• Anonym (ammar)

WT-mammor ger ersättning??

Jag förstår inte mammor som inte ger sina barn bröstmjölk. Det är jobbigt den första tiden att amma. Ibland fungerar det inte att amma, men varför köper man inte en pump då bara för att ge dem det bästa?

Det är cirka 1% som inte kan amma sitt barn. Men här verka det krylla av folk som av olika anledningar väljer att ge ersättning. Vad är du för en förälder som inte bryr dig tillräckligt om ditt barn att det inte ens kan få bröstmjölk?

Själv skulle jag kunna kapa armen av mig för att ge min bebis det bästa, så att amma är en liten uppoffring så min bebis kan få den bästa starten i livet.

Det är synd att jag inte ens kan förstå varför man väljer att ge ersättning, det skapar ofta problem för bebisarna. Deras magar är inte gjorda för konstgjorda saker.

• Svar på tråden WT-mammor ger ersättning??
  • 7 michelingodingar

och VEM är du till o klanka ner på alla andra?

alla gör sina val utefter sin förmåga amma eller inte barnen mår lika bra av ersättning och får väl lika mycket kärlek ändå.

helt otroligt att folk har så mycket åsikter om vad alla andra gör eller inte gör!!

• Skogsflickan

hahahaha, det var det MEST korkade jag läst på fl! Hur kan man vara så opåläst som ts och ändå få skaffa barn? Stackars barn om han/hon ska bli lika inkompetent som mor sin...Hört att sånt smittar av sig...Alla kan INTE amma och vad du eller ngn annan tycker skiter vi andra i. Jag går efter kompetent personal som läkare...

Vi har råd med ersättning..

• Jag bryr mig inte vad ni tycker

Sy igen truten.

• Helene70

Om vi ska hålla oss till fakta så är det faktiskt som TS skriver att högutbildade mammor ammar i större utsträckning. Sedan att man vill lägga en värdering i det och försöka få det att låta som att alla högutbildade kvinnor ammar och alla "WT-mammor" inte ammar är en annan sak.

De flesta kvinnorna i min bekantskapskrets är högutbildade och det som jag personligen har märkt är att de lägger mycket prestige i att klara amningen. Inte alltför sällan har man hört "jag ska minsann inte ge upp" och "jag ger mig inte" o.s.v. Dessutom så är dessa kvinnor äldre när de får sitt första barn och lever för det mesta i stabila förhållanden där pappans insats är guld värd för att mamman ska kunna klara av en väl fungerande amning. Att en lugn miljö främjar amningen är ju inget nytt. T.ex. en ensastående flerbarnsmamma däremot har svårare att undvika stress vilket även kan medföra att amningen blir lidande. Detta kan kännas som en stor sorg för kvinnor som verkligen VILL amma men inte kan på grund av extrem stress.

Det enda du har lyckats visa TS är att du är en fördömande och oempatisk person som inte har förmågan att tänka utanför din egna lilla rosafärgade horisont. Att starta en tråd genom att sätta dig själv på höga hästar och angripa lågutbildade mammor säger mer om dig än om andra. 

Jag antar att du är högubildad men jag kan inte låta bli att undra vad du ska med en hög utbildning till om du inte ens kan lära dina barn de mest grundläggande värderingar. ObestämdFörhoppningsvis har dina barn andra vuxna förbilder som kan influera dom positivt.

Och du som pratar om att ge sina barn "det bästa"!

• LyckligtSlut

1%?

Nästan alla mammor jag känner (inklusive min egen mor och mormor) har haft extrema problem med att få mjölk öht. För vissa har det blivit bra efter någon månad, för andra så finns inget, kommer inget. 1%? Ja, då måste jag ha väldigt kassa mjölkgener.

Men vad har du med det att göra? Kasta glåpord över kvinnor som ej kan eller vill amma? Är det att vara "fin" så är jag hellre WT...

PMS året runt :(
  • LyckligtSlut
    Helene70 skrev 2010-09-13 12:17:02 följande:

Om vi ska hålla oss till fakta så är det faktiskt som TS skriver att högutbildade mammor ammar i större utsträckning. Sedan att man vill lägga en värdering i det och försöka få det att låta som att alla högutbildade kvinnor ammar och alla "WT-mammor" inte ammar är en annan sak.

De flesta kvinnorna i min bekantskapskrets är högutbildade och det som jag personligen har märkt är att de lägger mycket prestige i att klara amningen. Inte alltför sällan har man hört "jag ska minsann inte ge upp" och "jag ger mig inte" o.s.v. Dessutom så är dessa kvinnor äldre när de får sitt första barn och lever för det mesta i stabila förhållanden där pappans insats är guld värd för att mamman ska kunna klara av en väl fungerande amning. Att en lugn miljö främjar amningen är ju inget nytt. T.ex. en ensastående flerbarnsmamma däremot har svårare att undvika stress vilket även kan medföra att amningen blir lidande. Detta kan kännas som en stor sorg för kvinnor som verkligen VILL amma men inte kan på grund av extrem stress.

Det enda du har lyckats visa TS är att du är en fördömande och oempatisk person som inte har förmågan att tänka utanför din egna lilla rosafärgade horisont. Att starta en tråd genom att sätta dig själv på höga hästar och angripa lågutbildade mammor säger mer om dig än om andra. 

Jag antar att du är högubildad men jag kan inte låta bli att undra vad du ska med en hög utbildning till om du inte ens kan lära dina barn de mest grundläggande värderingar. ObestämdFörhoppningsvis har dina barn andra vuxna förbilder som kan influera dom positivt.

Och du som pratar om att ge sina barn "det bästa"!

Bra skrivet! Mycket kloka ord!
    PMS året runt :(
  • Skogsflickan

sedan är det ju väääldigt modigt att gömma sig bakom anonym...Kom in ts o svara på frågorna du får...Om du nu står för din åsikt alltså borde du kunna visa dig...

är alla som tycker så om icke ammande mammor lika fega??

• Eisa

1% är naturligtvis inte en korrekt siffra.

Snark.

• Mary Jo

Ja,nog fan har jag läst mkt korkat här på fl,men det här kan ta priset! Tungan ute

Svar på tråden WT-mammor ger ersättning??