• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Xgirl83

Selma och tjejen som bor alldeles utanför vår gata, Julia, har lekt mycket senaste veckan! Mest har Julia varit hemma hos oss eftersom Selma inte får gå vägen till Julia ensam än. De går ju även på samma avdelning på förskolan nu. Det känns ovant att ha ett "främmande" barn hemma, men är så roligt att de har så kul ihop! Plötsligt kan man se ett slut på småbarnsperioden. Idag är det marknad i stan som vi ska kika på, sen ska vi äta lunch hos min mamma.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • 7 michelingodingar

am zandra: åh 6 mån när du skriver det så minns jag att det var så för mamma och pappa oxå när dom skiljdes jobbigt atta det strular till det med bostadsbidrago sånt bara
    skickar en massa styrkekramar!!!!

pilea: vad roligt att ha en sån vecka försti skolan vad tyckte du om zumban?
    hur går det att ha alla på övervåningen nu då? vi har ju alla våra på övervåningen och det funkar skapligt vissa kvällar som dom kan trissa upp varandra till tusen men agathon sover som en stock

xgirl:haha tycker du så illa om småbarnsperioden kul att selma och kompisen leker så bra!!
    marknad ja det är det en bit härifrån med men det är såååå mycket folk så vi skippar den, sen hade dom någon som sköt ner en person där inatt

Idag har vi varit och köpt nytt kylskåp och frys, kylskåpet har ju gått sönder för oss så nu var det ett måste med ny kyl åtminstone dessutom ska vi sätta ut den gamla frysen i garaget så nu jäklar kan jag bunkra upp med hembakat och när det är billigt i affärerna

dessutom sitter vi och räknar o kollar o ser OM det är så att jag kan gå hemma på heltid och ja det finns en chans att jag kan göra det visst kommer man få dra ner på t ex gottet vi äter samt klädkontot och säga upp en del saker vi har men ja vi får se har ju morgondagen till o bestämma oss med man är ju lite rädd att det inte kommer funka men ja vi får se

• Pilea

xgirl:
    Ja, Max delar rum med Tyra o Alve har ett eget o mellan finns ett allrum där dom har gemensamma leksaker, funkar toppen. Max somnar först o han sussar så gott när det är dags o natta Tyra.
    Dock vaknar Max prick kl.04 o gallskriker o vill ha välling, men än har han inte väckt Tyra.

Det är verkligen kul när dom blir lite stora o tar hem kompisar o så Oftast blir det lugnare när man har fler barn hemma, då leker dom så bra själva o man hinner fixa o dona med annat.

Barbamammans...
    Men ska du inte plugga nu då, eller börjar du bli nervös? Jo, men det är väl klart du ska plugga, du kan ju inte svika mig nu o tänk på vilka tester du genomgått o som du dessutom fixade galant
    Tänk på att pensionspara bara om det är så att du inte ska jobba i framtiden, inte så kul o stå där utan pension på gamla dar. 

Idag har Alve varit på barnkalas på ett sånt där lekland o nu ikväll började han hux flux o kräkas, vet inte om det kan vara korven eller mjukglassen som dom fick eller om det är något annat skit, eller om det helt enkelt bara blev för mycket. Vi var dessutom på ytterligare ett kalas på eftermiddagen (firade min svägerska o barnens ena kusin) o då blev det ju tårta o grejer igen. Ja, ja, vi får se!

• HugOlle

Hej tjejer!

Long time no hear! Jag fastnade i FB träsket istället. Men nu har jag hittat hit igen.

Hoppas allt e bra med!

Här väntas det en tredje bebbe, så huvudvärk, trötthet o illamående står på listan.
    gamla människa..vad tänkte du på... ;)

• lunaria

Pilea: men hejsan!! va kul vecka du har haft, men jag förstår att du är trött och har träningsvärk så det heter duga .så roligt att du har trevliga klasskompisar .
    skönt att Max fått dagisplats .

x-girl: så roligt med marknad . jo så där med att slänga sig på golvet har Linn också varit mer eller mindre,men just det där med att vilja så himla mycket precis hela tiden är nytt. jag var tvungen att gå ut från affären en dag,så hopplös var hon!!

så kul att Selma har en kompis och kan leka så med . jag längtar tills Linn blir bara liite större för jag tror hon och Noah faktiskt kommer fortsätta leka med varandra. idag har ungarna mest bråkat, men i två sekunder kanske de lekt fint ihop.

barbamamma: ååh så du ska inte plugga . skulle det inte vara skönt att ha en utbildning för framtiden tänker jag?? ja det är ju såklart ert eller ditt val och jag vet ju hur gärna du vill vara hemma, men jag skulle känna att det vore en osäker framtid och att man ändå måste ut i arbetslivet förr eller senare. skulle ni klara er på Uno's lön bara då? intressant vändning iaf, sitter helt chockad .

