Pilea: men hejsan!! va kul vecka du har haft, men jag förstår att du är trött och har träningsvärk så det heter duga
.så roligt att du har trevliga klasskompisar
.
skönt att Max fått dagisplats
.
x-girl: så roligt med marknad
. jo så där med att slänga sig på golvet har Linn också varit mer eller mindre,men just det där med att vilja så himla mycket precis hela tiden är nytt. jag var tvungen att gå ut från affären en dag,så hopplös var hon!!
så kul att Selma har en kompis och kan leka så med
. jag längtar tills Linn blir bara liite större för jag tror hon och Noah faktiskt kommer fortsätta leka med varandra. idag har ungarna mest bråkat, men i två sekunder kanske de lekt fint ihop.
barbamamma: ååh så du ska inte plugga
. skulle det inte vara skönt att ha en utbildning för framtiden tänker jag?? ja det är ju såklart ert eller ditt val och jag vet ju hur gärna du vill vara hemma, men jag skulle känna att det vore en osäker framtid och att man ändå måste ut i arbetslivet förr eller senare. skulle ni klara er på Uno's lön bara då? intressant vändning iaf, sitter helt chockad
.
HugOlle: men jösses, är du gravid, GRATTIS
. men hur gammal är du då?? så gammal är du väl inte
. synd att du mår dåligt, det är ju tyvärr så. det går över som tur är
. men du kan inte vara så långt gången än?? har ni sagt något till Hugo och Olle än??
du får väl kanske presentera dig i tråden, vi har ju fått in andra nya som inte vet vem du är
. kul att du är här igen, har saknat dig
igår var vi på furuvik för sista gången, de kommer till att stänga sen
. jag försökte få Noah till att åka en karusell som gick lite fortare, men han vägrade. däremot stod Linn och skuttade som en tok och sa att hon ville åka. så jag och hon åkte istället. jag mådde väl lite dåligt när vi åkte den för den gick faktiskt fortare än vad jag tyckte det såg ut som när man stod o tittade på den, medan Linn satt o skrattade precis hela tiden
.
nu förbereder jag mig inför att börja på skola imorgon
. blev en jäkla historia för att få ihop det här med studiemedlet. min gamla lärare förolämpade mig rejält för han hade inte fått in min tenta och sa att han verkligen tyckte det lät misstänksamt att jag öht hade gjort hans tenta eftersom jag inte kunde återberätta noveller och dikter jag läste då
. jag blev jätteledsen och förbannad, men det ordnade sig för jag gick in på min gamla skolmail och hittade mailet jag skickade till honom med tentan. och han var faktiskt bra nog att be mig om ursäkt för att han misstänkt mig för att vilja fuska till mig högskolepoäng.
idag kom iaf beskedet från csn att jag är beviljad studiemedel
. kändes skönt!! så imorgon kl 5.56 åker jag upp till Falun, ska sova över hos en vän i Borlänge och så åker jag tillbaks på tisdag. så ni får ha det så bra så länge tjejer