Arvid blev ju rätt dålig av sina vattkoppor, hade väldigt mycket klåda. Selma däremot har bara fått några få prickar och ingen klåda. Andreas har varit febrig och haft huvudvärk i flera dagar, men att hitta prickar på honom under allt hår är inte lätt.
Så vi vet faktiskt inte om han haft vattkoppor eller om han varit dålig pga en förkylning han haft. Verkar ju otroligt om han som vuxen skulle få vattkoppor utan att ens veta säkert om han har det, alla säger ju att man ska bli så dålig som vuxen. Men jag har sett några röda prickar på honom, fast det kan vara finnar eller nåt med.
Så nu håller jag barnen hemma ett par dagar till för säkerhets skull, så satsar vi på inskolningsstart för Arvid på onsdag.
Annars så har vi många funderingar nu för tillfället om var vi vill bo.. När jag nu förhoppningsvis får körkort så kan vi bo utanför stan, något vi båda vill. Så vi grejar faktiskt lite här hemma med oavslutade projekt, för den dagen att vi kanske vill lägga ut huset till försäljning. Det är tyvärr lite för litet för oss, men samtidigt trivs vi bra i området, så vi får se. Vi har lite span på detta huset, men det är inte aktuellt för oss om de inte sänker priset. För övervåningen är inte ens inredd, och det är 20 min bilresa från stan: http://www.hemnet.se/bostad/villa-3rum-nasinge-stromstads-kommun-stora-ytten-41-1543175 Huset har legat ute länge, så kanske går det att pruta... Men egentligen är det lite för långt från stan.
Zandra: Jadu, Dans mamma verkar inte vidare engagerad i sina barn eller. :-/ Men så skönt att hans utredning är i gång med! Även om ni inte ska bo ihop så är det ju viktigt att dina barns pappa får hjälp. Blir ju intressant att se vad utredningen ger. Spännande att Noahs utredning drar igång med, men den verkade inte så lång eller? Usch vad jobbigt med din kvalsterallergi, som du säger att det inte går att göra så mycket åt det. Kul att Linn satt så still och fick sådant beröm för det, lär väl vara första gången hon fått eller.
Barbamamman: Jag var inne och kikade på bilderna, kul att se! Jag läste i gekås-tråden att det hade varit total kaos i helgen och 3 timmars kö i kassan!
Så jag är glad att jag har det besöket avklarat, och jag kommer nog alltid åka dit i augusti-september (blir nog att jag och svägerskan åker 1-2 ggr per år). Så himla bra att skolan tog det på sådant allvar med Fredde, verkligen skönt att höra ju!