HugOlle: men jösses, är du gravid, GRATTIS{#emotions_dlg.flower}. men hur gammal är du då?? så gammal är du väl inte . synd att du mår dåligt, det är ju tyvärr så. det går över som tur är . men du kan inte vara så långt gången än?? har ni sagt något till Hugo och Olle än??
    du får väl kanske presentera dig i tråden, vi har ju fått in andra nya som inte vet vem du är . kul att du är här igen, har saknat dig Hjärta

igår var vi på furuvik för sista gången, de kommer till att stänga sen . jag försökte få Noah till att åka en karusell som gick lite fortare, men han vägrade. däremot stod Linn och skuttade som en tok och sa att hon ville åka. så jag och hon åkte istället. jag mådde väl lite dåligt när vi åkte den för den gick faktiskt fortare än vad jag tyckte det såg ut som när man stod o tittade på den, medan Linn satt o skrattade precis hela tiden .

nu förbereder jag mig inför att börja på skola imorgon . blev en jäkla historia för att få ihop det här med studiemedlet. min gamla lärare förolämpade mig rejält för han hade inte fått in min tenta och sa att han verkligen tyckte det lät misstänksamt att jag öht hade gjort hans tenta eftersom jag inte kunde återberätta noveller och dikter jag läste då . jag blev jätteledsen och förbannad, men det ordnade sig för jag gick in på min gamla skolmail och hittade mailet jag skickade till honom med tentan. och han var faktiskt bra nog att be mig om ursäkt för att han misstänkt mig för att vilja fuska till mig högskolepoäng.
    idag kom iaf beskedet från csn att jag är beviljad studiemedel . kändes skönt!! så imorgon kl 5.56 åker jag upp till Falun, ska sova över hos en vän i Borlänge och så åker jag tillbaks på tisdag. så ni får ha det så bra så länge tjejer Hjärta

• HugOlle

Tack am zandra! Glad
    Tyckte det var dax att titta till er lite he he.

För alla er som inte känner mig.
    Anna heter jag, 41 år gammal. Mamma till två killar. Hugo 6 år och Olle 3 år.
    Bor strax söder om Stockholm.
    Gift med Peter och jobbar numera på Statoil.
    Mina laster: röd vin och snus
    Mina laster som gravid: chips, godis och frukt

• Xgirl83

Halloj.. Idag har vi haft lite kalas för Andreas som ju fyllde år härom dagen. Blir ju som vanligt jag som får duka och greja med allt medan Andreas står och konverserar. Men idag när allt nästan var klart så sa jag "det är ditt kalas, jag strejkar" Så han fick ju snällt plocka fram det sista på bordet, blev lite av en chock för honom tror jag.

Annars känner jag mig allmänt lite deppig och trött nu i helgen. Men kan vara PMS. Bara så trött på allt som tar min energi hela tiden.

Barbamamman: Haha, nej så kul är väl inte småbarnsåren, kanske hade jag tyckt bättre om dem under bättre förutsättningar. Jag skulle kunna tänka mig fler barn, om de föddes som sådär 1½-2 år gamla. Oj, så du ska kanske inte plugga?? Vad har ni kommit fram till idag? Är det imorgon du börjar? Jag vet ju att du gärna vill gå hemma så det hade ju varit kul om du kunde göra det, men jag tycker du ska ta chansen att plugga. Härligt med ny kyl och frys!

Pilea: Jaha, kul att det fungerar så bra med barnen ensamma uppe! Vi ska ju ha liknande lösning senare, men Selma vågar ju ofta inte ens sova ensam i sitt rum så det får nog dröja. Kommer de ner till er nån gång? Vi nattar också Arvid först och sedan Selma när han sover, fungerar bra. Hur mår Alve nu? Konstigt att han började kräkas så, men han har väl gjort så förut?

HugOlle: Hej Anna! Grattis till graviditeten! Jag är 28 år och har en dotter (Selma) på snart 4 år och en son (Arvid) på snart 1½.

Zandra: Men oj, så du börjar skolan imorgon?? Så spännande! Du får ha en toppendag! Lustigt på Furuvik förresten att Linn vågade åka men inte Noah.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • 7 michelingodingar

pilea.haha nä jag känner mig ite ett dugg nervös faktiskt och vet inte om jag ska ta det som ett bra eller dåligt tecken
    stackars alve hur är det med honom, kräktes han mer? vet att mina kan ju kräkas så om det blir lite för mycket av det goda!!

