stämningen och bara skiter i allt

oj har hon redan slutat med vällingen här äter agathon 1-3 flaskor/dygn fortf!! hoppas potträningen kommer funka hon verkarju så mogen för sin ålder!!

jaherregud vad ska man säga om honom o låta barnen sova på golvetSkrikandes

alwin var pigg o kräktes ingetmera så vi tänkte att va tusan viåker och han ville själv absolut att vi skulle åka så ja vi åkte men på em så skulle vi in till ikea och äta tänkte vi o då märkte vi att febern steg så i med alvedon och inne på ikea bädda syrran ( syrran,hennes sambo+ hans bror och vår storebror mötte upp oss i kalmar på em) kundvagnen med handdukar o hitta en liten kudde så han låg utslagen i vagnen o sov 20 min sen var han ganska pigg igen men då valde vi att handla på citygross ochsen åka hem och på  vägen hem så kom febern igen och han började kräkas som tur var hade vi en hink med oss utifall att!!
    sen vaknade han jättevarm inatt och fick ipren sov till strax efter 07 då kräktes han igen men sen har han varit hur pigg so helst och jag har inte behövt ge alvedon iaf!!

Men jag får bli hemma i orgon med så taruno  över resten av veckan sen!!

Fick "straffet" i dag för att inte kunna åka med på studiebesöken så nu måste jag skriva en artikel om alternativ medicin blir lite förbannad för det är lite småskolefasoner från läraren känns det som!!

fasen efterlyser min mens här nu den är "bara" 18 dagar senObestämd har dessutom åkt på en svampinfektion så nu  har jag köpt pevaryl men undra om man ska ta den runt mensen för jag får alltid svamp av bindorna med så frågan är om man ska invänta mensen o behandla efter......

• Xgirl83

Jag har inte skrivit så mycket nu eftersom det känns som jag är den enda som skriver numera. Sen har jag haft pms, nu är mensen igång men min pms har inte släppt helt än.. Och så är jag lite stressad över allt som behöver göras här hemma och samtidigt hinna plugga teori och övningsköra. Samtidigt känner jag mer press än nånsin från föräldrar att ha det på ett visst sätt här hemma. Arvid har varit vaken en del ett par nätter igen nu, är så less.

Idag var jag till Återbruket och hittade en låg byrå för 50:- som jag ska måla och göra i ordning (Selma har redan bestämt att den ska vara rosa) så ska hon få den till att ha sitt dockskåp på.

Zandra: Usch att Dan bara struntar i allt nu, och inte ens kan hjälpa till att göra detta smidigt för er. Men det är väl nu det visar sig vem han är kanske... Jag förstår dig när det gäller "provisoriska lösningar", lär väl aldrig bli andra sängar till ungarna då, suck.

Barbamamman: Usch att Alwin kräktes sådär, och förstår att det blir himla kämpigt att komma ikapp med skolarbetet nu. :-/ Skum mens du verkar ha, eller inte så regelbunden i alla fall. Svårt med svampinfektionen, för mensen kan ju komma när som eller dröja länge!

Jaha, nu kommer Arvid med körkortsboken, menar han att jag ska sätta igång och plugga??

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • 6barnsmamman

Xgirl: inte ska du vara ensam om o skrivaFlört Jag är här men har fullt upp, som vanligt....Igår fyllde ju Ida 2år så vi har kalasat lite i lördags, söndags o igår...Skrattande Härligt prickig är hon fortfarande, snyggt... Ser ett par som är blåsor idag oxå så hela veckan blir väl vab antar jag.
    Kul att du hittade en byrå o fixa, rosa är fint tycker jag oxåGlad Jag fick ett ryck i helgen o började måla min gamla kökssoffa vit, blir nog bra, när jag blir klar! På vilket sätt blir du pressad att ha det på ett visst sätt hemma? Är det dina föräldrar? Låter inte kul alls!!
    Zandra: är det ett manligt drag det där med "provosorisk lösning" tro? känner igen det    Man kan få höra de mest märkliga saker när man ska separera, mitt ex föreslog att vi skulle ta två barn var, "blir ju billigare"...... Jag orkade inte bry mig om alla prylar så inte delades det 50-50 hos oss inte...Men just då visste jag att jag skulle ha möjlighet o köpa nytt av sånt jag behövde, fick ju lite pengar efter pappa ( slut nu ) Blir skönt för dig när han flyttat o du kan gå vidare med ditt i lugn o ro!
    Barbamamma: ja det verkar ju lite löjligt med straffuppgifter!! Hoppas att Alwin piggat på sig nu i alla fall!

