• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Ain

Hejsan

Fortfarande lite back-laggad sa jag far skriva lite mer senare, men maste ju kopiera in denna läng fran DN: http://www.dn.se/resor/schweiz/hang-med-ned-till-nordarnas-underjordiska-himmelrike

Cern: där Markus jobbar och jag hade min intervju  Richard som det skrivs om i arktikeln känner jag, och precis bakom det stora bla röret som 4 personer star framför (en av bilderna längst upp) hade jag intervjun  I ett hus alltsa, inte pa gräsmattan.

Och lite längre ned, pa sidan av artikeln finns en bild fran luften. Om ni följer vägen uppat i bilden och sa tittar lite at vänster och uppat kommer ni till THoiry där vi ska bygga huset. Och ännu mer at vänster till Collonges där vi bor nu.

Annars gick intervjun jättebra. Jag trodde jag skulle bli alldeles tom i huvudet av stress,men presentationen gick bra. Det gick bra att svara pa franska (engelskan pratar jag sa pass flytande att det gar lika bra att prata som svenska i princip) nagot jag var lite nervös för. Men de andra kandidaterna (bara tva andra) verkade väldigt trevliga och duktiga, sa det är ju inte helt otroligt att de far jobbet. En hade tom jobbat för en nobelpristagare... Men jag tror  nog att jag har en chans iaf, och hur som helst vet jag att jag gjorde mitt bästa, och det är ju inte alltid man kan passa in bäst pa ett jobb. Vi far se hur det gar om nagon vecka...

Zandra. vad jobbigt med bröllopsdagen. Jag kommer ju ihag när ni gifte er - vad mycket som kan hända. Men där ser man även hur mycket du har förändrats till det bättre. Du är ju en jättestark person nu - även om du ju är trött och sa - men stark psykiskt som även vagar vara svag och som verkligen tar ansvar för sitt liv!          

• Xgirl83
    Zandra: Jag håller helt med Ain, att du har förändrats så mycket, och är nu en person som tar väldigt mycket ansvar för ditt eget liv. Klokt sagt! Ibland måste det kanske ske jobbiga förändringar vid stor utveckling.

Ain: Kul att det kändes bra på intervjun, du ska ju vara stolt bara att du vågade göra det. Men förstår att konkurrensen är hård. Kul att se lite bilder.

Pilea: Men så kul att Max har börjat gå! Hur går inskolningen? 

Min dator har kraschat, plus att min mobil blivit knäpp med, så jag sitter just nu och surfar på Andreas dator. Men det känns lite fullt upp med övningskörning, teori, och sen kaoset här hemma. Jag har hållit på med lite projekt hemma då jag gjort färdig Selmas byrå (bild finns i bloggen) samt målat vår nya dörr mellan tvättstuga och garage som vi äntligen fått köpt. Andreas lyckades laga tvättmaskinen igår, så idag kan jag tvätta här hemma. Men fick tvättat en del hos mamma tidigare i veckan så det var inte kris.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • 7 michelingodingar

am zandra: hoppas du mår bättre nu och att du får en kanonbra kryssning o passa på o njuta OCH flörta

ja du jag har abbe hemma idag med feber och öroninflammation, uno va hemma i veckan med filippa och agathon som hade feber. Alwin har börjat småhosta och snorar som 17 oxå

Ain:kul o se lite kort och skönt att intervjun kändes bra iaf bara o vänta o se nu då

xgirl: nää men vilken otur du har just nu skönt att Andreas kunde fixa tvättmaskinen iaf!!
    vad fin byrån blev!!!!

Idag är det hemstudier här och jag har abbe hemma eftersom han är dålig men han störinte ett dugg så det har gått bra o fåiväg uppgifterna iaf!! ska hämta de andra på dagis om ett par timmar.

fan igår blev filippa av med sin nya mobil i skolan jag blir så arg dels för att ungar inte kan låta bli andras grejjer men oxå på henne för hon visste att vi sagt nej  om att ha med mobilen ditDemon men det är som vanligt när det gäller henne hon skiter fullständigti vad vi säger och gör som hon vill ändå och detta driver oss till vansinne här hemma vet inte vad vi ska ta oss till

i förra veckan kom fredrik hem och hade blivit påhoppad bakifrån och fått en smäll över kinden så han var blå och igår kväll sa han att han hade så ont i ryggen av att en kille hade gjort ett hemmagjort knogjärn i trä och slagit den i ryggen på fredrik ni  kan nog gissa er till min fina ramsa jag drog när jag fick höra allt detta igår Skrikandes

