Ja det är svårt det här med Selma och hennes kompis, finns ju inga andra barn att leka med här omkring heller (bara ännu äldre barn) och Selma vill ju leka med henne. De brukar inte leka så mycket på förskolan för den tjejen förkunnade för mig en dag att "Jag leker bara med xxx där". Det verkar inte helt som Selma har kommit in i gänget på förskolan, men hon leker nu mycket med de tre utländska syskonen (som inte kan så mycket svenska än). De är också nya och leker mest bara med varandra annars, men nu har Selma kommit in i deras "gäng" och de leker bra ihop, och barnen lär sig svenska fort. De verkar supergulliga alla syskonen, och Selma har nog fastnat speciellt för den äldsta tjejen. Så det är kul!
Vi försöker vara lite observanta nu så att allt fungerar bra, vi tror ju inte att den tjejen är elak med mening eller nåt.
Suck, Arvid verkar mer förkyld igen idag, snorar som bara den. Själv har jag åkt på världens yrsel som jag tror hänger ihop med förkylningen, samt huvudvärk.
Zandra: Så skönt att du kan känna att du struntar i det nu, det är nog det bästa OM man klarar göra så. Jag tror säkert många kan känna sig övergivna av den situationen du är i, det är ingen lätt situation du är i nu.. Usch vilken förkylning, med feber och allt. :-/ Hoppas det känns lite bättre idag.
Barbamamman: Fy, prov redan! Låter inget roligt att plugga in det där. Vad kul att Abbe blivit 5 år redan, låter som han fick en toppenfödelsedag.   Oj, inte lite ni fick shoppat!
  Oj, inte lite ni fick shoppat!   Vad kul med en systemkamera, det är så roligt att fota med en sån. Jaha, så Filippa har också en sådan kompis? Nu är ju de lite äldre än Selma och hennes kompis dock, hade de varit i Filippas ålder så hade jag nog också varit hårdare angående det direkt.
  Vad kul med en systemkamera, det är så roligt att fota med en sån. Jaha, så Filippa har också en sådan kompis? Nu är ju de lite äldre än Selma och hennes kompis dock, hade de varit i Filippas ålder så hade jag nog också varit hårdare angående det direkt.
Ain: Oj, två kurser samtidigt, förstår att det blir ont om tid för annat.
Nu ska jag plugga lite teori...