• 7 michelingodingar

xgirl: vännen ta det lungt (säger en annan ) men det blirinte bättre av att du stressar upp digså där och försök släppa pressen om att ha det städat påett visst sätt du mår bara dåligt av den pressen ju!! klagar dom så är det bara fråga vad som hindrar dom från att göra det åt dig
    kul o kunna fynda lite och 50 kr var ju ett kanonpris!!
    haha arvid tycker väl du ska ta körkortet

evanor: grattis till ida i efterskott ja nu är uppgiften gjord och inskickad iaf såfår vi se vad läraren säger om den!!

blev hemma idag med sa till att nästa runda får uno ta alltihopa så får vi dela det på så vis och tur varväl det för han ligger antagligen med magsjuka han har sprungit på toa några gånger och nu kom han traskandes med en hink likblek och gick o la sig men vad fan jag måste till skolan i morgon har ett prov då och 2 prov till som jag missat och måste ta igen undra om man får lämna barnen på dagis i  morgon även om han spyr idag(vilket han inte gjort än men man vet ju inte) jag haringen annan som kan ta barnen ju

suck ja mensen är ett kapitel för sig härObestämd jag tog den där depotvagiatorien (något nytt som jag aldrig sett förut 1 sån som man stoppar in och så avsöndrar den lite dag för dag istället för att behöva pilla in 3 st såna där) men fortf ingen mens!!!

• Xgirl83

Jag vet att jag borde släppa pressen, men det är inte så lätt när det känns som att man är världens sämsta människa, i andras ögon, om det ser ut som ett bombnedslag hemma. Även fast de faktiskt bara vill väl. Jo mamma brukar städa lite när hon är här, och härom dagen kom hon bara för att röja på vår framsida, men jag tycker det mest känns nedvärderande. Det som skulle hjälpa mest är inte att de städar, utan att de istället säger "Ta det lugnt, jag vet att det blir stökigt när man har småbarn, det är inte hela världen om det är stökigt." Men det är det som är problemet - hur mycket vi än säger det så vet de inte att det blir stökigt när man har småbarn, för de minns inte! Dessutom tror jag deras generation överlag städade mycket mer (kvinnorna då) än vad vår generation gör, vi har väl andra intressen också... Min svärmor tycker ju att "det är bara till att gå och plocka hela tiden". De enda jag upplever som förstår (förutom ni förstås) är min bror och hans sambo - för de har småbarn själva! Min svägerskas största mardröm är att bli som sin mamma just när det gäller att städa konstant, för hennes mamma gav liksom upp alla andra intressen för att bara sköta hem och barn.

Barbamamman: Jaha, så du tar vagitorier för att få igång mensen? Det har jag aldrig hört talas om, varför måste du göra det? Men så jobbigt med sjukdomarna och att Uno också blivit dålig nu. Blir ju jättejobbigt för dig att lösa det imorgon och att ta igen allt.

Evanor: Är det idag ni är i Ullared?? Oj, grattis till Ida i efterskott! Ja våra föräldrar (både mina och min sambos) har glömt hur det är att ha småbarn, och dessutom utreds ju Andreas nu för ADD, så ja det ligger mycket ansvar på mig samt att folk ska kommentera hur vi har det hemma. De får en att känna sig som att man bara sitter och latar sig trots att jag kämpar jättemycket med allt.

• 7 michelingodingar

xgirl: åh ser hur snurrigt det blev somjag skrev nej den där depotvagiatorien är mot svampinfektionen jag åkt på och jag funderade på om jag skulle tagit den INNAN eller EFTER mensen eftersom jag får svamp av bindorna men så vet jag ju inte när mensen kommer så då valde jag o ta vagiatorien trots att mensen inte kommit. jag har ju haft problem förut med svamp och då fått stoppa in 3 såna vagiatorier en varje kväll under 3 dagar men nu fanns något nytt en depotvagiatorie som man stoppar in och sen utsöndrar den lite salva undan för undan så man slipper böka med 3 st blev du någe klokare nu?

usch ja uno är iväg och jobbar nu likblek var han när han åkte o han mådde lite mysko sa han men inget kräkandes iaf så han trodde det var pga migränen han dessutom åkte på tidigt i morse som spökar så jag ställer in mig på att lämna barnen på dagis i morgon och sen åker till skolan!!