hugolle: Grattis till bebben hur långt gången är du? och välkommen tillbaka

am zandra: tankenvar när det var dags att ut i arbetslivet kolla om vi hade råd att låta mig gå hemma på heltid istället och då skulle jag skippa utildningen men visst jag skulle kunna gå hemma och vi skulle kunna avsätta 3000-3500 kr på sparkontot som då skulle täcka kvartalsräkningarna samt klädkontot och ev för framtiden om något går sönder men maken verkar ha ändrat sig nu eller känner väl kanske att han inte vill ha det stora ekonomiska ansvaret på sig så jag får sätta mig i skolbänken och just nu känner jag mig väldigt besviken och inte alls sugen på det här
    värsta är väl att jag i slutändan VET hur detta kommer bli= jag står där och får ta all VAB, jagfår sköta ALLT i hemmet jag får hämta/lämna varenda dag på dagis för nu när jag ska börja heltid så är det enl makens åsikt jag som ändå för sköta allt för att det är han som jobbar och tjänar mestGråter
    ja vi skulle klaraoss på unos lön (vi skulle ju då inte behöva barnomsorgen, vi skulle säga upp vissa saker, jag behöver inte bet facket osv)

vi hade lite diskussioner igår och jag gjorde klart för honom att den frihet han har haft ang sitt jobb kan han G L Ö M M A nu för nu är det tider för honom att passa och sen skiter jag fullständigt i om bönderna ringer och robotarna havererat. då jag har gått hemma så har ju han kunnat åka som han vill utan att behöva ta hänsyn direkt till oss men nu är ju inte jag hemma på dagarna så ja då får han bita i det sura äpplet

när jag sa dessutom att han kommer få ta hälften av vab dagarna så drog han efter andan och så började han predika om hur stressig hans höst kommer vara då han nu ska gå över helt på robotar och dom har minst 8 st som ska startas upp osv osv och jag sa bara till honom att det skiter jag fullständigt i så det kommer bli en otroligt intressant höst till o börja med

läste på fejjan att du missat tåget och att din magkatarr spökar, fyy hoppas detta kan reda upp sig nu vännen!!!

xgirl:haha ja ok då kan jag ta småbarnsåren och du sen när dom blir runt 2 år då
    som du ser av detjag skrev till am zandra så blir det plugg, börjar kl 13 idag så det är väl mest upprop och info,köp av böcker m.m antar jag

suck dagis är stängt idag så maken har tagit ledigt fast nu jobbar han, som alfons åberg "jagska bara"Skrikandes ska på möte ang freddes skolsituation vid 11 men det är makens bit känns som att det kommer bli stressigt idag

• lunaria

HugOlle: ja verkligen på tiden att du tittade in .

x-girl: jobbigt att du känt dig nere . men bra att du sa till Andreas, ska ju inte bara vara du som fixar allt!! han behöver nog chockas lite mer tror jag .

jo hon ville så gärna åka.och det minsta barnet som åkte var väl runt 3 år så det var egentligen ingen åkattraktion för såpass litet barn, men hon var ju nöjd . men sån var jag också som liten, ville prova på allt nytt och så . Noah har väl ärvt sin pappas gener .

barbamamma: oj, men det är bara att sätta upp en whiteboard eller ett schema på väggen där det står sysslor o att ni tar och delar på alla göromål där hemma. för det funkar faktiskt riktigt bra här fortfarande då vi har delat upp sysslorna och gör saker varannan dag.. förstår att du gärna ville gå hemma, att känna stress över att du kanske får stå o göra allt själv är ju inte kul. men det är därför du får stå på dig nu, ge inte med dig en tum om att göra saker, du ska ju studera på heltid och det är ju i sig som ett heltidsjobb!! lycka till idag .

tack!! jo det blev lite dum situation i morse. min magkatarr är igång på fullt så jag missade tåget imorse . men jag funderar lite.. jag går ju på p-piller,men nu har jag haft mens och började på de rosa pillrena igår och sen kändes det som att magen var igång till max igen. och ifall jag tänker efter så har jag haft problem med magen sen jag började med p-piller. kan det vara de som orsakar mina magproblem tro?? vilken skit i såna fall, känner att båda humöret och mina bäckenproblem blev bättre av de ju
    fast tur att jag inte hann med tåget, jag har gått på toa titt som tätt sen dess och det är verkligen SPRING till toan, hade inte varit kul att vara på tåg och kursstart idag...

har ringt till skolan så kursansvarige skulle ringa upp mig, antagligen imorgon. kan inte tro att jag kommer förlora min plats pga detta, jag hoppas iaf inte jag gör det . finns ju de som kommer in senare på reservplats utan att ha varit med på registreringen. försöker tänka positivt . fast om det här inte går igenom så är det nog bannemig inte meningen att jag ska börja plugga .

• 7 michelingodingar

am zandra: hur har det gått har skolan ringt?

är bara inne en snabb vända, är helt slut i huvudet känns det som och idagär bara första långa dagen jag haftTungan ute lämnar barnen 07.15 och hämtar senast 16.50 så gissa hur glada barnen var idag på en skala från 1-10 trötta som gatan och känns ju inget vidare just nu då barnen lägger sig mellan 18-18.30 så man vet ju hur em ser ut = hämta barnen laga snabb middag och lägga dom så idag har jag träffat dom 1,5 timme allt som alltGråter

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)