• Anonym (ammar)

WT-mammor ger ersättning??

Jag förstår inte mammor som inte ger sina barn bröstmjölk. Det är jobbigt den första tiden att amma. Ibland fungerar det inte att amma, men varför köper man inte en pump då bara för att ge dem det bästa?

Det är cirka 1% som inte kan amma sitt barn. Men här verka det krylla av folk som av olika anledningar väljer att ge ersättning. Vad är du för en förälder som inte bryr dig tillräckligt om ditt barn att det inte ens kan få bröstmjölk?

Själv skulle jag kunna kapa armen av mig för att ge min bebis det bästa, så att amma är en liten uppoffring så min bebis kan få den bästa starten i livet.

Det är synd att jag inte ens kan förstå varför man väljer att ge ersättning, det skapar ofta problem för bebisarna. Deras magar är inte gjorda för konstgjorda saker.

• Svar på tråden WT-mammor ger ersättning??
  • Gullebulle25

Så laddat det är vad man ger sitt barn!

Bröst och mjölkersättning innehåller precis lika mkt mineraler och vitaminer som en bebis behöver.
    Har även läst att mjölkersättning ska vara bättre i och med att bröstmjölken kan innehålla gifter som barnet inte tål.

I princip alla i min mammagrupp AMMADE. Deras barn hade minst lika mkt magknip ( om inte mer) som mitt egna som fick mjölkersättning.

Min son ville INTE ta mitt bröst. Jag minns hur jag TVINGADE honom till mitt bröst för att det rann så mkt och jag ville bara ge honom det o få det att funka. Han bara skrek o spände sig och lugnade ner sig så fort han fick sin ersättning. och jag lugnade ner mig då jag kunde mätta mitt barn. inte på det sättet jag önskade från första början, men när han åt o blev mätt o glad kundedet  fan kvitta hur.

Jag pumpade oxå. och trots att jag hade väldigt mkt mjölk räckte det inte till. jag hann heller aldrig med att pumpa ut allt innan han skulle få nästa omgång.

Sedan var mitt barns första barnmorska en ersättnings mamma till sin förstfödda... Döm henne oxå?

• fru Elle

Brukar inte bry mig om att bemöta allt strunt som skrivs på detta forum. Om TS är intelligent eller inte har jag ingen aning om. Men jag tycker att det var en av de mest korkade trådstarterna som jag har läst på länge. Du verkar helt sakna empati och förståelse för andra människor. Betvivlar att uppgiften om att det bara är 1 % som inte kan amma stämmer med verkligheten.

Många som ger ersättning hade gärna ammat istället, men av olika anledningar så går det inte att amma. Hur de än försöker med olika saker som bröstpump, nässpray för att få igång mjölken mm så fungerar det inte. Kul att höra att man inte vill det bästa för sitt barn. Att amma är det allra bästa vet de flesta. Men om det inte fungerar så är ersättning ett bra alternativ.

Molly 080302 och Harry 100702
  • Fungus

Dum som ett troll?

Om inte, se sidfot.

You need a lobotomy. I?ll get a saw.
  • SUD

Tänk om folk kunde sköta sitt o inte bry sig om andra som trådstartaren tex, som inte verkar leva bland oss andra männskliga varelser, har flaskmatat båda mina barn då jag inte fick nån mjölk o ja kan säga att mina barn har inte haft de minsta med mag knip då min svägerska som har hel ammat sina 3 har haft magknip så de skriker i flera timmar!!!!!!
    Har själv mått jättebra då jag sluppit mjölkstockning o annat .
    Säger som en barnmorska jag träffade med 40 års erfarenhet---VAD ÄR VIKTIGAST?- EN MAMMA SOM MÅR SÅ DÄR OCH GÖR ALLT FÖR ATT AMMA SITT BARN ELLER EN MAMMA SOM MÅR TOPPEN OCH FLASKMATAR SITT BARN!!
    Anonym vilken fegis!!!!!!!!!

• Tigrino

Måste vara en riktigt tråkig kväll för den ammande mamman idag... Har ungen somnat tidigare än vanligt, mätt och glad på din gräddiga bröstmjölk? 
    Min son har somnat gott efter flaska och bröst. Nu tänker jag ta tillvara på tiden med något bättre än att skriva provocerande och sårande trådstarter!  

• Accentnougat

Alltså denna trådstart är skrattretande. Du är fullkomligt ignorant i frågan och påstår att det hänger ihop med intelligens. Vilken paradox!

• Miss Cee

Ja om man väljer bort amning ENBART för att man inte vill ha hängbröst så kan jag hålla med om att det kan anses vaar både korkat och WT. Eftersom det är graviditeten som gör brösten hängiga och inte amningen...

Därutöver känner jag mig övertygad om att mammor väljer det som funkar bäst för deras familj, om de nu har en möjlighet att välja. Alla har inte det nämligen.

Att man inte ammar kan bero på hundra olika saker. Att då dra alla över en kam och hävda att det skulle finnas någon "quick-fix-lösning" som alla dessa mammor enbart varit för lata för att ta till sig?? *LOL*

Måste ändå tacka dig ts för det goda skrattet jag fick av din intelligenta kommentar i frågan.

• Miss Cee
    enavalladom skrev 2010-09-13 10:31:18 följande:
    Ja, det är synd att du inte kan förstå. Men du behöver inte, du behöver bara bry dig om dig själv och ditt barn och skita i hur andra mammor gör och varför.
    Just det!

För varje universitetspoäng så förbättras dina mjölkgångar och ditt barns risk för att födas med för kort tungband etc minskar avsevärt! Tänk om alla mammor bara hade kunskapen att ta en kort sommarkurs under graviditeten så skulle deras amningsproblem mirakulöst försvinna innan babyn föddes :D

Kvinnor har väl haft ungefär 100 år då de släppts in på högre utbildningar. Fan vad fort den genetiska utvecklingen jobbar ibland ;)
Svar på tråden WT-mammor ger ersättning??