vad jobbigt att du har sån press på dig och jag kan förstå att du tycker det är jättejobbigt att dom börjar städa så var ju min svärmor förr men jag var en slarver(ja jag är  fortf inte den som håller det renast o upplockat) och hon hade en förmågaatt dyka upp när det såg ut som värst hemma med grejjer överallt och hela bänken var belamrad med disk!! och då brukade hon ställa sig o diska och torka ur skåpet under diskbänken och jag tyckte det var sååååå förargligt och pinsamt!!!! och bad henne låta bli men hon hurtig som bara den sa typ ja men jag gör det här så slipper duSkrikandes önskar du kunde se hur det ser ut här just nu så lovar jag att du iaf inte skulle känna dig ensam

• lunaria

barbamamma: men vilken konstig mens du har, borde den inte komma snart . bra att du iaf tog det där mot svampinfektionen så du blir av med det!! men finns det inget annat man kan göra mot det, är ju konstigt att du alltid får svampinfektioner pga bindor. har du provat olika sorter o sån't då?? kanske dum fråga, men ändå .

fy för magsjukan ungarna åkte på, men skönt om du kunde ta ungarna till dagis idag iaf! hoppad allt går bra med uppgifterna som du lämnat in iaf! tycker det är sjukt med såna där straffuppgifter .

x-girl: men gumman då . jag vet ju vad du genomgår, har ju känt samma sak vad gäller städning och sån't. och ibland handlar det faktiskt om att någon gång få höra att det är okej att få ha det stökigt, det är okej att inte orka städa konstant hela tiden. sen har du ju extra ansvar vad gäller Andreas att han inte gör så värst mycket. du är ensamstående med egentligen 3 barn och det är ingen enkel uppgift. jag tycker du är otroligt stark som orkar vara kvar i det!! och som du säger så är det lite mer måsten idag än för 50 år sedan. hela samhället är mer stressat. och om du då ska hinna med att övningsköra o fixa teorin så måste du ju släppa en del på hemmets måsten för att orka med alltihopa. jag vet ju att du kämpar allt du kan kära du. du får verkligen gärna skriva av dig här, jag tycker det är förnedrande att din mamma och svärmor håller på så där. de verkar inte förstå att de gör dig illa, men det kanske krävs att du säger till de på skarpe att DU blir skadad och sårad och får det bara ännu mer stressigt när de är så där. stor kram till dig!!

evanor: grattis till Ida i efterskott . ja alla män är nog lite såna med provisoriska lösningar, men Dan har ju skjutit upp precis allt hela tiden så jag kan ju inte riktigt se att han kommer förändras sen så jag vet ju hur det kommer att bli .

förlåt,känner mig så skyldig för att jag efterlyste alla o så försvann jag självSkäms. men det har verkligen varit en jobbig vecka!! har varit så mycket telefonsamtal o grejer som ska fixas. en dag ringde jag till bostadsföretaget som Dan fått lägenhet på. fick reda på varför Dan hade mer köpoäng än mig och det berodde på att han registrerat sig där för ett år sedan när vi ville flytta från Söderfors (något han då inte visste om enligt honom själv, men jag kände det var pinsamt att ringa dit för han borde ju vetat det). men så berättade jag att jag nu går på försörjningsstöd och då gick hon igång på att jag aldrig kommer få någon lägenhet någon annanstans för det räknas inte som någon trygg inkomst då de som går på försörjningsstöd är instabila och kan mista sitt stöd om de utnyttjar det hela bla bla bla. hon malde alltså bara på om det ena nedvärderande efter det andra precis som att jag vore den mest oansvarliga personen lixom
    jag vart så jäkla paff!! jag vet ju att det finns personer som får hjälp från soc som inte är "normala", har missbruk, problem att hantera pengar osv, men jag själv har ju aldrig känt att jag räknats in som en sån person. jag vet inte. det kändes som att man placerades i ett fack. jag blev ledsen och började gråta och sa att jag inte på något vis har kunnat påverka min situation och varför jag står utan "riktig" inkomst för en kort period av mitt långa liv beror på att jag vill att min son ska få sin utredning så han kan få den hjälp han behöver. och jag har haft jäkla otur som fått dras med en skitstövel till man som själv satt sig själv i första rummet varenda gång istället för barnen och mig. jag vart så jävla arg o ledsen!! ångrade mig såå att jag ringde det samtalet

