Barbamamma: usch va tungt för din vän och att ni inte bor närmre varandra. Livet är så oförutsägbart och skört! Vad var det för fel på hennes man? Stackars henne
. Men du gör ju så gott du kan för att finnas därför henne trots avståndet, det är ju allt du kan göra! Kram!
Stackars Alwin som spydde kaskader så där, uuurgh!! Inte konstigt han sov i 1,5 timme, han var väl slut!
Gud va mycket du har att stå i med i skolan, är inte avundsjuk! Och det blir ju värre när alla gruppmedlemmar inte drar sitt strå till stacken, det är ju det jobbiga med grupparbeten. Skönt iaf att ni får julledigt, det ju få förunnat när man pluggar på högre nivå
!
Jodå, vi ska ha barnen varannan vecka sen. Men först ska han få bäddsoffan från Ikea på måndag så jag har haft barnen i 3 veckor i rad när han ska ha sin vecka för att han skjöt upp beställningen till så sent. Jo jag känner mig så tokig på honom, men jag har verkligen satt upp gränser nu som aldrig förr, för barnens skull också. Det finns viss måtta på hur mycket man fixar!
Evanor: stackars er som har förlorat er katt, beklagar sorgen så mycket <3.
Men herrejisses, vilken son din sambo har!! Och vilken mes han själv är som inte säger ifrån, bor han där gratis så kan man ju iaf förvänta sig att han ska ha någon slags syssslesättning om dagarna! heja farmor i detta läge
. har faktiskt aldrig hört att man kan bli utslängd från AF, bara att man förlorar ersättning om man inte går på möten. Men han kanske inte har rätt till några pengar iaf??
Nä du, mitt humör är inte att leka med
. men tur är att Noah blivit lugn som en filbunke så jag har ”bara” en att stånga mig blodig på!!
x-girl: grattis till Selma
stackars Arvid som haft feber till o från så där, skönt om det verkligen vore över nu! Annars säger jag som de andra att en tur till vc kanske inte vore fel för det låter inte normalt att få feber som kommer o går så där!
Haha, kan tänka mig att det var test från terapeutens sida att kolla koncentrationen medan han gjorde en aktivitet 
Ain: usch, är dina barn också sjuka nu, hoppas de kryar på sig snart!!
Va roligt och skönt det låter med Milanoresan, o så billigt!! Men då kan man ju unna sig att shoppa lite mer istället
.
Kul att du börjat jobba och det låter ju bra att hela familjen kan äta lunch flera dar i veckan
. Men att du hinner med sån’t stort kalas, säger som x-girl att det låter stressigt!
Jodå, Tierpsmodellen är absolut något för mig, men precis som allt annat har de begränsat med tid så jag tror bara jag ska på möten 1 gång per vecka så jag tvivlar på att jag kommer ut i någon aktivitet före jul. Iofs har jag ganska mycket inplanerat iaf så det gör ingenting så än så länge…
Suck, hade ju skrivit en massa, men allt försvann. hoppas jag fått med allt nu som jag skrev förut. Har varit borta för jag har varit krasslig + att jag haft en massa inbokade möten…hade feber i lördags, gick över till förkylning med ögoninflammation på ena ögat och nu är jag så hes att jag knappt kan prata, mina stämband gör så ont. En vän ringde mig idag o vi fick avsluta för jag fick inte fram något ljud alls imellanåt. Men jag har kämpat mig till alla möten i veckan för de har varit viktiga. I måndags var vi på soc o bestämde att vi skulle sluta med kontaktfamiljen då vi ändå kommer känna avlastning då vi har barnen varannan vecka. I tisdags var jag på tierpsmodellen o pratade mest om min bakgrund, sen idag var jag på bvc på fm och gruppmöte i em.
På bvc gick det bra bortsett från att Noah skulle göra syntest o det fixade han inte för han förstod inte instruktionerna. Hon pekade på en bokstav på en sån där ljusbelagd tavla och Noah fick en bricka med 4 bokstäver och skulle välja en av fyra som det stämde in på, men han pekade runt på alla bokstäverna. Han förstår helt enkelt inte instruktioner
. Just på såna här grejer märks det så tydligt att Noah inte kan ..kände mig ledsen för hans skull, fast vi sa att han var duktig ändå såklart för det är ju inte hans fel att han inte kan. Min lilla älskling!! Sitter nog o tänker en del på det Dan sa också, blir orolig för att Noah kanske känner att han inte kan. Han väger 14kg och är 101cm lång nu iaf!
Linn hade sin 18-mån kontroll och hon ska kunna 8-10 ord nu, men kan säga över 100 ord vill jag tro
. Och bvc-sköterskan sa att barn ska kunna 3-ordsmeningar vid 3 års ålder
. så för hennes utveckling behöver jag iaf inte känna oro över! hon väger 11 kg och är 82 cm lång. Trodde hon skulle va längre än vad hon är med tanke på att hon drar mycket kläder i st 92 nu, men hon kanske bara är knubbig på rätt ställen
. hon fick spruta, men grät bara i 5 sek så hon var riktigt duktig, men nu håller jag tummarna för att hon slipper febern!!
Ang Dan så fick han inte ta med sig någon av barnen på dejten. Han åkte i söndags då till tjejen i Gävle. Hon hade dock med sig sina två barn: en på 2 år och en på 8 månader
. vet ärligt talat inte vad han tänker på, kan han inte ta hand om 2 barn så borde han väl inte fundera på att bli ihop med en tjej med 2 egna barn och dessutom i dessa åldrar…men det där är hans bekymmer tack o lov
.
Jag känner iaf att det fortfarande är väldigt skönt utan honom!! Nu har han också blivit sjuk o då chattade han med mig på fejjan o sa att han saknade det att bli ompysslad av någon när man är sjuk. Jag skrev att ”ja jag daltade nog med dig då kan jag tro”
. Haha, knasbollen kan gärna ha det!! Jag har varit sjuk nu, gått på möten, tagit hand om två barn, varav Linn har strulat flera gånger varje natt och det är HAN som är ömklig. Suck!