• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Solhöjden

Välkommen Elin! Va kul att du också är med oss nu i tråden!

• linoliv

Tack Maria för välkomnandet. Det ska bli kul att skriva lite igen, det är över ett år sedan vi hade internet och jag kunde tjattra med andra likasinnade (då änglamammor, nu äntligen även mammor).

Vi bestämnde oss för att skaffa bredband då telia hade ett erbjudande med att få två gratismånader om man tecknade nu innan nyår och det passade oss perfekt då vi i februari betalt av den där j---a modemkapningsräkningen.

Men nu är jag tillbaks och ska skriva som bara den, när jag inte sover, äter eller är med Linus på nån fika med er förstås.

• linoliv

JÄÄSP!!

Nu får det vara bra för idag, Linus är en tidig kille i säng och då tyvärr oxå tidig upp på morron så lite sömn vore nog bra.

Godnatt allihop!

• Druvan

Hej Elin, välkommen hit till oss, hälsar Jessica med Kevin

• Brodsmulan

Maria... nja, på sätt och vis. Min släkt kommer norröver ifrån, dock inte jag, är född i Örebro. Men min mamma & mormor/morfar kommer uppifrån. Det finns ett ställe i höjd med Vilhemina som heter Rossön, där finns fortfarande släktgården i släktens ägo men jag har inte träffat dem, de hade en släkt träff när killarna va mindre men jag ville inte åka från dem då. Alldelens bredvid där finns en liten by som heter nå så knasigt som Backe *s* där föddes min mamma, så runt kan det bli 100 mil upp bodde de. Själv är jag förtjust i norr just för den klara luften, Kenneths släkt kommer från Armsjön, som ligger ett par mil söder om Sundsvall och där har vi varit många sommrar på semester, myggen är väl mindre trevliga men de finns ju här med Vet inte varför, men jag har fastnat för Åmsele, lite mindre och nära till Vindeln där det finns ett stort behandlingshem.. men maken kan ju inte röra på sig så det är rätt kört.

• Peand

Elin - Välkommen hit till oss - ÄNTLIGEN!!! Som vi har väntat på dig och din lilla familj.
    Måste känna skönt att vara ute på nätet igen

Cissi - Det tog mig 10 år för att få Pelle att inse att det vore trevligt att flytta norr ut. Man ska aldrig ge upp hoppet Gäller att bara vara lite enivs och kvinnlig list.....
    Fast det är klart att jag/vi hade som krav på oss själva att om vi skulle flytta så skulle det ske innan Jesper började skolan eller innan han blev så pass gammal att han började få riktiga kompisar. Och sen en dag föll alla pusselbitar på plats bara

• MaLevi

Välkommen Elin!

Jag drar med mig fika listan så får vi se om det blir fler än vi tre....

Johanna - Man vet aldrig hur långt tid vi sitter och fikar kanske blir hungriga Man kan ju alltid frysa ner kakor och dylikt. Annars kan man bara ta med det antal som fika personerna är. Jag vet inte

Ingen mer som nappar.

Karro - Kanske kan åka med Elin?

Fika måndag kl 13.00 Hemma hos Jenny i Vedevåg.

Jenny & Levina - Kaffe & Te
    Elin & Linus - Jenny glömde fråga
    Petra, Jesper & Jonas - Kaka av nått slag

• englamax

jenny- kan jag lifta med dig då ??

angående huset: Ja det ligger i stan ..uppe vid lassarettet (granne med carolina ni som vet vart hon bor) det är 94 kvm och 6 rum och kök men vi ska bara ytnytna nedervåningen tror vi då blir det 3 rum och kök och en altan utanför köket..fast man kan juh ha gäst rum och datarum uppe eller om man har data och lekrum nere och sovrum uppe ..ja vi får la se! det e vedäldning men som tur e är farfar storägare till massa skog och en farbror som kör skogstraktor och klyver allt ved som vi sedan får hemkört för en billig pening..kan inte bli bättre!
    hoppas ni fått svar på allafrågor det blir klart i slutet på denna månad om vi får hyra och i såfall flyttar vi in omdelelbart

¤Välkomna Linus & Elin...kul att ni hittat hit ¤

• Brodsmulan

Johanna.. låter ju som världens läge för er som vill bo inne i stan hoppas det går i lås för er då.

• MaLevi

Johanna - Visst får du lifta med mig Hur löser vi detta med bilbarnstol? Går eran att sätta fast i bilen, för det fixar vi väl??? Hemåt kan bli lite knivigare men vi löser det

Svar på tråden LindeMammor2005