sen hjälpte det väl inte att jag både haft pms och sömnbrist!! Idag sov Linn till kl 6 och det kändes som rena sovmorgonen så ni kan ju tänka er hur jag sovit i veckan . så jag har inte haft ork till att börja med pottträningen och Linn har ätit välling hela veckan. fast hon är säkert inne i en fas tror jag så det kommer väl att lösa sig. hon har iaf börjat prata ännu mera, det märks så tydligt och förskolelärarna säger att det bara exploderar med ord nu. igår när hon vaknade 4.30 satte jag på teletubbies på datorn så hon fick kolla. tänkte att hon kunde vara lite lugn då, men jag tänkte fel..det var det där avsnittet där de där tubbisarna tappar bort sina favoritsaker så varje gång de sa väska, cykel, boll eller hatt så skrek Linn typ ut det också och de upprepar ju orden rätt så ofta..plus att hon studsade o klappade händerna när de väl hittade de där grejernaDrömmer. och så var det ju blommor och kaniner och grejer, hon kan ju rätt så många ord så hon pekade på allt o babblade på i hög ton. måste fråga om era barn är så högljudda?? upplever att Linn skriker väldigt mycket, vet inte om det bara är jag som är känslig eller om det är så att hon har vant sig vid att prata högt på dagis där ljudnivån är mycket högre...

ja sen är det väl allmänt vårt kaos här hemma som gör mig så trött och deppig . tycker jag inte gör annat än att står o torkar av spisen, bordet, diskar eller något annat. Dan bara slänger sakerna där han står. och min energi är så låg. igår var jag också på det första föräldramötet, men det var ganska skönt att komma dit. om det finns någon sann glädje i något så är det iaf så att barnen måtte gå på världens bästa förskola .

ja sen har jag blivit förkyld också...nu får jag sluta skriva, blev en hel roman det här . kram på er!!

• Xgirl83

Suck, tvättmaskinen stoppade med ett felmeddelande nyss, och enligt manualen betyder det meddelandet att översvämningsskyddet har aktiverats av nån anledning. Mer strul.

Och i helgen föreslog jag att vi skulle åka till ett ställe som ligger ca 1 timmes bilresa bort, och då fick till slut Andreas ur sig att vår bil är så trasig så vi kan inte köra några sådana längre sträckor. Jag visste att det var fel på den men han har inte berättat att det var så allvarligt, och den har varit trasig i några månader nu utan att Andreas gjort något. Han har beställt hem lite grejer till att laga den, men längre än så har han inte kommit. Jag är rätt trött på detta nu faktiskt.

Min storebror blev chockad att jag skriver "att göra"-listor, och han kunde knappt minnas när de dammsög senast hemma, vilket bara var en av mina punkter för dagen...

Sen fick vi äntligen hem en dörr till tvättstugan/groventrén idag, så den måste Andreas sätta in också.

Barbamamman: Känns skönt att höra att ni med har det stökigt. Ja det är så jobbigt när folk sätter igång att städa sådär. På nåt sätt förstår man att de bara vill väl, men det blir så fel. Jahaaa, då förstår jag angående vagitorierna, hehe. Har mensen kommit än?? Usch, hoppas svampinfektionen blir bättre snart.

Zandra: Usch vilken vecka du haft, och vilket telefonsamtal till bostadsföretaget!! Skandal. De har ju ingen aning om varför du har försörjningsstöd, och hur länge du haft det. Arvid kan väl vara högljudd sådär, men inte extremt tror jag. Då är Selma värre. Jag förstår fullt ut att din energi är så låg, du har ju jättemycket som suger musten ur dig!

• lunaria

x-girl: men herregud, varför har han inte sagt något om bilen för?? . men så där har ju Dan också varit, inte kommit sig för att berätta exakt hur stort ett problem är vilket gör att det känns som att en stor bomb släpps på en varje gång det sker. förstår att du inte orkar mer, men du vet vart jag finns om du vill prata av dig mer!! det verkar som du är uttömd på energi ju .

dammsugar du varje dag . eller råkade det bara vara en punkt för denna dag?? vi har haft slut med dammsugarpåsar och Dan sa såklart att han skulle beställa nya (det var typ för två månader sedan)..men han beställde inte nya förrän den sista var så fullproppad så det till o med ramlade ur skräp ur dammsugaren..så nu när vi fått nya borde jag dammsuga, men det blir mest att ta i köket jämt för där är det mest skitigt.

nämen va trist om det är strul med tvättmaskinen nu också

ok det kanske är typiskt tjejer att vara så högljudda !! blir ju så konstigt iom att Noah har varit så tystlåten av sig..

snart dags att hämta ungarna idag då..funderar på att göra äppelkaka när de kommit hem ( med ditt recept x-girl ).

• Xgirl83

Kul att du ska använda "mitt" recept. Mm, äpplekaka hade varit gott idag! Nej nej, jag städar inte varje dag! Men en gång i veckan är nästan ett måste, för här drar både barn och hund in hur mycket som helst med skräp.

Nu sitter jag mest här vid datorn, har lite huvudvärk, och kan varken dammsuga eller lägga in tvätt i skåpen förrän Arvid har vaknat.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)