• lunaria

hmm skrev ett inlägg här i fredags, men nu syns det inte ju:-/.

ain: skönt att intervjun gick bra, ska verkligen hålla tummarna stenhårt för att du får det . tycker du är imponerande som fixar sån't där så bra!!

tack för alla värmande ord. jag är väldigt trött, men det märks att det inte är samma trötthet när jag har lite mer koll på mitt eget liv .

x-girl: nämen va trist att du varken har dator eller telefon . skönt att Andreas kunde laga tvättmaskinen!! här har tvättmaskinerna varit konstiga och gått sönder typ var och varannan vecka, men nu var motorn helt slut i ena så jag fick veta att de äntligen ska installera två nya maskiner. och vaktmästarn skulle försöka påverka det hela så de skaffar en ny torktumlare för den går också på sista versen. det är mycket man klarar sig utan, men att tvätta är ju ett måste. skönt att du ändå kunde tvätta hos din mamma.

ja i mitt fall så behövdes det verkligen en radikal förändring i mitt liv för att jag skulle få må bra. och det har jag ju egentligen vetat om sen länge, men det blev ännu mer klart för mig under sommaren .

barbamamma: stackars fredrik, har du kontaktat skolan ang detta??!! fy vad han råkar ut för saker hela tiden då!! Filippa får ju skylla sig själv, men ni köper ingen ny mobil till henne?? hon verkar ju inte vara mogen för att fixa ha en egen telefon..

hur går det med Abbe, är han frisk?? go unge som iaf kan sköta sig själv medan du pluggar .

haha, så du tänker att jag har flirtat . nä inte jag, men däremot var det en kille som flörtade med mig, haha. och jag vart så paff lixom. jag är INTE van vid sån't där . men det var kul, han bjöd på drink och vi satt och pratade en lång stund . hela resan var underbar, bortsett från att magkatarrren satte igång direkt när jag kom på båten, tack och lov att L hade med sig omeprazol. jag var lite upprörd när jag åkte hemifrån, vilken jävla dum karl man skaffat barn och gift sig med!! men sen kunde jag njuta av resan. och herregud va de hade provsmakningar lite då och då, jag vart helt lullig av det . blev ju inte så liite sugen på att åka snart igen kan jag säga, men åka på en vardag för det var lite mycket folk nu.. skulle oxå gärna vilja ha med mig barnen, tror ex Noah skulle uppskatta att åka båt . dock skulle man väl få pussla med färdmedel dit, för jag tror inte han skulle kunna fixa att åka i en trång buss i 3 timmar...maten är så grymt god också så bara det är värt det hela.

vad har ni hittat på i helgen då??

• Ain

barbamamma: nej men stackars Fredrik da jag hoppas det inte händer ofta?

Zandra: vad roligt du verkar haft det! Det är du ju värd, och skönt att du kunde släppa det som hänt innan och ända njuta av kryssningen!
    Kanske man faktiskt skulle ta och göra nagot sadant när man kommer till Sverige härnäst. Var akte du? Till Finland eller Estland eller nat annat? Jag skulle ha lust att aka till RIga igen, men är inte säker pa om det finns kryssningar dit.

Xgirl: du verkar ju hinna med en massa, men körpluggning, fixa byraer och allt annat! Hoppas ni lyckas laga datorn, eller far det pa försäkringen...

Pilea: vad roligt att han börjat ga! De känns plötsligt sa mycket äldre da tycker jag

Och gissa vem som ringde i morse da jag var och handlade? joooo, fran Cern och de erbjuder mig jobbet De tyckte att jag gjort en sa bra board (intervju alltsa) och även det skriftliga testet, sa de vill att jag börjar jobba hos dem! Jag far väl se mer detaljer senare, de ska skicka kontrakt och sadana saker om nagon vecka. Men troligast börjar jag redan 1:s november! Men jag ska nog inte ga ut helt officiellt ännu, väntar tills dess jag skrivit under Jag har iaf köpt mig en liten champagneflaska som jag ska fira med ikväll

I veckan är Markus borta pa konferens i Grenoble, sa jag är ensam med barnen. Jag är väl inte sa effektiv pa morgonen med tva barn kan man säga, sa vi kom lite sent till skolan imorse. Men det ma väl vara hänt. Sa länge man inte kommer försent till hämtningen sa.               

