• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • kanske 4a
    gulahumlan skrev 2012-11-16 07:19:47 följande:

Testade positivt imorses.. Det var en långsam morgon, ville upp och testa eftersom jag är på BIM+1, men yngsta sonen låg och sov på min arm.. Sen var det 5 väldigt långa minuter i väntan på att kolla på testet också :D

Grattis!!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • Pillan2012

Haha, 2 dagar av äl-flytningar och Superduperpositivt äl-test idag (starkt igår) + lite molvärk just nu så ikväll, då jä**ar :D Demon

• Bengalen
    Kinderägg skrev 2012-11-18 10:35:16 följande:
    Någon som vet vad man ska fylla i på kurvan när man tagit Ovitrelle ?
    Du fyller i HCG under medications. Hur går det för dig Kinderägg?
  • greeneyes

Kinderägg: Håller tummarna för att ovitrelle funkar för dig, jag blev gravid första cykeln jag fick ovitrelle i kombination med pergotime och resultatet är 5 år nu . För mig satt ovitrelle i kroppen i 8 dar, det kan sitta i upp till 10 dagar så att du inte testar för tidigt.

• Kinderägg
    Bengalen skrev 2012-11-18 11:48:05 följande:
    Du fyller i HCG under medications. Hur går det för dig Kinderägg?
    Tack !

Det går inget vidare tyvärr. Är bara ivf dom kan erbjuda säger dom och det har vi inte råd med. Min ÄL försvann så vi tog till Menopur men vet inte om jag kommer få fortsätta efter detta försök. Är väl ganska uppgiven vid det här laget och vet inte ens om vi vill ha fler barn, tror dock att det är ett försvarstänk för innerst inne är det ju vår högsta önskan att få ett till.
    Har otroligt mycket problem med mitt ex just nu och min kropp smärtar mer än någonsin så att ÄL försvinner och vi inte lyckas är väl kanske inte så konstigt.

Hur går det för er Bengalen ? Länge sedan jag såg dig, är visserligen inte så ofta i tråden heller så jag har lite dålig koll.   
  • Bobofina

Det verkar som att det finns kvar några här i tråden sedan jag hängde här (tyvärr, får man väl säga). Tänkte bara att jag skulle titta in och meddela att jag fick en liten son för drygt tre veckor sedan. Han mår bra och det gör jag med.

Tittar in ibland och håller fortsatt tummarna er alla tempkämpare och speciellt för er som är kvar här sedan min tid i tråden. Kram på er!

• Bengalen

Stort varmt grattis Bobofina! Vad roligt att höra att er lille bebis har kommit nu. Ta hand om er allesammans! Hjärta

Kinderägg: Jag skriver nästan aldrig nåt här i tråden längre. Känner väl att jag inte har så mycket gemensamt med övriga här som blir gravida efter ett par försök...
    Vi har helt slutat hoppats på att det skulle gå på naturlig väg efter beskedet att det numera är stopp i båda äggledarna. Jag fortsätter dock att tempa mig för att få en bättre helhetsbild av cykeln som äggkvalité, ägglossning etc men det är IVF som gäller. Har haft problem med en cysta som inte har velat försvinna, som har levt rövare och förstört hela cykeln gång efter gång. Nu är den äntligen punkterad så vi ska ge oss på ett nytt IVF-försök i nästa cykel.
    Vad tråkigt att höra att du också har fått en massa problem med cykeln. Rynkar på näsan Vet inte var du bor men IVF-behandlingar är billigare i DK än i Sverige om man bara har en läkare som kan skriva om recepten.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*