barbamamma: men vilken konstig mens du har, borde den inte komma snart  . bra att du iaf tog det där mot svampinfektionen så du blir av med det!! men finns det inget annat man kan göra mot det, är ju konstigt att du alltid får svampinfektioner pga bindor. har du provat olika sorter o sån't då?? kanske dum fråga, men ändå
 . bra att du iaf tog det där mot svampinfektionen så du blir av med det!! men finns det inget annat man kan göra mot det, är ju konstigt att du alltid får svampinfektioner pga bindor. har du provat olika sorter o sån't då?? kanske dum fråga, men ändå  .
 . 
fy för magsjukan ungarna åkte på, men skönt om du kunde ta ungarna till dagis idag iaf! hoppad allt går bra med uppgifterna som du lämnat in iaf! tycker det är sjukt med såna där straffuppgifter  .
 . 
x-girl: men gumman då  . jag vet ju vad du genomgår, har ju känt samma sak vad gäller städning och sån't. och ibland handlar det faktiskt om att någon gång få höra att det är okej att få ha det stökigt, det är okej att inte orka städa konstant hela tiden. sen har du ju extra ansvar vad gäller Andreas att han inte gör så värst mycket. du är ensamstående med egentligen 3 barn och det är ingen enkel uppgift. jag tycker du är otroligt stark som orkar vara kvar i det!! och som du säger så är det lite mer måsten idag än för 50 år sedan. hela samhället är mer stressat. och om du då ska hinna med att övningsköra o fixa teorin så måste du ju släppa en del på hemmets måsten för att orka med alltihopa. jag vet ju att du kämpar allt du kan kära du. du får verkligen gärna skriva av dig här, jag tycker det är förnedrande att din mamma och svärmor håller på så där. de verkar inte förstå att de gör dig illa, men det kanske krävs att du säger till de på skarpe att DU blir skadad och sårad och får det bara ännu mer stressigt när de är så där. stor kram till dig!!
 . jag vet ju vad du genomgår, har ju känt samma sak vad gäller städning och sån't. och ibland handlar det faktiskt om att någon gång få höra att det är okej att få ha det stökigt, det är okej att inte orka städa konstant hela tiden. sen har du ju extra ansvar vad gäller Andreas att han inte gör så värst mycket. du är ensamstående med egentligen 3 barn och det är ingen enkel uppgift. jag tycker du är otroligt stark som orkar vara kvar i det!! och som du säger så är det lite mer måsten idag än för 50 år sedan. hela samhället är mer stressat. och om du då ska hinna med att övningsköra o fixa teorin så måste du ju släppa en del på hemmets måsten för att orka med alltihopa. jag vet ju att du kämpar allt du kan kära du. du får verkligen gärna skriva av dig här, jag tycker det är förnedrande att din mamma och svärmor håller på så där. de verkar inte förstå att de gör dig illa, men det kanske krävs att du säger till de på skarpe att DU blir skadad och sårad och får det bara ännu mer stressigt när de är så där. stor kram till dig!! 
evanor: grattis till Ida i efterskott  . ja alla män är nog lite såna med provisoriska lösningar, men Dan har ju skjutit upp precis allt hela tiden så jag kan ju inte riktigt se att han kommer förändras sen så jag vet ju hur det kommer att bli
 . ja alla män är nog lite såna med provisoriska lösningar, men Dan har ju skjutit upp precis allt hela tiden så jag kan ju inte riktigt se att han kommer förändras sen så jag vet ju hur det kommer att bli  .
 .