• Xgirl83
    Ain: Nej men vad roligt att du fick jobbet!! Helt otroligt, det som verkade vara sån konkurrens med. Du verkar få alla jobb du söker. Ja jag tycker ju att jag hinner med mycket, men vissa verkar inte förstå det. Känns som att vissa tror att bara man har det stökigt så måste det betyda att man sitter och latar sig hela dagarna. Men det är ju fullt upp med annat med förutom städning. Men jag har tagit er allas kloka råd och skiter totalt nu i vad andra anser. Som ni säger (vem det nu var) så är det mitt liv, och jag ska väl göra vad jag vill med det, så länge familjen mår bra osv.

Zandra: Ja tänk vad man kan se saker (personer) på ett helt annat sätt än man gjorde från början, jag kan ju också känna så ibland. Låter som du hade en toppenhelg! Så kul att du blev flörtad med. Du får väl vänja dig, misstänker jag.

Barbamamman: Så irriterande att folk inte kan låta andras grejer vara! Men förstår att ni är irriterade på Filippa som inte lyssnar på er alls. Hon kanske ska vara utan mobil en stund. Men herre gud, känns som att Fredde alltid råkar ut för våld från andra?? Kanske borde polisanmälas eller åtminstone till rektorn?

Nu har jag fått köpt mig en begagnad dator på Tradera, blev nöjd då den bara är ett halvår gammal så det blev ett bra pris. Min gamla dator orkar jag inte ens försöka laga, det är flera saker som är kassa med den nu...   
  • Xgirl83

Har inte fått min nya dator än alltså, men hoppas den kommer i veckan.

• lunaria

Ain: GRATTIS!!!! gud va roligt att du fick jobbet, du är så jäkla bra alltså . kul att du får fira med champagne även om du sitter hemma ensam då

vi åkte till Mariehamn så det var ingen lång resa. men däremot var alla priser på svenska så man slapp fundera kring det iaf . de har ju resor till Tallinn och Riga, de har jag aldrig åkt, men skulle vilja göra det . sen tycker jag ofta färjorna har lite för alla åldrar, därför tror jag faktiskt det skulle funka att ta med barnen på sån resa också. 

jag har precis börjat bli någorlunda effektiv med ungarna innan de ska till dagis, men de sover ju så olika länge så ibland kommer vi lite för sent. egentligen ska de äta frukt på dagis kl 9, men det är tack o lov nästan aldrig så .

x-girl: jag förstår att du skaffade ny dator, oftast är ju självrisken så hög så det är ingen vits i att ta det på försäkring eller fixa på annat vis.

jättebra att du släpper dina prestationskrav, du gör ju jättemycket hemma och så kan jag känna att jag har bara en del möten/vecka, men tiden rinner iväg iaf. och vissa saker är inte lika högt prioriterade. och att övningsköra och ha teori är ju otroligt energikrävande så jag tycker du är duktig som fixar allt så bra

haha jag vet inte om det bara var en engångsföreteelse att bli flörtad med, men väldigt trevligt att få lite positiv uppmärksamhet. Dan flörtar ju och VILL gosa en del, men så visar han allt annat med sån motsats så jag känner mig inte ens glad för det. det var trevligt att få träffa lite nya människor nu, det behövdes .

idag skulle jag på möte ang tierpsmodellen, men när jag hade suttit o väntat i 10 min över tiden så undrade jag varför ingen kom och då visade det sig att min soc-tjej var sjukskriven. det är andra gången på en vecka där jag gått till möten utan att bli informerad om att de är sjukskrivna. suck!! så nu skjuts det upp ännu mer då. man får inte ha för bråttom iaf

• Xgirl83

Nu har vi också vattkoppor här hemma, Arvid har prickar lite här och var (dock främst i blöjan ännu) och feber. Barnens kusin insjuknade ju i vattkoppor härom dagen så vi väntade ju oss att det skulle dyka upp hos oss med, men det sägs ju att inkubationstiden är typ 2 veckor så vi trodde väl inte det skulle komma redan. Bara önskar att det kommer på Selma snabbt också, för på måndag skulle Arvid börja inskolningen och man vill ju gärna att inskolningen hinns med innan jag ska börja jobba 1 nov. Så nu har jag Selma hemma från dagis med tills vidare.

Zandra: Men vilken otur du har med att folk inte kan meddela dig om inställda möten?? Ja men det stämmer ju som du säger att tiden rinner iväg snabbt till olika saker. Och sen lägger jag ju faktiskt mycket tid på städning - bara det att det liksom knappt märks.  Så det är inte heller så att stök är lika med att man inte städar. Men det är ju t ex som Selma som skulle ta på sig skorna igår. Så utbrast hon "Det är stenar i skon!" och tog och tömde ut allt grus rätt på golvet. Man kan minst sagt säga att man jobbar i motvind.

Nu börjar Arvids feber stiga igen, dags för Ipren.          

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)