förlåt,känner mig så skyldig för att jag efterlyste alla o så försvann jag själv . men det har verkligen varit en jobbig vecka!! har varit så mycket telefonsamtal o grejer som ska fixas. en dag ringde jag till bostadsföretaget som Dan fått lägenhet på. fick reda på varför Dan hade mer köpoäng än mig och det berodde på att han registrerat sig där för ett år sedan när vi ville flytta från Söderfors (något han då inte visste om enligt honom själv, men jag kände det var pinsamt att ringa dit för han borde ju vetat det). men så berättade jag att jag nu går på försörjningsstöd och då gick hon igång på att jag aldrig kommer få någon lägenhet någon annanstans för det räknas inte som någon trygg inkomst då de som går på försörjningsstöd är instabila och kan mista sitt stöd om de utnyttjar det hela bla bla bla. hon malde alltså bara på om det ena nedvärderande efter det andra precis som att jag vore den mest oansvarliga personen lixom
. men det har verkligen varit en jobbig vecka!! har varit så mycket telefonsamtal o grejer som ska fixas. en dag ringde jag till bostadsföretaget som Dan fått lägenhet på. fick reda på varför Dan hade mer köpoäng än mig och det berodde på att han registrerat sig där för ett år sedan när vi ville flytta från Söderfors (något han då inte visste om enligt honom själv, men jag kände det var pinsamt att ringa dit för han borde ju vetat det). men så berättade jag att jag nu går på försörjningsstöd och då gick hon igång på att jag aldrig kommer få någon lägenhet någon annanstans för det räknas inte som någon trygg inkomst då de som går på försörjningsstöd är instabila och kan mista sitt stöd om de utnyttjar det hela bla bla bla. hon malde alltså bara på om det ena nedvärderande efter det andra precis som att jag vore den mest oansvarliga personen lixom  

jag vart så jäkla paff!! jag vet ju att det finns personer som får hjälp från soc som inte är "normala", har missbruk, problem att hantera pengar osv, men jag själv har ju aldrig känt att jag räknats in som en sån person. jag vet inte. det kändes som att man placerades i ett fack. jag blev ledsen och började gråta och sa att jag inte på något vis har kunnat påverka min situation och varför jag står utan "riktig" inkomst för en kort period av mitt långa liv beror på att jag vill att min son ska få sin utredning så han kan få den hjälp han behöver. och jag har haft jäkla otur som fått dras med en skitstövel till man som själv satt sig själv i första rummet varenda gång istället för barnen och mig. jag vart så jävla arg o ledsen!! ångrade mig såå att jag ringde det samtalet  

sen hjälpte det väl inte att jag både haft pms och sömnbrist!! Idag sov Linn till kl 6 och det kändes som rena sovmorgonen så ni kan ju tänka er hur jag sovit i veckan  . så jag har inte haft ork till att börja med pottträningen och Linn har ätit välling hela veckan. fast hon är säkert inne i en fas tror jag så det kommer väl att lösa sig. hon har iaf börjat prata ännu mera, det märks så tydligt och förskolelärarna säger att det bara exploderar med ord nu. igår när hon vaknade 4.30 satte jag på teletubbies på datorn så hon fick kolla. tänkte att hon kunde vara lite lugn då, men jag tänkte fel..det var det där avsnittet där de där tubbisarna tappar bort sina favoritsaker så varje gång de sa väska, cykel, boll eller hatt så skrek Linn typ ut det också och de upprepar ju orden rätt så ofta..plus att hon studsade o klappade händerna när de väl hittade de där grejerna
 . så jag har inte haft ork till att börja med pottträningen och Linn har ätit välling hela veckan. fast hon är säkert inne i en fas tror jag så det kommer väl att lösa sig. hon har iaf börjat prata ännu mera, det märks så tydligt och förskolelärarna säger att det bara exploderar med ord nu. igår när hon vaknade 4.30 satte jag på teletubbies på datorn så hon fick kolla. tänkte att hon kunde vara lite lugn då, men jag tänkte fel..det var det där avsnittet där de där tubbisarna tappar bort sina favoritsaker så varje gång de sa väska, cykel, boll eller hatt så skrek Linn typ ut det också och de upprepar ju orden rätt så ofta..plus att hon studsade o klappade händerna när de väl hittade de där grejerna . och så var det ju blommor och kaniner och grejer, hon kan ju rätt så många ord så hon pekade på allt o babblade på i hög ton. måste fråga om era barn är så högljudda?? upplever att Linn skriker väldigt mycket, vet inte om det bara är jag som är känslig eller om det är så att hon har vant sig vid att prata högt på dagis där ljudnivån är mycket högre...
. och så var det ju blommor och kaniner och grejer, hon kan ju rätt så många ord så hon pekade på allt o babblade på i hög ton. måste fråga om era barn är så högljudda?? upplever att Linn skriker väldigt mycket, vet inte om det bara är jag som är känslig eller om det är så att hon har vant sig vid att prata högt på dagis där ljudnivån är mycket högre...
ja sen är det väl allmänt vårt kaos här hemma som gör mig så trött och deppig  . tycker jag inte gör annat än att står o torkar av spisen, bordet, diskar eller något annat. Dan bara slänger sakerna där han står. och min energi är så låg. igår var jag också på det första föräldramötet, men det var ganska skönt att komma dit. om det finns någon sann glädje i något så är det iaf så att barnen måtte gå på världens bästa förskola
 . tycker jag inte gör annat än att står o torkar av spisen, bordet, diskar eller något annat. Dan bara slänger sakerna där han står. och min energi är så låg. igår var jag också på det första föräldramötet, men det var ganska skönt att komma dit. om det finns någon sann glädje i något så är det iaf så att barnen måtte gå på världens bästa förskola  .
 . 
ja sen har jag blivit förkyld också...nu får jag sluta skriva, blev en hel roman det här  . kram på er!!
 . kram på er!!